• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.055 25 2
#41
Widzę, że Koledzy znowu dopatrują się szansy na ożywienie muzeum i ponownie dają się złapać, jak muchy na lep, na jakieś tam wizje przyszłościowe ... nie zważając uwagi na takie np. spostrzeżenia ;), jak poniżej :
Obecna załoga MK razem z panem R... powinna być....
...
...
...:mad:
A już o co najmniej o zdziwienie może przypawać, ( przypawać ??? ), fakt nabierania się na takie sformułowania, jak :
"PKP SA bardziej zależy na tej pierwszej lokalizacji, gdzie istnieje szansa na utworzenie bardziej "żywego" muzeum, z zabytkowymi pociągami wjeżdżającymi np. na stację Warszawa Zachodnia"
Ludzie, gdzie Wy macie logiczne rozumowanie ????
Czy nikt z Was nigdy nie słyszał :
- co PKP planowało zrobić w miejscu lokalizacji muzeum, tzn komu i po co zamierza sprzedać ten teren ??
- jaki co roku stosunek do Wolsztyna po paradzie ma PKP SA ???
- ile z zachowanych sztuk parowozów, jako eksponaty !, chce się pozbyć PKP ??
- co do tej pory PKP zrobiło z wielu zachowanych zabytkowych wagonów, o które niejednokrotnie występowały różne
stowarzyszenia w celu ich przejęcia ??
- jak chciało PKP eksmitować niektóre stowarzyszenia ?? itd., itp. !!!
Takie bzdury, to może wypisywać tylko jakiś kompletnie nie orientujący się w sytuacji gryzipiórek !
A jeśli chodzi o plany imć hrabiego R., to one niczym nie różnią się od zwykłej nabieranej kampanii przedwyborczej partii spod znaku ... /tu wpisać wedle własnego uznania/, gdzie po wyborach dzieje się coś zupełnie innego, a dopiero wtedy wyborcy spostrzegają jak mocno zostali zrobieni w ... /tu też wpisać wedle własnego uznania/.
Młodsi Koledzy może nie słyszeli, ale jeśli odszukają stare artykuły z wypowiedziami i deklaracjami dyrektora Henryka Z. z czasu otwarcia muzeum na głównym, to wnet odkryją takie same wizje przyszłościowe !
Tamten wizjoner chciał nie tylko uruchamiać pociągi historyczne z głównego, ale nawet zbudować linię kolei wąskotorowej na Odolany, gdzie miał powstać wielki skansen taboru wąskotorowego. Wówczas kolejka sochaczewska jeszcze normalnie pracowała. Parowy pociąg wąskotorowy z terenu dworca głównego kilka razy dziennie miał zawozić na Odolany zwiedzających w świat wąskich torów. Szopa na Odolanach miała służyć jako zaplecze remontowe normalnotorowych parowozów muzealnych.
I temu podobne fantazje !
Ba, gdy ówczesny dyrektor dowiedział się, że w Leningradzie stoi zabytkowy parowóz, na którym swego czasu niejaki Lenin praktykował, a taki typ parowozu też był na PKP, więc zrazu w dyrektorskiej łepetynie zrodził się pomysł, by wystąpić via ambasada ZSRR do władz Radzieckich o ten właśnie parowóz, bo przecież muszą go nam oddać !!!
Pomysły deklarowane przez obecnego dyrektora są mniej więcej na tym samym poziomie.
Kto chce niech je popiera, kto nie wierzy w to co o "tym muzeum", jego władzach, pracownikach i poparciu ze strony PKP tu się wypisuje - niech nie wierzy. Jak już kiedyś pisałem - najlepiej zrobi osobiste zapoznanie się z władzami tego muzeum i ich ego.[DOUBLEPOST=1383306117,1383305408][/DOUBLEPOST]I jeszcze jedno,
aby co cokolwiek mogło się stać pozytywnego w temacie Muzeum Kolejnictwa, to najpierw musi się zmienić stosunek władz kolejowych do samego muzeum, czyli nie traktować tej placówki jako przechowalni "swoich" emerytowanych kolegów na ciepłych posadach !
Muzeum musi być traktowane jako muzeum ! gdzie ma się dbać o historię kolei, a nie ma to być miejsce kupczeniem posadami wedle klucza partyjnego, bądź kolesiowego i dawaniem pola popisu pseudo fachowców, którzy lekką ręką decydują wedle własnego widzimisia, co zachować a co nie !
Dodatkowo kompletnie nie znając się na historii kolei i wartości posiadanych eksponatów.
Sam fakt, że np. ktoś przez wiele lat pracował na kolei, nie czyni z niego kustosza. Wiele osób pracujących nawet na wysokich stołkach, wręcz nienawidzi kolej i pracuje tam tylko dla pieniędzy.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.055 25 2
#43
Tak, to ten sam.
A kiedy za jego dyrektorowania niejednokrotnie monitorowałem w Ministerstwie Komunikacji, że jest to niewłaściwa osoba na tym stanowisku, - wtedy podobnie jak niektórzy Koledzy piszący na tym forum, łudziłem się, że taki "społeczny" opór coś może zdziałać, zostałem skarcony przez kilku wyższych urzędników Min.Kom. i poradzono mi abym nie wtykał nosa w nie swoje sprawy ... a dyrektor muzeum jest mianowany przez samego ministra i... nic mi do tego!
Swoją droga nie wiem skąd ta persona się tam znalazła, bo poprzednio był to zwykły niczym nie wyróżniający się pracownik COBiRTK. Jednak wzorem niejakiego Antoniego M. w przypadki nie wierzę, ale nigdy nie dowiedziałem się czemu akurat ten cwaniak został dyrektorem? Takich dziwnych przypadków jest wokół nas jednak więcej, również w czasach dzisiejszych.
Doszło w muzeum nawet do tego, że ówcześni pracownicy - tak, sami pracownicy ! a było wśród nich kilku naprawdę oddanych idei muzealnictwa, miało go tak serdecznie dosyć, że załoga wystąpiła z wotum nieufności do Min.Kom. !! i to bez poparcia stowarzyszeń, środowisk miłośników, czy też pojedynczych hobbystów - zresztą takich stowarzyszeń wówczas nie było w naszym kraju. Efekt - pojedynczo musieli się w gmachu MK tłumaczyć, czemu występują przeciw dyrektorowi !
W skromnym wtedy gronie pasjonatów kolejowych byliśmy przekonani, że tylko jakieś zdarzenie nie związane z muzeum może spowodować usunięcie tego typa. Wtedy właśnie też , chyba w odwecie, rozpoczęła się nagonka i na miłośników kolei.
No i się doigrał .... przyłapano tego kombinatora, jak handlował w dziwny sposób pozyskanymi talonami na samochody.
/Młodzi Koledzy niech sobie poczytają gdzieś, co to było/. Decyzja wtedy była natychmiastowa: wywalić ze stanowiska i przenieść na robotnicze stanowisko do ZNTK Pruszków, o czym przy okazji kolejnej mej wizyty w gmachu Min.Kom. radośnie mnie poinformowano, dodając że jednak miałem rację ! Stwierdziłem tylko, że uważam, iż Polak zawsze powinien być mądry przed szkodą .... jednak dobrze się stało, że już go nie ma na stołku, tylko pan minister się nieco pomylił, z lokalizacją zakładu docelowego !
Tam w Pruszkowie, po drugiej stronie torów jest bardziej odpowiedni "zakład", w którym ten osobnik powinien wylądować!
A tak w ogóle to macie państwo nie świeże informacje, bo ten gościu coście go tak bronili, to ... *****ł na was i na nasz kraj i uciekł do USA ! Nie muszę chyba opisywać min moich ówczesnych rozmówców z Ministerstwa Komunikacji ....:LOL:
 
