• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

MTB - modele lokomotyw serii EU05/EP05

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#23
Trzeba byłoby poszukać pantografów starszego typu, jak te, zakładane przez Piko np. na EU07-161. Ten w linku ma podwójny ślizgacz, a to nowość ostatnich lat, w czasie EU05 takich ślizgaczy nie było na PKP. A o co chodzi z tymi belkami?
 

CoCu

Znany użytkownik
#24
Tak siedzę, oglądam zdjęcia tej EU05 od MTB i kolejny raz dochodzę do wniosku że jest to produkt oryginałopodobny i to w bardzo lekkim podejściu do tematu.
Poniżej zamieszczam zestawienie fotki modelu w kolorze i w odcieniach szarości, z fotkami oryginałów w podobnych ujęciach. I mam wrażenie, jakbym patrzył na dwie różne lokomotywy, bardzo do siebie podobne. Jakby inna bryła ściany czołowej, inna zupełnie wysokość okien czołowych, inna wielkość i rozstawienie reflektorów...
I co by nie było że publicznie obrzydzam tylko - ja kupię ten model z kolekcjonerskiego obowiązku. Ten i kolejne jakie wyjdą. Ale denerwuje mnie, że kolejny raz nie wykorzystano potencjału i możliwości. Bo to kolejny opracowany przez tę firmę model, jaki w swoim wyglądzie zewnętrznym posiada wiele znaczących błędów. Mimo iż jestem detalistą, mogę przymknąć oko na małe zdetalizowanie. Ale czy da się przymknąć oko na nieprawidłową bryłę?
EU05 zestawienie.jpg
zdjęcie modelu zaczerpnięte ze strony sklepu "Świat modeli" z Rybnika, zaś zdjęcia oryginałów ze stron http://www.locomotives.com.pl i http://rail.phototrans.eu
 

CoCu

Znany użytkownik
#28
Z tego co wiem, to po pojawieniu się zapowiedzi produkcji modelu ST43 wiele osób było mocno napalonych na zakup. Gdy ukazały się pierwsze zdjęcia gotowego już modelu i szybko zauważono wiele błędów, jak również model sam w sobie nie robił wrażenia na ludziach, a wręcz odstraszał swoją topornością i wyglądem jedynie przypominającym oryginał, to wiele osób zupełnie wycofało się z chęci zakupu i modele zalegały nie sprzedając się. A zatem jednak niezbyt pięknie wykonane modele nie schodzą jak ciepłe bułeczki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#29
dla mnie okna są za małe. Czy za szerokie, tego nie wiem, ale wyglądają jakby dużo różniły się wysokością.
Też mi się tak wydaje, że na szerokość okna są mniej więcej OK, ale są za niskie. Na zdjęciach oryginału widać, że otwory okienne są podobnej wysokości, co w oknach bocznych, chociaż duże ramki szyb czołowych sprawiają, że te okna wydają się mniejsze - ale nie aż tak, jak w modelu.
 

Alexej

Aktywny użytkownik
PGM
#30
W dobie kapitalizmu i wolnego rynku raczej ciężko szukać jakiejś "solidarności konsumenckiej" ;). Proste, każdy wydaje swoje pieniądze tak jak mu pasuje. A jak się ktoś napali, to kupi, nawet jeśli zdecydowana większość opinii będzie dla danego produktu skrajnie negatywna.

Dla mnie osobiście cena powyżej 7 stów za tak biednie wykonany model to grubo za dużo (zwłaszcza biorąc pod uwagę wspomniane szyby i tragicznie wykonane reflektor). W tej cenie można kupić coś co już potrafi zachwycić odwzorowaniem względem oryginału, a co będzie wymagało mniejszych nakładów by go jeszcze dodatkowo "wyładnić".
 
OP
OP
Aurel

Aurel

Aktywny użytkownik
#31
Ciekawe jak wypada tu możliwość zastąpienia oryginalnych modelowych reflektorów, odbłyśnikami zważywszy, że za chwilę pojawi się znacznie bardziej popularna EP05
 

Engineer

Aktywny użytkownik
#34
Czy ten EU05 poza takimi nieporozumieniami jak okna, reflektory, zderzaki, trzyma wymiary np. szerokość? Czy podobnie jak 163, 182 i chyba Rumun, będzie miał skrajnię o 2 mm większą niż powinien?

Obiektywnie należy jednak stwierdzić, że jak na zabawkę to nawet ładna ta lokomotywka, a dla początkujących, małoletnich pociech, to pozycja wręcz obowiązkowa...:podstepny:
Z tym, że cena około siedmiu stów to chyba za cały komplet lokomotywek które się już ukazały z tej kolekcji dla dzieci (163,182, ST43 i EU05)...
Fajnie by było gdyby ukazały się prawdziwe modele tych oferowanych jako zabawki lokomotyw...
[DOUBLEPOST=1513284367][/DOUBLEPOST]
MTB.JPG

http://www.mtb-model.com/pages/product_vypis.php?meritko=H0
 
Ostatnio edytowane:

