• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Muzea kolejowe

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#21
Na szóstym zdjęciu jest parowóz , którego chyba nie było, gdy byłem w Brukseli w sierpniu ubiegłego roku. Wygląda na to, że owa "dwunastka" z ekspresu Bruksela-Ostenda stoi na jego miejscu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#22
Wygląda na to, że owa "dwunastka" z ekspresu Bruksela-Ostenda stoi na jego miejscu.
Dwunastka była też 5 lat temu i wydaje mi się, że stała w tym samym miejscu. Oto zdjęcie kolegi @hamulcowy:

1631720286997.png


A to moje z 2016 roku:

IMG_5309a.JPG


I jeszcze jedno zdjęcie, na którym widać omawiany parowóz 10.018 - może łatwiej będzie identyfikować miejsce jego wystawienia.

IMG_5299a.JPG
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#25
Przypomniałem sobie, że w 2019. odwiedziłem małe muzeum kolejnictwa w Neustadt an der Weinstrasse, leżącym niedaleko Ludwigshafen i Mannheim. Muzeum zorganizowano na terenie dawnej niewielkiej parowozowni i warsztatów wagonowych. Wartość eksponatów oceni Szanowne Koleżeństwo w oparciu o poniżej zamieszczone zdjęcia. Chcę jedynie dodać, że ciasnota obiektu, a przede wszystkim wewnątrz szopy, utrudniała zrobienie przyzwoitych i dobrze przedstawiających eksponatów zdjęć.

IMG_20190414_104551.jpg


IMG_20190414_104600.jpg


IMG_20190414_104827.jpg


IMG_20190414_104900.jpg


IMG_20190414_105038.jpg


IMG_20190414_105141.jpg


IMG_20190414_105203.jpg


IMG_20190414_105240.jpg


IMG_20190414_105516.jpg


IMG_20190414_105633.jpg


IMG_20190414_105650.jpg


IMG_20190414_105829.jpg


IMG_20190414_105910.jpg


IMG_20190414_110828.jpg


I to już jest koniec wycieczki.
 
OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.896 10 2
#26
Wartość eksponatów oceni Szanowne Koleżeństwo w oparciu o poniżej zamieszczone zdjęcia.
Moim skromnym zdaniem jest kilka ciekawych rzeczy, które warto zobaczyć. Szczególnie zainteresowała mnie bawarska D VI, której midel mam, ale oryginału jeszcze nigdzie nie widziałem. No i ten podwójny silnik parowy też dość interesujący.
 
W

wajchowy

Gość
#27
Muzeum w Colorado. Bylem tam jeszcze przed COVIDEM. Fajne miejsce.
 

Załączniki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#30
Przypomniałem sobie, że w 2019. odwiedziłem małe muzeum kolejnictwa w Neustadt an der Weinstrasse, leżącym niedaleko Ludwigshafen i Mannheim. Muzeum zorganizowano na terenie dawnej niewielkiej parowozowni i warsztatów wagonowych. Wartość eksponatów oceni Szanowne Koleżeństwo w oparciu o poniżej zamieszczone zdjęcia. Chcę jedynie dodać, że ciasnota obiektu, a przede wszystkim wewnątrz szopy, utrudniała zrobienie przyzwoitych i dobrze przedstawiających eksponatów zdjęć.

Zobacz załącznik 858787

Zobacz załącznik 858788

Zobacz załącznik 858789

Zobacz załącznik 858790

Zobacz załącznik 858791

Zobacz załącznik 858792

Zobacz załącznik 858793

Zobacz załącznik 858794

Zobacz załącznik 858795

Zobacz załącznik 858796

Zobacz załącznik 858797

Zobacz załącznik 858798

Zobacz załącznik 858799

Zobacz załącznik 858800

I to już jest koniec wycieczki.
Ciasno, ale ma swój klimat. Ciekawe czy ten E17 113 jezdził kiedyś po Śląskiej Kolei Górskiej.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.613 79 4
#32
Jesienią 2022 roku miałem przyjemność odwiedzić Lokwelt Freilassing w Niemczech https://lokwelt.freilassing.de/lokwelt/start/.
Muzeum zajmuje budynki dawnej parowozowni, położonej bezpośrednio przy linii kolejowej Monachium-Salzburg, zbudowanej w latach 1902-1905, a następnie przekształconej w elektrowozownię. Polecam choćby ze względu na fakt, że wiele z eksponatów jest tak przygotowanych tak aby podziwiać budowę parowozów, elektrowozów, czy wagonów dzięki stworzeniu z nich "przekrojów".
Proszę tylko wcześniej zapoznać się z godzinami otwarcia, gdyż muzeum jest czynne w piątek, sobotę, niedzielę w godzinach 10:00 - 17:00 oraz zgodnie z wykazem dodatkowych dni zamieszczonym na stronie internetowej. Niestety pierwszy raz zwyczajnie bazowałem na danych z maps google i zrobiłem sobie wycieczkę na pusto, może ni do końca, bo miałem frajdę przejechać się Railjet-em do Salzburga, CityJet-em z Salzburga do Freilassing i wrócić do Schwarzach-St. Veit City Shuttle , czy koleje austriackie w pigułce.
Jak będę miał chwilkę czasu to zamieszczę zdjęcia.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#34
Na temat muzeum w Norymberdze jest już bardzo dobry, obszerny wpis tu : http://forum.modelarstwo.info/threads/muzeum-komunikacji-db-w-norymberdze.47490/post-812258
Wobec tego pozwolę sobie tylko podać link do strony w Wikipedii, gdzie podany jest całkiem przydatny opis tego muzeum https://de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsmuseum_Nürnberg
Ponadto załączam kilka zdjęć z samego muzeum ( choć jakościowo nie wytrzymują porównania z przedstawionymi w cytowanym wyżej wpisie )
W ostatni weekend majowy, z racji czasowego pobytu w Niemczech, odwiedziłem muzeum kolejowe w Norymberdze. Wiele bardzo ciekawych eksponatów, tyle że oryginały dość ciasno poustawiane, i trudno było zrobić jakieś przyzwoite zdjęcia. Do tego dochodzi beznadziejne oświetlenie, bo albo ciemno, albo pod światło. Bardzo ciekawa jest kolekcja modeli pojazdów kolejowych w dużej skali, zdjęcia których Kolega Beobachter był uprzejmy załączyć. Pozwolę sobie uzupełnić jego relację kilkoma zdjęciami.