Reakcje
1.731 13 0
#45
...Tak , a dodatkowo doszły mnie słuchy ,że Wa-wa Główna ma na nowo ożyć i stać się ponownie czynnym dworcem, na który regularnie mają przyjeżdżać pociągi.
Nawet - o dziwo WKD, szykuje sobie miejsce na swoje składy - ciekawe jak to miało by wyglądać....o_O.. To wiadomość nie z pierwszej , lecz z "drugiej" ręki....
Ile w tym prawdy - nie wiem(n)...., ale jakieś ziarno prawdy może w tym być:podstepny:.
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
#49
...Tak , a dodatkowo doszły mnie słuchy ,że Wa-wa Główna ma na nowo ożyć i stać się ponownie czynnym dworcem, na który regularnie mają przyjeżdżać pociągi.
Nawet - o dziwo WKD, szykuje sobie miejsce na swoje składy - ciekawe jak to miało by wyglądać....o_O.. To wiadomość nie z pierwszej , lecz z "drugiej" ręki....
Ile w tym prawdy - nie wiem(n)...., ale jakieś ziarno prawdy może w tym być:podstepny:.
A to ciekawe z tą WKD, a wiadomo co z obecną stacją końcową?
Na głównym to już chyba bez kombinacji z napięciem będzie, bo do tego czasu już WKD przejdzie na kolejowe napięcie.
 
Reakcje
1.731 13 0
#52
Poczekajmy z domniemaniami ,aż wypowiedzą się osoby mające świeższe i dokładniejsze wiadomości...Skoro do mnie dotarł taki "przeciek", to może "coś jest" w temacie....
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
36 0 0
#53
Poczekajmy z domniemaniami ,aż wypowiedzą się osoby mające świeższe i dokładniejsze wiadomości...Skoro do mnie dotarł taki "przeciek", to może "coś jest" w temacie....
Jakoś tam mam wrażenie że to chyba tam będzie. To miejsce idealnie pasuje.
Aż mnie pod korciło żeby tam pojechać i trochę fotek w okolicy popstrykać.
 
OP
OP
C
Reakcje
0 0 0
#54
Witam wszystkich. Ferdynand Ruszczyc nie jest już Dyrektorem Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Dnia 10 stycznia złożył rezygnację z funkcji pełnienia Dyrektora, w dniu dzisiejszym jego rezygnacja została przyjęta przez Marszałka Województwa Mazowieckiego Adama Struzika. Oficjalnym powodem były powody rodzinne. Możemy odetchnąć z ulgą.
 
Reakcje
1.731 13 0
#56
NARESZCIE...:D
....Oby tę szlachetną funkcję w Muzeum Kolejnictwa objął, ktoś naprawdę odpowiedzialny i pozytywnie kreatywny....
....Zapaliło się zielone światełko w tunelu...:)[DOUBLEPOST=1390246210][/DOUBLEPOST]A kto teraz - pewnie tymczasowo - tę funkcje pełni???
 

Podobne wątki