ALA

Aktywny użytkownik
#35
Tak siedzę, oglądam zdjęcia tej EU05 od MTB i kolejny raz dochodzę do wniosku że jest to produkt oryginałopodobny i to w bardzo lekkim podejściu do tematu.
Poniżej zamieszczam zestawienie fotki modelu w kolorze i w odcieniach szarości, z fotkami oryginałów w podobnych ujęciach. I mam wrażenie, jakbym patrzył na dwie różne lokomotywy, bardzo do siebie podobne. Jakby inna bryła ściany czołowej, inna zupełnie wysokość okien czołowych, inna wielkość i rozstawienie reflektorów...
Dzięki CoCu. Jak tak sobie popatrzyłem na te zdjęcia, to mi się odechciało zakupu tego wyrobu.
- okna na ścianie czołowej ewidentnie za niskie. Dolna krawędź powinna być niżej, mniej więcej o wysokość ramki;
- reflektory podobne do siódemek Piko, tylko bardziej toporne i za duże do EU;
- nieprawidłowe poręcze przy drzwiach wejściowych;
- zderzaki od jakiejś zabawkowej ciuchci;
- nie widzę też tych charakterystycznych pionowych otworów w zgarniaczu;
- no i nie wiem, skąd im się wzięły poziome tabliczki ostrzegawcze, skoro na obu zaprezentowanych tu zdjęciach są pionowe!
Szkoda kolejnej straconej szansy na ładny i pożądany model ...
 

pilu35

Aktywny użytkownik
#36
Widać czeski klient mniej wymagający i mniej awanturujący jest skoro firma działa. Na ulotce produktów dużo ale hmm powiem szczerze mając kupić trzy ich modele nie mam ani sztuki.
 

CoCu

Znany użytkownik
#37
Szkoda kolejnej straconej szansy na ładny i pożądany model ...
Tak, i to właśnie jest w tym wszystkim najgorsze.

Modele można produkować w różnych standardach. Można robić super zdetalizowane i tym sposobem złapać wiele osób za serce, oraz podpaść wszystkim tym co stwierdzą że wszystko im się urywa. Można robić niemal zabawki, bardzo uproszczone z minimum detali, ale przy prawidłowych proporcjach całości i zadowolić tych mniej wymagających i z mniej zasobnym portfelem, a podpaść tym co stwierdzą że szkoda że tak bardzo wszystko uproszczono. Ale w tym ostatnim przypadku, można taki model zwaloryzować. Bo prawidłowa buda i podwozie plus trochę dodatkowych detali i pracy może dać niesamowity i realistyczny efekt.
A co zrobić z modelem mającym złe proporcje, czy za dużym? Wszystko co się da wycinać, poprawiać? Kolega Telewizor tak przerabia modele ST43 tego producenta. Roboty ogrom, dodatkowe koszty, a i tak nie wszystko będzie idealnie. Niech by te modele były ubogie w detale, ale chociaż wyglądały jak oryginał. A tak to szkoda kolejnej zmarnowanej szansy...
 

Adam66

Znany użytkownik
#39
Szkoda że Skoda wyszła słabo. Bardzo chciałem ją kupić w wersji pomarańczowej jako model statyczny, ale poprawianie tego modelu MTB nie wchodzi raczej w grę.
- linia okien jest za wysoko, widać to zwłaszcza po bocznych (listwa podokienna jest chyba w dobrym miejscu - trudno to stwierdzić bez suwmiarki)
- dach ma inny kształt (jest za bardzo wysklepiony)
- z czołem byłoby sporo pracy (okna, reflektory, mocowanie sprzęgu)
Jednym słowem jest to kiepska baza do przeróbek, bo w zasadzie budę trzeba by budować od podstaw.
Natomiast fajnie że model w ogóle powstał, zwłaszcza w skali TT, gdzie Siódemek i Fiatów nie uświadczysz.
 
#40
Tak, i to właśnie jest w tym wszystkim najgorsze.

Modele można produkować w różnych standardach. Można robić super zdetalizowane i tym sposobem złapać wiele osób za serce, oraz podpaść wszystkim tym co stwierdzą że wszystko im się urywa. Można robić niemal zabawki, bardzo uproszczone z minimum detali, ale przy prawidłowych proporcjach całości i zadowolić tych mniej wymagających i z mniej zasobnym portfelem, a podpaść tym co stwierdzą że szkoda że tak bardzo wszystko uproszczono. Ale w tym ostatnim przypadku, można taki model zwaloryzować. Bo prawidłowa buda i podwozie plus trochę dodatkowych detali i pracy może dać niesamowity i realistyczny efekt.
A co zrobić z modelem mającym złe proporcje, czy za dużym? Wszystko co się da wycinać, poprawiać? Kolega Telewizor tak przerabia modele ST43 tego producenta. Roboty ogrom, dodatkowe koszty, a i tak nie wszystko będzie idealnie. Niech by te modele były ubogie w detale, ale chociaż wyglądały jak oryginał. A tak to szkoda kolejnej zmarnowanej szansy...

Tak jak Irek napisał, nie jest to ideał. Przeróbek dużo, a i tak nie ruszam okien bo to nie ma najmniejszego sensu. Ogólnie buda nie trzyma geometrii, jest za szeroka. misz masz ostoi krótkiej z długą. Nie wiem jak oni projektowali ten model. Po pijanemu? Zauważyłem bardzo duże podobieństwo do chińskiego modelu rumuna pod względem czoła, rozkładu okien i podwozia. Poniżej fota ukończonego w 97% rumuna po przeróbce.


a11.jpga.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki