• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mosty i wiadukty kolejowe

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
po parowozach można stwierdzić że to gdzieś w Rosji
Albo na wschodnich ziemiach polskich, w byłym zaborze rosyjskim. Ale mnie wygląda to raczej na czasy sprzed odzyskania niepodległości, być może na terenach, które później znalazły się w Polsce.
 

prepik

Znany użytkownik
Reakcje
925 0 0
Słowacja trasa nr 180 czyli Koszycko - Bogumińska , okolice zamku w Strecno . Piękny przełom Wagu i dwa jednotorowe mosty u wlotów do tuneli Strecno II i Strecno III Mosty są trzyprzęsłowe o długości ok.110 metrów . Okolica więcej niż piękna.
Widok na trasę ze streczańskiego zamku z wysokości 95 metrów nad rzeką.
P1370268.JPG

P1370270.JPG
P1370296.JPG
P1370295.JPG
P1370297.JPG


I mój filmik z okolicy, zdjęcia z 30 września 2018 r.

 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.268 58 3
Ruiny mostu nad rzeka Bukowina na kolejowej nr 237 Lębork - Bytów niedaleko miejscowości Oskowo
Żółta strzałka most, czarna parking
Oskowo.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_104700.jpg

słupek hektometrowy ? takie słupki są dość regularnie rozstawione.
IMG_20181125_104814.jpg


Ruiny mostu widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_104831.jpg
IMG_20181125_104850.jpg

Druga cześć mostu po drugiej tronie rzeki od strony Lęborka. Widać dość dokładnie "przekrój " mostu. Nie udało mi się przejść na drugą stronę chociaż powinienem:niepewny: wykorzystać "właściwości" morsowe;).
IMG_20181125_104918.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_104952.jpg


Lewa strona kierunek Lębork.
IMG_20181125_105001.jpg


Prawa strona kierunek Lębork.
IMG_20181125_105038.jpg


W lewo Bytów
IMG_20181125_105129.jpg


Wszędzie w rzece widać gruzy z łuku który został wysadzony. Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_105134.jpg
IMG_20181125_105142.jpg
IMG_20181125_105219.jpg
IMG_20181125_105223.jpg


W prawo Bytów
IMG_20181125_105250.jpg
IMG_20181125_105300.jpg

c.d.n
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.268 58 3
c.d.
Ponownie widok w kierunku Lęborka. Widoczne po prawej na filarze pęknięcia
IMG_20181125_105352.jpg
IMG_20181125_105400.jpg


Cegła na sklepieniu jest zlasowana i na całej powierzchni odpadła warstwa ok 2 cm
IMG_20181125_105441.jpg


... za to z boku cegła klinkierowa pokryta tylko naciekami solnymi.
IMG_20181125_105459.jpg
IMG_20181125_105504.jpg
IMG_20181125_105534.jpg


W kierunku Bytowa takie słupki widać co 20 - 30 m po lewej stronie
IMG_20181125_105554.jpg
IMG_20181125_105613.jpg
IMG_20181125_105616.jpg


Wnętrze mostu wyłożone grubą warstw smoły i papy
IMG_20181125_105635.jpg
IMG_20181125_105712.jpg


Koniec.
Kolejny most w Kozinie ale to jutro.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.268 58 3
Ciąg dalszy wycieczki
Najpierw mapa
Żółty - nieistniejąca stacja Kostroga
Czarny mały wiadukt pod nasypem kolejowym ok 350 m ok Kostrogi
Czerwony - most nad rzeką Łupawa
Biały - wiadukt koło dw nr 212 i cmentarza
Most za Kostrogą.jpg


To ten mały wiadukt pod nasypem kolejowym w prawo Lębork. Widok od strony ulicy.
IMG_20181125_111020.jpg


... oraz od strony lasu
IMG_20181125_111045.jpg


Most nad rzeką Łupawą kolo Kozina w prawo Bytów
IMG_20181125_111407.jpg
IMG_20181125_111430.jpg

Fugi pomiędzy kamieniami już się wykruszyły
IMG_20181125_111449.jpg


Część od strony Lęborka.
IMG_20181125_111501.jpg


Mimo remontu drogi wnętrze mostu wykonane z kamieni i betonu pozostawiono przy drodze
IMG_20181125_111519.jpg
IMG_20181125_111526.jpg


W prawo Lębork
IMG_20181125_111534.jpg


W lewo Bytów.
IMG_20181125_111541.jpg


Tu także widać zlasowaną warstwę ko 2 cm cegły na sklepieniu łuku.
IMG_20181125_111559.jpg


Kierunek Lębork
IMG_20181125_111632.jpg


c.d.n.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.268 58 3
c.d.
Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_111637.jpg
IMG_20181125_111650.jpg


Tu widać "przekrój " mostu
IMG_20181125_111704.jpg


... oraz na pierwszym planie ta mieszanka tłucznia z betonem
IMG_20181125_111722.jpg


