• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele lokomotyw serii ET21

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Zostawiłem ten temat "na deser".
Ściąć SHP to żaden problem, ale co dalej, skoro powinien zostać zamontowany z drugiej strony, na drugim wózku.
OK.... sorry.... w pierwszej chwili źle zrozumiałem :cenzura:.

Myślałem, że masz na myśli, iż SHP w prawdziwej ET21 jest na jednym wózku z jednej strony, stąd pomysł by obciąć i po sprawie... :rolleyes:
Ale masz rację. SHP jest tylko na jednym wózku (ale po obu jego stronach)..... Potem trzeba zamontować imitację z drugiej strony jednego z wózków i tu problem. A nie da się też ściąć, obrócić i dokleić na drugim wózku bo wszystko wymaga "odbicia lustrzanego".

To co jest na modelu to ewidentnie efekt chęci zaoszczędzenia. Jedna forma wózka.
 
Ostatnio edytowane:

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 13 0
Jaka jest oszczędność w wykonaniu dwóch form, kiedy można zrobić jedną i efekt będzie bliższy pierwowzorowi?
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Jaka jest oszczędność w wykonaniu dwóch form, kiedy można zrobić jedną i efekt będzie bliższy pierwowzorowi?
O tym napisałem. W ET21 od MTB jest z obu stron zamontowany jeden wózek z jednej formy, stąd SHP po jednej i drugiej stronie na obu wózkach po każdej ze stron. Ale czy to jest bliższe pierwowzorowi? Nie. Kolega ffox zauważył słusznie (początkowo źle zrozumiałem), że w oryginale SHP jest na jednym wózku (po obu jego stronach).
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
Poniżej mój model zrobiony na bazie MTB, jest to 3E/1-34 PMP-PW Z-2 Szczakowa w epoce IVc.
Malowałem tylko dół budy, góra jest oryginalna.
Węże powietrzne i sprzęg to Roco, wycieraczki Ostbahn, pantografy Piko. Do wymiany są jeszcze poręcze boczne i dołożenie trąbek, ale z tym poczekam na model Piko i części serwisowe do niego. Na dachu brakuje jeszcze paru drobiazgów przy pantografach, czekam na zamówione części Piko.
Mi ten model osobiście się podoba, teraz mogę spokojnie czekać na Piko :)

3e1-34.jpeg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Na dachu brakuje jeszcze paru drobiazgów przy pantografach
Pewnie czekasz na imitacje mocowań pantografów.
Niestety zmartwię Cię - nie pasują do uchwytów MTB. Oryginalne są zbyt blisko siebie
Stare mocowania u siebie musiałem usunąć. Czekam na nowe uchwyty od Ostbahna. Trochę zabawy przy tym będzie.
Do poprawy są też pomosty. Uciekają pod skosem w dół - powinny być proste.
Przeróbka modelu uważam, że wyszła Ci bardzo ładnie.

Sprawdź jeszcze czy w tych lokomotywach w tej epoce były montowane owiewki boczne przy szybach.
Może warto wykorzystać Pikowskie. Na pewno dopełnią model o dodatkowy detal.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
996 63 25
Możecie się gniewać... Ale MTB zrobiło błąd z ściana czołową. Jest prosta (totalnie)- powinna mieć skos, Przez to choć by oblać złotem tezn model jest nic nie wart.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Porównywałem do zdjęć w jakich jestem posiadaniu i stwierdziłem, że czoło lokomotywy jest poprawne.
Ale nie jestem ekspertem, nawet nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek widział tą lokomotywę na żywo.
Być może jest tak jak napisałeś.
Odniosłem się tylko do Twojego stwierdzenia, że czoło lokomotywy jest totalnie proste/płaskie.
Nie jest :)
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
@ffox dzięki za Twoje uwagi, jeżeli chodzi o mocowania pantografów, to tak, zauważyłem to, jakoś to postaram się jednak dopasować do oryginalnych uchwytów, żeby to w miarę wyglądało.
Owiewki w oryginale były, i jest to dobry pomysł, żeby je dodać.
Generalnie jest to model dla mnie, i pewne niedociągnięcia, jak choćby pomosty o których wspomniałeś mi nie przeszkadzają, ma cieszyć moje oczy i tyle :)
Generalnie jeden 3E/1 MTB mi w zupełności wystarczy, i tak jak wspominałem, jak ktoś może poczekać na Piko, to niech czeka.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Czołowa ściana ET21 MTB nie jest prosta, jest zarówno załamana w połowie szerokości (tworzy jakby "dziób"), jak i górna część (z oknami) jest pochylona do tyłu. Dobrze to widać na zdjęciach kolegi @ffox wyżej, a szczególnie na zdjęciach kolegi @Spacerowicza:
http://forum.modelarstwo.info/threads/mtb-modele-lokomotyw-serii-et21.44070/page-6#post-833562
Jedyną niezgodnością w tym zakresie (ściana prosta czy nie) mogą być niewłaściwe kąty pochylenia, ale tego ze zdjęć się stwierdzić nie da.
 

Podobne wątki