• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

JoncaA

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 0 0
Błąd - ale łatwy do wytłumaczenia. Jest to pewnie jedno z serii zdjęć, reszta pewnie była z parowozowni. Pan Szeliga był lata temu "nadwornym" fotografem warszawskiego Muzeum Kolejnictwa.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Błąd - ale łatwy do wytłumaczenia.
Nie, nie ... takich błędów nie można wytłumaczyć. :( Proszę sobie przejrzeć pozostałe zdjęcia - w zasadzie nie ma takiej strony aby było wszystko w porządku. :(
To nie błąd Pana Jerzego Szeligi, doskonale wiem jakie funkcje kiedyś wykonywał i wiem, że zarówno negatywy jak i pozytywy, które wykonywał były dokładnie opisane. To są kpiny z oglądających, spowodowane nieznajomością i olewającym podejściem do tematu muzealnych fachowców. :(
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.501 33 3
Na Odolanach miała być Dzielnica Czerwonych Latarni. Też nic z tego nie wyszło. W tym kraju jest taki burdel, że nawet burdelu państwo nie potrafi zorganizować. A prywatny biznes radzi sobie doskonale; z Muzeum Kolei byłoby podobnie.
 

wojtek_

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 16 1
Jak się ktoś nudzi to polecam; przy czym dwie uwagi:
a) materiał nr 1 to łże-ruska propaganda;
b) materiał nr 2 można oglądać bez fonii; wszelkie komentarze w stylu ze to fajna miejscówka w mieście pełnym turystów i że retro z/do Chabówki itp. będą kasowane i nagradzane miesiącem z dala od forum!
A teraz przedmiotowe materiały:
1)
2)
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
Temat okoliczny do MuzKol

https://tvnwarszawa.tvn24.pl/inform...e-glowna-znow-przyjada-tu-pociagi,254938.html

Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przebudowę stacji Warszawa Główna. Dzięki temu zostanie przywrócony tam ruch kolejowy i obsługa pasażerów.

- Najważniejszym efektem przebudowy będzie przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów. To pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Przedsięwzięcie jest szczególnie ważne w perspektywie przebudowy linii średnicowej. Wówczas stacja zapewni obsługę pociągów regionalnych i aglomeracyjnych - powiedział prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

- Podpisanie umowy na modernizację stacji Warszawa Główna jest elementem Krajowego Programu Kolejowego o wartości 66 miliardów złotych, który służy zbudowaniu sprawnej, bezpiecznej i komfortowej kolei - dodał obecny na konferencji wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Poinformował, że w efekcie przeprowadzonych prac przywrócony zostanie ruch na tej stacji, a pociągi będą z niej odjeżdżały na zachód i w kierunku radomskim. - Jest to kolejna inwestycja przygotowująca warszawski węzeł kolejowy i ruch kolejowy w Warszawie do modernizacji linii średnicowej - powiedział wiceminister.

- Uważam, że dzięki modernizacji Warszawy Głównej oferta kolejowa dla regionu mazowieckiego, ale też dla całego kraju będzie się poprawiała, ulepszała i będzie ofertą konkurencyjną wobec ruchu drogowego - stwierdził Bittel.

Dwa perony
Warszawa Główna będzie miała dwa nowe trzystumetrowe perony położone bliżej Alej Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony Towarowej oraz nową kładką od Alej Jerozolimskich. Kładka będzie wyposażona w rampy dla rowerów oraz cztery windy.

Na każdym peronie zaplanowano cztery wiaty i system informacji pasażerskiej. Przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca parkingowe. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Warszawa Główna jest nieczynna od 1997 r., po wstrzymaniu ruchu kolejowego i wyjazdów, m.in. do Warki, Radomia, Skarżyska Kamiennej i Kielc. W ramach przebudowy będą zmienione tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem oraz budynek nastawni.

Projekt realizowany jest w trybie "projektuj i buduj". Wykonawcą jest spółka Trakcja PRKiI.
Dworzec ma być gotowy jesienią 2019 roku. Koszt inwestycji to około 81 milionów złotych.
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 24 8
Bardzo to wszystko przykre, bo mamy coraz mniej tego typu zabytków, które w wielu krajach są pielęgnowane. Jak się patrzy na pokazy lokomotyw w Wolsztynie czy też jeżdżące w tym roku różne fajne stare składy pociągów, to widać że jest zainteresowanie. Pociągi są pełne uśmiechniętych i zadowolonych ludzi i szkoda, że nie ma perspektyw na fajne muzeum kolejnictwa, ale może ktoś w końcu o tym pomyśli?
 

Podobne wątki