Kierunek Lębork
IMG_20181125_111739.jpg
IMG_20181125_111753.jpg


Przy przyczółku od strony Lęborka jest duża dziura na pierwszym planie z małymi bukami
IMG_20181125_111845.jpg


Sam nasyp kolejowy jest w różnych miejscach mniej lub bardziej zarośnięty
IMG_20181125_111848.jpg


Druga cześć mostu od strony Bytowa.
IMG_20181125_111951.jpg
IMG_20181125_112028.jpg


Nasyp od strony Bytowa i widok w tymże kierunku
IMG_20181125_112448.jpg


... oraz w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112452.jpg
IMG_20181125_112544.jpg


"Służba leśna" powoli wycinają drzewa z nasypu.
IMG_20181125_112606.jpg


Na samym moście wyrosła spora sosna widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112617.jpg


c.d.n.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.268 58 3
c.d. Część mostu od strony bytowa chyba w wyniku detonacji oderwała się od przyczółka. Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112625.jpg
IMG_20181125_112634.jpg
IMG_20181125_112637.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_112710.jpg


... oraz w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112722.jpg


Pęknięcie z drugiej strony w lewo Bytów
IMG_20181125_112803.jpg


Rynna odprowadzająca wodę nadal działa.
IMG_20181125_112810.jpg


Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112812.jpg


Wkrótce zostanie ścięte. Trochę wolno tną:)
IMG_20181125_112828.jpg

... ale działają na wielu frontach ;)
IMG_20181125_112918.jpg


Na koniec słupek hektometrowy
IMG_20181125_112932.jpg


Koniec
Jutro kolejny wiadukt
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.268 58 3
Ciąg dalszy wyprawy. Kolejnym obiektem był wiadukt kolejowy (na mapie biała strzałka) pod którym kiedyś przebiegała droga wojewódzka ale podczas któregoś remontu po wojnie nasyp kolejowy został usunięty i drogę "wyprostowano". Widać to na poniższym zdjęciu czarno - białe ale lepiej widać. Dawny fragment drogi służy jako parking dla cmentarza który widać od północy.
Cmentarz.jpg


Dawna droga, po lewej ogrodzenie cmentarza. W lewo Lębork. Ten wiadukt jak widać jest cały a z prawej strony widać cały przyczółek który został odkryty podczas wyżej wypomnianego "prostowania" drogi.
IMG_20181125_113209.jpg


Sklepienie łuku w odróżnieniu od wcześniejszych sklepień mostów jest w dobrym stanie technicyzm i jest mało zlasowanej cegły.
IMG_20181125_113228.jpg


... oraz jest najwięcej nacieków solnych
IMG_20181125_113237.jpg


Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_113302.jpg


Przy przyczółku po lewej stronie jest jeszcze słupek hektometrowy z ceramiczna tabliczką która jest w trzech częściach (jak widać czwartej brak szukałem ale nie znalazłem) dwie są luźnie ale trzecia dolna po lewej jest przyklejona na fest i na razie nie zniknęła. Obejrzałem i odłożyłem na miejsce:).
IMG_20181125_113306.jpg


Widok w kierunku Bytowa.
IMG_20181125_113326.jpg


... oraz pusty przyczółek
IMG_20181125_113350.jpg


Jeszcze raz widok z końca wiaduktu w kierunku Lęborka.
IMG_20181125_113357.jpg


Tu jak widać izolacja także dobrze się trzyma.
IMG_20181125_113404.jpg


Przyczółek od czoła
IMG_20181125_113435.jpg


... oraz nasyp w kierunku Bytowa
IMG_20181125_113439.jpg


Widok z za wyremontowanej drogi
IMG_20181125_113501.jpg


... oraz z nasypu od strony Bytowa.
IMG_20181125_113526.jpg

IMG_20181125_113553.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_113600.jpg

Koniec
(ale nie wycieczki:))
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
Ciekawostka, jeszcze czegoś takiego nie widziałem. Jeżeli dobrze widzę 33.0 to w/g starego kilometrażu rozpoczynającego się od strony Bytowa, pomiędzy Kostrogą a Oskowem.
Mieli Prusacy fantazję, też widzę pierwszy raz coś tak ciekawego na oczy. Słupki z żeliwnymi tablicami kilometrażu- po trzy na słupek, były na linii Toruń-Malbork. Niestety po modernizacji linii, na słupkach umocowano jakieś gówniane coś z tworzywa, zapewne wytrzyma z 10 lat, nim skruszeje od słońca i mrozu.
 
Reakcje
11 1 0
Pamiętam kiedy w latach siedemdziesiątych jeździliśmy tą drogą do stryja do Lęborka. Wtedy przejeżdżało się pod wiaduktem. Wiadukt wydawał się większy ale ja byłem mniejszy. Nasypy nie były tak zarośnięte samosiejkami jak dzisiaj i przebieg linii kolejowej bardziej widoczny. Istniały też budynki stacji - brakowało tylko torów i pociągów. Na moje pytanie, co się stało z szynami dostałem od ojca odpowiedź, że w 1945 r. zostały zabrane do ZSRR do chromowania ;).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 21
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki