• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele lokomotyw serii ET21

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
980 23 0
#61
Pozbądźcie się złudzeń, że MTB wypuści model, który by wiernie odpowiadał oryginałowi. MTB produkuje wyroby, które tylko w przybliżeniu odzwierciedlają swoje pierwowzory. Jakość wyrobów MTB może i by była do przyjęcia ale jakieś 25 - 30 lat temu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#63
Widać, że skopano czoło.
Czy Kolega nohab tak pisze tylko dlatego, że ja napisałem coś innego? Jeżeli twierdzi się, że "skopano czoło", to warto byłoby napisać, co jest źle. Ogólnie zgadzam się ze zdaniem, wyrażonym też przez kolegę krakowiaka, że modele MTB nie są najwyższych lotów. A jeśli chodzi konkretnie o czoło ET21, to jedna, podstawowa wada, jaką widzę, to za szerokie pudło, co powoduje, że słupki narożne są za grube, a reflektory wydają się za blisko siebie. To jest, niestety, wada wszystkich modeli MTB. Firma celowo poszerza pudła lokomotyw, by ułatwić obrót wózków na łukach. Dla mnie to nie jest żadne tłumaczenie, inne firmy jakoś sobie z tym radzą bez poszerzania pudła. Poza tym, jak napisałem, z grubsza czoło jest OK.
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
540 115 2
#65

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#66
To, co widzę, opisałem wyżej. Każdy ma swoją opinię o modelu i widzi różne rzeczy i trudno mieć o to pretensje. Mnie chodziło tylko o to, żeby nie ograniczać się do stwierdzeń, że jest źle, ale żeby napisać co, zdaniem piszącego, jest źle. To tyle. Ale myślę, że nie warto ciągnąć tej dyskusji. Poczekajmy na model i wtedy go ocenimy.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
#67
Porównując dostępne zdjęcia modelu i oryginału, widać, że promień zaokrąglenia bocznych krawędzi czoła modelu, jest grubo przesadzony!
Co spowodowało przesunięcia i powiększenia.
Kolega Andrzej tego nie widzi?
Nie zgadzam się. Dla mnie czoło wygląda na dobre. Porównując model w skali 1:87 z prawdziwym trzeba pamiętać że oczy "ogarną" model prawie z obu stron, w realu jest to prawie niemożliwe (wyjątek jeśli patrzy się na prawdziwą lokomotywę z daleka). Budując model tej lokomotywy od podstaw, właśnie w skali 1:87 spotkałem się sam z tym problemem. Bryła czoła "Sputnika" jest pozornie prosta, jednak zaokrąglenia optycznie wydają się różne przy odmiennych warunkach oświetlenia. Właśnie na słońcu czoło Sputnika wydaje się być bardziej kwadratowe, całkiem inaczej to wygląda przy innym świetle.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#69
Dodałem wpis do tematu z wybranymi informacjami :) . Dla chętnych zdjęcie pierwowzoru do porównania:

- źródło: www.flickr.com/photos/99728509@N02/15526189747
- autor: Peter Cousins
- opis: sierpień 1991 roku - ET21-283

1991.08. - ET21-283 PKP.jpg

Jak można zauważyć, prostokąt z przydziałem na modelu ma błąd - napisano Kraków, a na pierwowzorze jest skrót Kr. Z innych rzeczy, które rzuciły mi się w oczy, moim zdaniem zgarniacz ma nieprawidłowy kształt - w oryginalne jest "łamany", a w modelu jest "prosty" (bez załamania i wygięcia do przodu).
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 103 84
#70
Ale moze to byc kwestia czasu zrobienia zdjecia. Moze zdjecie nie pochodzi dokladnie z okresu przed/po jakis napraw. Na upertego zgarniacz mozna sobie przerobic. Pytanie czy reszta sie zgadza?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#71
Na zdjęciach modelu zgarniacz jest załamany (właściwie wygięty w łuk) w pionie na środku, ale dolna część nie jest wygięta do przodu.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#73
A.może byśmy tak poczekali aż się model pokaże w sklepach.Kupimy go i wtedy mając w rękach zaczniemy porównywać i oceniać?
Sam na tej lokomotywie przepracowałem kilka lat i myślę (mając w pamięci jej budowę) będę mógł na spokojnie i dokładnie ocenić co się udało zrobić MTb.:niepewny:
Sądząc po wcześniejszych wpisach co niektórych formułowiczów najzacieklej będą ocieniali ci,którzy tego loka w skali 1:1 nigdy "na żywo" nie widzieli?:niepewny::(
 
Reakcje
1.611 378 7
#74
A.może byśmy tak poczekali aż się model pokaże w sklepach.Kupimy go i wtedy mając w rękach zaczniemy porównywać i oceniać?
Sam na tej lokomotywie przepracowałem kilka lat i myślę (mając w pamięci jej budowę) będę mógł na spokojnie i dokładnie ocenić co się udało zrobić MTb.:niepewny:
Sądząc po wcześniejszych wpisach co niektórych formułowiczów najzacieklej będą ocieniali ci,którzy tego loka w skali 1:1 nigdy "na żywo" nie widzieli?:niepewny::(
A w których latach pracowałeś? Bo ja swego czasu parę razy jechałem nią jechałem ... dzieścia lat temu...
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#75
Jeśli prawdą są 'newsy' głoszone przez co niektórych użytkowników forum, że ET21 jest w planach wydawniczych PIKO, to "opłacalność" zakupu tej lokomotywy przy utrzymywanej uparcie polityce cenowej MTB jest na podobnym poziomie co "opłacalność" zakupu SU46 z tej firmy (w zestawieniu jej z SU46 od PIKO). Jednym słowem cena ta sama (a czasem większa z MTB), a jakość zupełnie inna (na korzyść PIKO). Wybór należy do kupującego. W tym kontekście - wg mnie - dywagacje nad nie-zgodnościami z oryginałem są zupełnie nie istotne.
 

Podobne wątki