• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Muzealny tabor zachodnich sąsiadów eksploatowany od lat 90-tych do czasów współczesnych

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#1
Witam,

jako że moim celem była i jest chęć kolekcjonowania taboru niemieckiego, ale dawnego który obecnie jest używany do celów muzealnych, prowadzenia pociągów specjalnych, tych także na terenie Polski, zatem postanowiłem założyć taki oto temat, żeby się móc pochwalić oraz zaprosić kolegów do wymiany poglądów i ewentualnych uwag co do moich prac.
Zacząłem od umieszczenia ostatniego mojego projektu, mianowicie BR 35, o numerze taborowym 1019 z muzeum Cottbusa, w innym poście, ale uznałem, ze mój cel wymaga jednak podejścia odrębnego do tematu.

Zatem, jeśli chodzi o poniżej przedstawiony model, został on wykonany na bazie modelu ROCO,
kupionego niedawno na allegro, ale z pewnymi ułomnościami, które udało mi się naprawić za Wasza pomocą ;)
obecnie nie posiada wad, został wyposażony w dekoder cyfrowy jazdy i dźwięku ZIMO.

Dużo dorobionych prze zemnie detali, poręcze, uchwyty, tabliczki, inżektory, stopnie, armatura kotła, i tzw brudzing ;)
chciałem uzyskać efekt prawdziwego parowozu, przy którym miałem okazje stać w Wolsztynie ;)
proszę o ewentualne uwagi, w celu naniesienia poprawek.

zapraszam także do pochwalenia się swoimi pracami, kolekcjami ;)
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#2
Dobry pomysł, może i ja kiedyś coś tu wrzucę. Na razie mam tylko jeden muzealny pojazd kolei niemieckich, parowóz 18 201 w oznaczeniach muzealnych z 1992 roku. Pokazałem go tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/modele-kolei-wschodnioniemieckich-dr.16948/page-2 więc nie będę powtarzał.

Czy ten model 35 1019 ma faktycznie oznaczenia współczesne (muzealne)? Czy może Kolega Tigrek zbiera i w tym wątku chcialby widzieć wszelkie modele taboru, zachowanego w Niemczech w celach muzealnych, także w oryginalnych oznakowaniach z czasów normalnej eksploatacji? Bo jeżeli to drugie, to jeszcze coś bym u siebie znalazł. Jeżeli jednak mają być tylko modele we współczesnym oznakowaniu, jako tabor zabytkowy, to poza wspomnianym 18 201 nic więcej nie mam.

Na koniec ponawiam tylko prośbę o staranniejsze pisanie, w tym używanie wielkich liter tam, gdzie to potrzebne. A do administracji mam prośbę o poprawienie tytułu wątku.
 
OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#3
Staram się, żeby moje modele miały właśnie też oznakowania współczesne, właśnie w tym wątku chciałbym widzieć tabor, który mniej więcej od lat 90-tych do czasów obecnych jest eksploatowany do celów muzealnych, jest obecnie czynny lub przechodzi jakieś tam naprawy, główne, czy pomniejsze, zatem jest dość sprawny. Będę sukcesywnie umieszczał moje poczynania w tym zakresie i jak ktoś tez ma chęci się w tym temacie podzielić, to bardzo fajnie ;)
Myślę, ze model 18 201 jest jak najbardziej do zamieszczenia w tym wątku ponownie, ponieważ chciałbym kompleksowo podejść do tematu i ten parowóz jest ważnym, sprawnym obecnie muzealnym lokiem :) Mam w swojej kolekcji trochę parowozów, ale jeszcze niestety tego mi brakuje, mam nadzieje ze w niedalekiej przyszłości uzupełni on mój park maszyn.
[DOUBLEPOST=1475055244,1475054749][/DOUBLEPOST]ps
mogą to też być egzemplarze, lokomotywy, czy wagony, które dziś są dokładnie pod danym nr taborowym czynne jako egzemplarze muzealne, ale kiedyś były liniowymi w danej epoce.
Przedstawi się wtedy losy i historie danego loka od jego narodzin do obecnego losu w postaci emerytury muzealnej i eksploatującej pociągi specjalne :)
[DOUBLEPOST=1475055588][/DOUBLEPOST]parowóz 35 1019 Wolsztyn 2016
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#6
Tak sobie przemyślałem na temat tego co mam w kolekcji i wyszło mi że mam modele conajmniej dwóch lokomotyw obecnie będacych lokomotywami muzealnymi i to w stanie czynnym. Jeden z nich już prezentowałem na tym forum. Jest to lokomotywa 23 105 DB firmy Roco. Ograniczę się tu tylko do jednego zdjęcia bo więcej na jej temat można na tym forum znaleźć tutaj; http://forum.modelarstwo.info/threads/deutsche-bundesbahn-1949-1993-modele-i-1-1.28823/ . Polecam przejrzeć ten wątek dalej bo jeszcze dwaj Koledzy umieścili zdjęcia czynnej lokomotywy również z jej pobytu w Polsce. Mój model jest ze starej produkcji i jest nieco podrasowany przeze mnie o czym w w/w wątku napisałem. W latach 90-tych Roco ponownie wydało ten model w edycji muzealnejw ekskluzywnej drewnianej skrzynce. Mój model raczej reprezentuje lokomotywę 23 105 kiedy była jeszcze w normalnej eksploatacji. Lokomotywa ta przeszła do historii jako ostatni parowóz zbudowany dla kolei DB.
20151216_104613.jpg


