• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele lokomotyw serii EU05/EP05

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
153 10 0
#1
Od kilku dni w sprzedaży EU05-08 z mtb-model. Czy ktoś kto kupił i użytkuje już model pochwali się co do jakości, malatury czy właściwości jezdnych? Na zdjęciach wygląda znośnie.
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
153 10 0
#3
To czeska seria E.499.1 której 30 sztuk zakupiło PKP w 1961 roku. W latach 70-tych przebudowano wszystkie lub większość tych lokomotyw na serię EP05 i nadano im charakterystyczny pomarańczowy kolor. Teraz model przedstawia EU05 sprzed przebudowy w kolorze ciemno i jasnozielonym. Czyli moim zdaniem może plasować się między późną III a wczesną IV epoką.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#5
Tam widziałem, ale nie za dużo widać na tych fotkach, a to, co widać, mnie nie bardzo przekonuje. W Modelmanii jest jeszcze mniej. Ciekaw jestem porządnych zdjęć, na których lepiej widać model.
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
153 10 0
#6
Po niezbyt udanym ST43 lepiej obejrzeć. Podobno jakościowo zbliżony do Skód serii 182. Jakość, jak to mtb pewnie ale alternatywy brak. W instrukcji zamieszczonej na stronie mtb widać że dołożone są trąbki sygnałowe na dachu jako dodatkowe elementy. W Skodach 182 były również wycieraczki do samodzielnego montażu.
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
246 9 4
#7
Pomarańczowa w TT w ciemnym pomieszczeniu po zapaleniu świateł wygląda... Jak dynia w helołin (czort wie jak to napisać) ze świeczką w środku. Konieczne malowanie od wewnątrz na czarno by zniwelować prześwity. Jednak w 1:120 na bezrybiu i rak ryba.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#8
Naprawdę w tej cenie model jest bardzo średni (wręcz ubogi):
Zobacz załącznik 525690
http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=94526

Jeszcze zamalowali dół górnego reflektora.
Akurat tamto zdjęcie, które kolega zalinkował ze strony sklepu - mimo, że sklep pisze H0 - jest to wersja TT (spójrzcie na sprzęg). Brak też pomostów na dachu i nie ma tego oznakowania na białym tle na rogu budy (lewy bok patrząc na czoło). W tym sensie wersja H0 wydaje się być nieco "bogatsza". Dodać należy, że otworki na dachu przy czołach lokomotywy wskazują iż prezentowany na zdjęciach egzemplarz nie jest jeszcze doposażony do końca.

To jest H0:

EU05_H0.jpg


EU05_H0_2.jpg


źródło: http://www.mtb-model.pl/index.php?page=product_detail&id=152&lang=&meritko=H0

instrukcja: (KLIK)

A tu zdjęcie oryginału (nie 08, ale 15) na stacji Warszawa Wschodnia - patrząc na otoczenie zdjęcie z lat 60-tych: http://www.locomotives.com.pl/Electric Locomotives/EU05_15.htm

Szczerze pisząc - podoba mi się nawet :) Jak wyjdzie pomarańczowa z końcówki lat 70-tych (W TT wyszła z 1977 r.), to chyba sobie sprawię. Stawiam, że ta, to analogicznie jak w TT epoka IIIc (1967 r.).
Należy założyć z dużym prawdopodobieństwem, że więcej wielkoseryjnych wypustów EP05 nie będzie. Kto więc nie kupi tej od MTB - nie będzie miał. Chyba że jakąś manufakturę. A jeden egzemplarz "bobiny" chyba warto posiadać :)
Ciekawe jak będzie z wersją H0, ale w TT koledzy sporo narzekali na delikatniutkie pantografy i prześwietlające czoło (wieczorem po zapaleniu reflektorów świeciły nie tylko reflektory)... Pojawiały się więc w TT pomysły z malowaniem budy na czołach na czarno (od wewnątrz).

Lokomotywa H0 ma gniazdo Plux22. Ponadto - jak wspomina instrukcja - (nie wiem czy TT to miała) tu w DCC możliwe jest 'sterowanie' górnym reflektorem i oświetleniem kabiny.

Jako ciekawostkę dodam, że - posiłkując się danymi Ludwika Igielskiego - egzemplarz z numerem inwentarzowym '08' został przemianowany z EU05 na EP05 w dniu 30.01.1977 r., nigdy nie miał zabudowanych gniazd sterowania wielokrotnego - a skasowany został w dniu 26.05.1988 r. czyli nie dotrwał do epoki V i zapewne spotkał go podobny los co '24': http://www.locomotives.com.pl/Electric Locomotives/EU05_10_pliki/image002.jpg .

(info o datach: http://forum.modelarstwo.info/threads/ep05.15251/page-3 ).
 
Ostatnio edytowane:

slavko1111

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 1 0
#13
ZNTK Gdansk 17.8.67
[DOUBLEPOST=1512757033,1512756200][/DOUBLEPOST]Niestety późna porą słabe oświetlenie i zdjęcie z telefonu.Co do modelu dużo lepiej wykonany niż poprzednie wypysty .Napisy dość czytelne i ładnie naniesione. Bolaczka są pantografy bardzo delikatne

 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#15
ZNTK Gdansk 17.8.67
Niestety późna porą słabe oświetlenie i zdjęcie z telefonu.Co do modelu dużo lepiej wykonany niż poprzednie wypysty .Napisy dość czytelne i ładnie naniesione. Bolaczka są pantografy bardzo delikatne
To co pokazał kolega bunkier9a - właśnie o tym pisałem. Koledzy możecie strzelić podobne zdjęcie w ciemnym pomieszczeniu z tym waszym egzemplarzem w H0? Ciekawi mnie czy w H0 też tak prześwietla jak mniejszy odpowiednik...
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
96 2 0
#17
Muszę przyznać że wygląda całkiem znośnie, tylko brakuje jednego szczególnego elementu, który w elektrowozie powinien być - gniazda ślepego sprzęgu ogrzewania.
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#18
Jak dla mnie model EU05 wydaje się być ciekawy. Jasne, że trzeba nad nim popracować jak nad każdym modelem z półki. Modele MTB z zewnątrz są już w miarę ale wnętrza mają jak z lat 70-80 i to taka raczej norma w tej firmie(tutaj wnętrza jak w obecnych modelach PKP z Piko są tylko marzeniem). Jednak znowu nie rozumiem opisu na stronach. Epoka V.......ona nie doczekała o ile się nie mylę tej epoki a malowanie jest przed modernizacją. Niby poważne sklepy i takie gafy w opisie?
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#19
Niby poważne sklepy i takie gafy w opisie?
Popatrz na strony sklepów modelarskich w PL - tu też pełno takich "gaf".
Z drugiej strony ja to zlewam, bo po pierwsze amator i tak nie ma pojęcia, co to jest epoka IV czy tym bardziej np. IIIc, zaś "obeznany" w temacie i tak wie swoje.
tu jeszcze kolejna fotka modelu lokomotywy serii EU05 firmy MTB::
Zobacz załącznik 526186
Nie miałem styczności do tej pory z elektrowozami od MTB, ale patrząc jeszcze przy okazji tej fotki z linka kolegi na krzywo 'zapięty' pantograf obawiam się, że konstrukcyjnie rewelacji w tym aspekcie może nie być. Ale ogólnie model mi się podoba. Ktoś może napisać o swoich doświadczeniach z elektrykami (pantografy) od MTB? Jakiś problem z tym jest czy generalnie nie ma się czym przejmować?
 
Ostatnio edytowane:

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
#20
Ktoś może napisać o swoich doświadczeniach z elektrykami (pantografy) od MTB?
Miałem kiedyś Skodę 182 od MTB. Ramiona pantografu wyglądały mi na plastikowe i bardzo delikatne. Powoduje to, że nawet nie bardzo jest jak je modelować. Do tego dość ciężko się otwierały.
Ale dla mnie nie był to żaden problem - problemem była skopana skala budy lokomotywy. Tutaj wygląda to chyba lepiej.
Ja EU05 kupię i postawię przed oliwkami Herisa.:)
 

Podobne wątki