Jako ciekawostka - wypowiedź z forum
www.parowozy.com.pl osoby podpisanej jako Jan Wieczorek o nicku Muzeum Komunikacji z marca tego roku:
"Jako że zabieram głos po raz pierwszy na tym Forum wypada się przedstawić - nazywam się Jan Wieczorek i od lipca 2011 roku organizuję Muzeum Komunikacji w Warszawie w budynku dawnego Garażu Drezyn na stacji Warszawa Praga. XIX-wieczny budynek dawnej składnicy Kolei Nadwiślańskiej udało się uratować od rozbiórki. Do tej pory z budynku i placu zostało uprzątnięte 1764m3 gruzu. Mam nadzieję, że ten rok przyniesie widoczne efekty prac renowacyjnych. Trwają ostatnie uzgodnienia remontu ponieważ budynek w grudniu 2012 r. został wpisany do ewidencji zabytków woj. mazowieckiego. Muzeum Komunikacji to jednostka organizacyjna specjalnie w tym celu powołanej Fundacji Heredis z siedzibą przy ul. Pożarowej 2 w Warszawie. Muzeum Komunikacji posiada regulamin uzgodniony z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Inicjatywa została objęta patronatem Burmistrza Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy. Więcej informacji będzie dostępne na stornie Muzeum pod adresem: muzeumkomunikacji.pl
Pozdrawiam wszystkich Sympatyków i zachęcam do współpracy przy tworzeniu Działu Dróg Kolejowych. '"
"Ubolewam, że do dnia dzisiejszego nikt nie skontaktował się z Muzeum Komunikacji w Warszawie w sprawie parowozu Ok1 - 258.
Jednakże wobec wpisów na tym forum informuję iż w dniu 7.09.2012 r. Muzeum Komunikacji w Warszawie zawarło z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie umowę darowizny na parowóz Ok1 - 258. Parowóz został wpisany do inwentarza Muzeum Komunikacji pod numerem DK/P/1/2012. Parowóz z uwagi na bardzo zły stan zachowania wg opinii pracowników lokomotywowni PKP Cargo w Białymstoku (którzy pierwotnie transportowali Ok1 z Ostrołęki do Ełku) nie nadawał się do transportu po torach. W dniach 14-21.12.2012 r. został przygotowany do transportu poprzez odłączenie kotła, skrzyni ogniowej, budki maszynisty oraz zestawów kołowych i przetransportowany do Warszawy. Z uwagi na trwające prace remontowe na terenie Muzeum nie ma obecnie miejsca na renowację Parowozu.
Jednocześnie informuję, że Muzeum Komunikacji i Fundacja Heredis:
- nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie obrotu złomem
- nie darowała/sprzedała/wydzierżawiła Parowozu Ok1-258 innemu podmiotowi (w szczególności podmiotowi zagranicznemu)
Wszystkich Sympatyków chętnych do pomocy przy renowacji zabytków kolejowych i eksponatów Muzeum Komunikacji zachęcam do kontaktu:
jan@muzeumkomunikacji.pl"
Są to jedyne posty, prośba o zdjęcia parowozu Ok1 - 258 pozostała bez odpowiedzi.
Jeszcze przed pozyskaniem wagonów z centrum diagnostyki przez, MK rozmawiając z osobą pracującą tam dowiedziałem się, że część otrzymanego sprzętu, uznana za mało wartościowy, została złomowana, żeby uzyskać środki na remont budynku.