• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

MTB - modele lokomotyw serii EU05/EP05

J1974H0

Znany użytkownik
#61
ZNTK Gdańsk 17.08.1967
Napis na budzie: ZNTK Gdańsk 17.8.67
Naprawy kolega podał. Ponieważ zapewne nie każdy się orientuje, to co do istotnych informacji należało by chyba też dopisać przydział - na budzie opisana jest przynależność do:
Dyr. Warszawa
Lok. W-wa Odolany
Oczywiście, kto nie chce niech nie kupuje, zgadzam się z tym absolutnie, ale... czy lepszego nie będzie? Tego nigdy nie możemy być pewni :).
Pan panie Krzysztofie to takimi wpisami tylko tąpnięcia na giełdzie moich planów zakupowych (i pewnie nie tylko moich). Byłem przekonany, że EU05 od MTB to chyba będzie jedyne EU05 w H0 (nie licząc manufaktur). Teraz mam nadzieję na lepszy model. Czekałem na tą pomarańczę od MTB... czy jednak warto kasę wydawać w kontekście nadziei jaką pan stworzył ? Chyba się wiec warto wstrzymać. MTB tanie nie jest, a skoro może być lepszy... Liczę, że będzie. Bo skoro to tylko tak pan napisał, to lepiej gdyby pan nic nie pisał :) , a pana raczej nie posądzam o pisanie dla pisania.
 
Ostatnio edytowane:

Adam66

Znany użytkownik
#62
Pan panie Krzysztofie to takimi wpisami tylko tąpnięcia na giełdzie moich planów zakupowych (i pewnie nie tylko moich). Byłem przekonany, że EU05 od MTB to chyba będzie jedyne EU05 w H0 (nie licząc manufaktur). Teraz mam nadzieję na lepszy model. Czekałem na tą pomarańczę od MTB... czy jednak warto kasę wydawać w kontekście nadziei jaką pan stworzył ? Chyba się wiec warto wstrzymać. MTB tanie nie jest, a skoro może być lepszy... Liczę, że będzie. Bo skoro to tylko tak pan napisał, to lepiej gdyby pan nic nie pisał :) , a pana raczej nie posądzam o pisanie dla pisania.
Pod innym nickiem pisałeś podobnie - trzy linijki zawiłego trybu warunkowego w zdaniach przypuszczających, które można zamknąć w jednym krótkim zdaniu:
- Panie Krzysztofie, czy wie Pan coś o powstaniu modelu EU05 od PIKO?

A ponieważ Pan KK nie zdradza tajemnic producentów, pozostaje nam tkwić w stanie pobożnych życzeń. A więc...
Sobie i kolegom życzę EP05 od PIKO w nowym Roku:love:
 

Ranger

Znany użytkownik
#63
Czyli nasze przypuszczenia się potwierdzają. Lokomotywa i w H0 nie da się przerobić bo są tam również podstawowe błędy jak niewłaściwe kształty ryja, relekktorów, dachu itd.
Szkoda bo miałem na nią ochotę a tu też taki zonk.
 

J1974H0

Znany użytkownik
#64
trzy linijki zawiłego trybu warunkowego w zdaniach przypuszczających, które można zamknąć w jednym krótkim zdaniu
Czep się kolego tramwaju jak musisz się czepiać. Mentor sie znalazł. Ideał który zawsze pisze krótko i na temat. Jak się chce to na każdego bat się znajdzie.

Mam nadzieję że nowe forum o krórym wspominał Admin, przyniesie zmiany nakazujące jawność imienia i nazwiska oraz avatar ze zdjęciem oblicza. Wówczas skończy się atakowanie, gdyż każdy będzie brał to na siebie. Ja się ujawnie gdy to będzie obowiązujące dla wszystkich, a nie tak jak teraz, że kto chce. Nie widzi mi się bowiem aby potem jakiś pan X jechał na mnie jak po kocie...
 

J1974H0

Znany użytkownik
#65
MTB na stronie wyświetla już kolejną zapowiedź - EP05-15 (zdjęcie na ich stronie pokazuje oczywiście jak zwykle z gniazdami - 15-stka nie miała gniazd w latach 70-tych, a pewnie z taką rewizją wydadzą podobnie jak w TT - niżej zdjęcie oryginału w linku z lat 70-tych).

MTB_EP05.jpg

Zdjęcie Oryginału wykonane w Pradze 27 marca 1974 roku (heh - miałem wtedy kilka dni życia za sobą :ROFL:) : http://rail.phototrans.eu/14,3775,0,Skoda_44E_EP05_15.html
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#74
Rozumiem, że chodzi o model w H0. EP05 niczym poza malowaniem nie różni się od znanego już modelu EU05, więc ta dyskusja jest chyba "powtórką z rozrywki". Faktycznie, model jest za szeroki, przez co sprawia wrażenie "przydeptanego". Według producenta, z którego przedstawicielami rozmawiałem na targach w Dortmundzie w kwietniu, jest to spowodowane potrzebą umożliwienia obrotu wózków. Mnie to nie przekonuje, bo inni producenci jakoś radzą sobie z tym problemem bez poszerzania pudła, co psuje proporcje modelu. W dodatku MTB nie poradziło sobie z tym problemem, bo nawet przy za szerokim pudle można było poprawić ogólne wrażenie zafałszowując nieco wymiary innych elementów (i tak już zafałszowanych), jak przednie okna. Pozwoliłoby to na zmniejszenie (choć oczywiście nie na całkowitą eliminację) wrażenia złych proporcji. Okna są za szerokie (bo za szerokie jest pudło), ale utrzymanie z grubsza prawidłowej ich wysokości spowodowało wrażenie, że okna są spłaszczone. No a pantografy faktycznie są do wymiany...

Pytanie tylko, czy mamy szansę na lepszy model wielkoseryjny tej lokomotywy...
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#75
Heloł. Czy rzeczywiście EP05-15 nie miała gniazd sterowania wielokrotnego? W dzieciństwie kiedy zdarzało mi się być w Warszawie i podziwiać "pomarańczowe elektrowozy", które do nas nie zaglądały (co prawda drut kończył się w Tłuszczu więc w ogóle nie było to możliwe) zwracałem uwagę na te "nosy" i odwzorowywałem je pieczołowicie w moich blokach rysunkowych. Kiedy więc je przełożono? Czy wraz z pojawieniem linii kolejowych z dopuszczalną prędkością 160km/h gdzie Czesie musiały jeździć w trakcji podwójnej? W wątku o prawdziwej EP05 rzeczywiście część lokomotyw nie ma tych gniazd. Wygląda więc na to, że pojawiły się w latach 90. Czyli raczej w moich blokach musiałem odwzorowywać EP08, bo w latach 90 już w bloku nie rysowałem. Dziwne to :niepewny:
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#76
Nie widzę tu niczego dziwnego. Oryginalnie wszystkie EU05 były bez gniazd sterowania. Również podczas przebudowy na EP05 w latach 70. XX wieku takich gniazd nie zakładano. Lokomotywy zostały wyposażone w system sterowania wielokrotnego, o ile dobrze pamiętam, na przełomie lat 80. i 90. Również, o ile dobrze pamiętam, nie wszystkie maszyny takie sprzęgi otrzymały.

Nawiasem mówiąc, nie pamiętam, by w tamtych czasach (lata 70.-80.) używano określenia "czesio". EU05, a potem EP05 powszechnie były nazywane "czechami", ale nie słyszałem by używano imienia Czesio.
 

Podobne wątki