Na temat życiorysu lokomotywy 23 105 wiele informacji można znaleźć tutaj; http://www.eisenbahn-museumsfahrzeu...fahrzeuge/dampflokomotiven/baureihe-23/23-105
[DOUBLEPOST=1477146717,1477146136][/DOUBLEPOST]Mam tutaj pytanie do Kolegi Wątkodawcy czy w tym wątku umieszczamy modele lokomotyw muzealnych wyłącznie które funkcjonowały jako czynne czy także można zamieścić takie które jako obiekty muzealne jak do tej pory nie zostały uruchomione. Także mam pytanie czy ograniczamy się tylko do zachodnich sąsiadów tych graniczących z nami czy tez mogą to być jeszcze bardziej odlegli sąsiedzi;):)?
 
OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#7
Piękny parowóz i jest mi dobrze znany :) to odpowiednik DR wersji, był w Polsce, jest to najnowsza konstrukcja parowozowa, powojenna DB. Muzealny egzemplarz. Właśnie interesuje mnie tylko tabor niemieckich sąsiadów, jako że jestem ze Szczecina i często bywam :) Może to być tabor, który jest w planach uczynnienia, albo taki który był czynny muzealnie, kilka lat temu, a teraz przechodzi naprawy, albo odstawiony jest na jakiś tam czas, ale w dobrym stanie :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#8
No to raczej do tego wątku jeszcze dodam jeden model (01 1100) ale to za jakiś czas bo chcę ten temat przedstawić także we wątku o DB. Mam też model lokomotywy 66 002, który przedstawiłem jako pierwszy we wspomnianym wątku lecz z tego co wiem parowóz ten nigdy nie został doprowadzony do stanu czynnego i raczej takich planów nie ma. I w związku z tym chyba się nie mieści w przyjętych założeniach tego wątku.
 
OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#9
no właśnie interesuje mnie też coś takiego, BR 65 nr 1049, jeszcze jakiś niedawny czas temu, był to muzealny egzemplarz, pięknego tendrzaka, a teraz odstawiony, na nie wiadomo ile... :((((
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#11
Może jednak ograniczmy się do pojazdów czynnych, lub takich, o których są w miarę pewne informacje, że jest przewidziany do uruchomienia, bo inaczej zalejemy ten wątek wpisami o różnym taborze zachowanym w Niemczech. Jest tego naprawdę dużo, często w kiepskim stanie. I jeszcze: czy piszemy tylko o pojazdach, których są modele, czy o wszystkich czynnych zabytkach?
 
OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#12
Zgadzam się z powyższym, pisałem ze interesuje mnie właśnie tabor czynny, albo taki który kilka lat temu był czynny, a teraz przechodzi naprawy itp., ale jest w doskonałym stanie, a nie jakieś tam wraki. Chciałbym w tym wątku, żeby pojawiały się informacje o taborze w skali 1:1 i jego odzwierciedleniach w skali H0 :) dlatego sam powoli dodaje to co posiadam i chciałbym tez, żeby toczyła się dyskusja, o tym co się konkretnie na bieżąco dzieje z poszczególnymi maszynami, fotki, gdzie ostatnio były, co ciekawego w związku z tym... i może ktoś będzie tez wiedział, czy jakieś tam egzemplarze, za niedługo znowu będą czynne :)
 
OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#13
Generalnie zakładając ten wątek chodziło mi o mniej więcej coś takiego, jak takie zestawienia poniżej ;)

BR 03 1010 i jego odpowiednik model Gutzolda ... niestety jeszcze ten model nie jest u mnie :(
[DOUBLEPOST=1477209523][/DOUBLEPOST]BR 18 201 i np jego odpowiednik, model od Lemke (marzenie jedno z moich największych)
[DOUBLEPOST=1477209740,1477209273][/DOUBLEPOST]ps
oczywiście wątek nie dotyczy tylko parowozów, ale jako że je najbardziej lubię, to od nich postanowiłem zacząć. Mile widziane dieselki i elektryki ;)
 

Załączniki

OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#14
No to raczej do tego wątku jeszcze dodam jeden model (01 1100) ale to za jakiś czas bo chcę ten temat przedstawić także we wątku o DB. Mam też model lokomotywy 66 002, który przedstawiłem jako pierwszy we wspomnianym wątku lecz z tego co wiem parowóz ten nigdy nie został doprowadzony do stanu czynnego i raczej takich planów nie ma. I w związku z tym chyba się nie mieści w przyjętych założeniach tego wątku.
Tak, niestety BR 66 to nie ten wątek jak na razie, bo kto wie... może kiedyś coś z nim postanowią zrobić, bo to bardzo Ciekawy tendrzak ;)

Natomiast 01 1100, jak najbardziej!
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#15
Wczoraj przedstawiłem historię lokomotyw serii 01.10 DB wraz z prezentacją mojego modelu tutaj; http://forum.modelarstwo.info/threads/deutsche-bundesbahn-1949-1993-modele-i-1-1.28823/page-18 . Ponieważ mój model reprezentuje muzealną lokomotywe 01 1100 postanowiłem też nieco o tym napisać w tym wątku. Lokomotywy pośpieszne serii 01.10 Umbaulok DB były w eksploatacji praktycznie do samego końca eksploatacji parowozów na DB. Z 54 przebudowanych lokomotyw do dnia dzisiejszego udało sie zachować 10 egzemplarzy z czego 5 było, jest lub będzie w stanie czynnym muzealnym. Jedna z nich jest lokomotywa 01 1100 od roku 1968-go oznaczona 012 100-4 a w karierze muzealnej w róznych okresach nosiła zamiennie obydwa oznaczenia. Lokomotywa 012 100-4 zakończyła normalna eksploatację na DB z końcem Maja roku 1975-go i została sprzedana na złom. Wszystko wskazywało że lokomotywa podzieli los większości parowozów, jednak stało sie inaczej. W roku 1983-cim DB odkupiło lokomotywę z powrotem od firmy złomowej i w roku nastepnym rozpoczęto prace w celu przywrócenia lokomotywy do stanu czynnego. W roku 1985-tym Lokomotywa 01 1100 uświetniła obchody 150 lecia kolei w Niemczech. Więcej na temat kariery muzealnej można znaleźć tutaj; http://www.eisenbahn-museumsfahrzeu...rzeuge/dampflokomotiven/baureihe-0110/01-1100 i tutaj; http://www.dampflokomotivarchiv.de/index.php?nav=1402333&lang=1&id=46030&action=portrait . Tu kilka zdjęć lokomotywy pożyczone z internetu

bmag_11356_55.jpg
bmag_11356_59.jpg
bmag_11356_60.jpg
bmag_11356_67.jpg

Mój model kupiłem kilka lat temu za niewielkie pieniądze z drugiej ręki. Jest to model firmy Liliput Austria produkowany w latach 1989/90 pod numerem katalogowym 101 23 jako model lokomotywy muzealnej 01 1100 z muzeum w Nurnberg. Model jest z drugiej ręki i brakuje mi w nim kilku drobnych detali, które jeszcze muszę uzupełnić. Ja mój model używam do epoki III a także do epoki IV(M). Mam tez przygotowane naklejki z oznaczeniem 012 100-4 gdybym chciał model wykorzystać w epoce IV lub V(M). Ja w tym modelu wyciąłem szyby boczne ( w oryginale odsuwane) tak żeby lokomotywa bardziej przypominała parowóz w czasie pracy. Założyłem natomiast szybę w drzwiach na razie z jednej strony (drugą muszę wykonać).