Wagon elektryczny podmiejskiej kolei. Wiek XIX.


P4290322.JPG



Bardzo starannie wykonany model parowozu BR 43
P4290324.JPG


Tego rodzaju jednostka spalinowa pod nazwą "Latający Ślązak" kursowała przed wojną z Bytomia, przez Gliwice, Opole i Wrocław, do Berlina
P4290327.JPG


BR 61
P4290328.JPG
P4290330.JPG
P4290335.JPG


Ciekawe palenisko parowozu z dwoma drzwiczkami
P4290360.JPG


I na koniec, znów coś na prąd, czyli lokomotywa E 94.
P4290378.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#35
Tego rodzaju jednostka spalinowa pod nazwą "Latający Ślązak" kursowała przed wojną z Bytomia, przez Gliwice, Opole i Wrocław, do Berlina
Niestety, nie taka jednostka. Model odwzorowuje dwuczłonowy zespół spalinowy SVT 877, zbudowany w jednym egzemplarzu i kursujący między Berlinem i Hamburgiem jako "Fliegender Hamburger". Do Bytomia jeździły z Berlina trójczłonowe zespoły typu Leipzig, różniące się z wyglądu (poza liczbą członów) zwłaszcza kształtem czoła i kabiny maszynisty (nie miały tak ściętego dachu).
 

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
#36
Bardzo osiągalnym z Polski z racji odległości jest budapesztańskie muzeum kolejnictwa - Magyar Vasúttörténeti Park . 24 czerwca 2023 r . była tam organizowana Noc Muzeów i parę moich fotek przedwieczornych:

P1820317.JPG
P1820322.JPG
P1820409.JPG
P1820379.JPG
P1820334.JPG
GOPR6442.JPG
P1820413.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#37
O muzeum DB w Norymberdze jest już odrębny wątek, ale ponieważ w tym wątku też jest o nim mowa, postanowiłem tu wrzucić kilka zdjęć z muzeum w Koblencji, które jest oddziałem DB Museum Nürnberg. Muzeum odwiedziłem w końcu sierpnia, ale niestety, we czwartek, kiedy jest zamknięte dla publiczności - jak się okazało muzeum jest dostępne wyłącznie w soboty. Jednak dzięki uprzejmości personelu mogłem pobieżnie obejrzeć część ekspozycji zewnętrznej taboru - pisałem o tym w mojej relacji z podróży doliną Mozeli.

Muzeum w Koblencji jest przede wszystkim miejscem, gdzie zgromadzony jest zabytkowy tabor, w części sprawny i wykorzystywany do przejazdów specjalnych. Część wewnętrzna jest poświęcona głównie trakcji elektrycznej na kolei, ale, niestety, nie miałem możliwości jej obejrzeć, podobnie jak części taboru wystawionej w zamkniętej hali. Spośród tego, co udało mi się zobaczyć, uwagę zwraca jedna z najstarszych niemieckich lokomotyw elektrycznych, serii E 71 oraz trzy egzemplarze kultowej na DB serii E 03 / BR 103: numery 001, 113 i 245. Ponadto w Koblencji znajdują się dwa człony (głowice) napędowe zespołu VT 11.5, później BR 601/602: jedna w wersji klasycznej (BR 601) i druga w wersji z turbiną gazową (BR 602). Niżej kilka fotek, jakie udało mi się zrobić w ciągu krótkiej wizyty.

IMG_1660.JPG

IMG_1662.JPG
IMG_1640.JPG

20230824_120446.jpg
20230824_120519.jpg

IMG_1650.JPG

IMG_1652.JPG

IMG_1655.JPG

IMG_1638.JPG

IMG_1643.JPG

IMG_1654.JPG

IMG_1667.JPG

IMG_1668.JPG

IMG_1644.JPG

IMG_1647.JPG

IMG_1663.JPG
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.440 31 4
#38
Super eksponaty w super stanie. Niesamowite wrazenie robi ta oplywowa maszyna TEE. Wspaniala do zdjec.
Z pozdrowieniami.
Maciek "Magic"
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
635 9 1
#39
To i ja dorzuce od siebie jedno zdjęcie z Norymbergi z części plenerowej. Lokomotywy BR103 i BR141 są czynne i formalnie przypisane do muzeum, nie zawsze można je spotkać na wystawie, bo prowadzą pociągi okolicznosciowe. Natomiat BR211 jest ciekawa z powdu umieszczonej przy niej tablicy. Po jej powiększeniu widać informację z cyklu "BR211 a sprawa polska" :D
image0(10).jpeg
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
635 9 1
#40
Ostatnio porządkując swoje zdjęcia znalazłem takie oto zdjęcie z jakiejś mapki w muzeum w Norymberdze. Troche im ta mapa generalnie nie wyszła, pomijając juz układ granic, ale chyba Petersburg też łapie się do Polski?
IMG_20220814_113313(1).jpg
 

Podobne wątki