20161024_132213.jpg
20161024_132304.jpg
20161024_132323.jpg
20161024_132710.jpg
 
OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#16
Bardzo lubię serie 01, wyżej przedstawiłem po krotce 001 180 z nowym kotłem DB.

Lokomotywa była od maja 1975 roku do 16 czerwca 2011 roku pod dachem w centrum Bowil (Szwajcaria). Na początku 2011, lokomotywa została przejęta przez BEM. W dniu 7 kwietnia 2014 roku, lokomotywa została przewieziona do RAW Meiningen na kompleksową naprawe. W listopadzie 2014 roku parowóz już był ponownie czynny i odbył pierwsze jazdy :)
Mój lok ma rewizje: 30.11.2014.
[DOUBLEPOST=1477513631,1477513023][/DOUBLEPOST]BEM posiada także 01 2066, klasyczną 01 z pięknymi wiatrownicami Wagnera :)
 

Załączniki

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#17
Lokomotywy serii 01 tez mi sie bardzo podobają ale nie ukrywam że lokomotywy z oryginalnym kotłem najpiękniej wyglądają z wiatrownicami Wagnera. Z wiatrownicami Wittego niestety straciły na wyglądzie (dotyczy tych lokomotyw z kotłem oryginalnym). Natomiast lokomotywy, które otrzymały nowy bardziej wydajny kocioł (konstrukcja była chyba niemal identyczna co do 01.10) nabrały potęznego i masywnego wyglądu szczególnie takie wrazenie sprawia z niskim kominem. Natomiast 01.5 DR to też bardzo piękne lokomotywy przebudowane w bardzo nowoczesnym stylu.
 
OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#18
Zgadzam się :) myślę podobnie, mam jak na razie właśnie w swojej kolekcji BR 001 DB, czyli z nowym kotłem i niskim kominem, ta muzealna 180 BEM i 01 1531 czyli BR 01.5 reko DR-owska modernizacja. Zbieram teraz kasę na oryginalną 01 z pierwotnym kotłem i z wiatrownicami Wagnera :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#19
Skoro opowiadamy o BR01, to może jeszcze jedna: 01 202. Parowóz został zbudowany w fabryce Henschel (Kassel) w 1937 roku, z numerem fabrycznym 23254. Po wojnie znalazł się w Zachodnich Niemczech i pracował na DB. Został wycofany z eksploatacji 14.04.1973 w lokomotywowni w Hof. Obecnie jest czynnym eksponatem szwajcarskiego towarzystwa "Verein Pacific 01 202". Ja mam model tego parowozu z okresu jego pracy na DB w III epoce, więc nie wiem, czy nadaje się do tego tematu ;) ale zaryzykuję. Na początek zdjęcia oryginału. We wrześniu 2007 roku miałem okazję przejechać pociągiem specjalnym, prowadzonym przez ten parowóz przez przełęcz Św. Gotarda. Na najważniejszej części trasy przez słynny tunel, pociąg był prowadzony trakcją podwójną z lokomotywą 01 1066. Właściwie można powiedzieć, że była to trakcja potrójna, bo z tyłu na wszelki wypadek doczepiony był równie zabytkowy szwajcarski elektrowóz Be 4/4 oznaczony BT-14.

IMG_8307.JPG
IMG_8314.JPG
IMG_8319.JPG
IMG_8341.JPG
IMG_8343.JPG
IMG_8410.JPG
IMG_8418.JPG
IMG_8419.JPG
IMG_8441.JPG
IMG_8443.JPG
IMG_8444.JPG
IMG_8469.JPG


O modelu to chyba już jutro...
 
OP
OP
Tigrek

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
#20
No i pięknie się dyskusja rozwija :) 01 202 to przykład przepięknie odrestaurowanego parowozu serii 01 i to takiego klasycznego, ze starym kotłem wersja DB, z wiatrownicami Wittego,
choć ja właśnie tez wole klasyka z Wagnera wiatrownicami... z tymi Wittego to lubię z nowym kotłem. Jest to parowóz, który obecnie jako muzealny jest na stanie u Szwajcarów, nie w Niemczech, ale jako, że jest to niemiecki parowóz, to myślę, że nadaje się na ten watek. To czekam na fotki modelu, ciekawe jakiego będzie producenta :)
 

Podobne wątki