Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Wiadukt Kolei Sowiogórskiej wraz z rosnącymi na nim dorodnymi brzózkami. Widoczny na zdjęciu dorodny i złośliwy byk nie pozwolił na skrócenie drogi choćby brzegiem łączki, musiałem kryć się w krzakach. Zdjęcia wykonano w we wrześniu 1989.
Ciecierzyn - linia 30: Do 2011 roku jeszcze wyglądało to jak za PRL-u...
Modernizacja linii nr 30 objęła również wymianę mostu w Ciecierzynie:
Zachowano stare przyczółki, aczkolwiek nieco materiału trzeba było z nich usunąć z uwagi na nową konstrukcję (obniżono je o kilka "cegieł"):
Na wniosek konserwatora zabytków stare przęsło z uwagi na unikatowy w skali kraju charakter (konstrukcję) zostało wyremontowane, zakonserwowane i wyeksponowane na peronie przystanku w Ciecierzynie :
Zainteresowanym modernizacją linii nr 30 zachęcam do odwiedzenia wątku na SKYSCRAPERCITY.COM: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1437780 gdzie znajduje się szereg informacji, zdjęć. Na linii 30 nie jest to jedyny obiekt mostowy. Są też inne ciekawe mosty, jak np. most na rz. Wieprz.
Ciecierzyn - linia 30: Do 2011 roku jeszcze wyglądało to jak za PRL-u...
/.../
Zainteresowanym modernizacją linii nr 30 zachęcam do odwiedzenia wątku na SKYSCRAPERCITY.COM: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1437780 gdzie znajduje się szereg informacji, zdjęć. Na linii 30 nie jest to jedyny obiekt mostowy. Są też inne ciekawe mosty, jak np. most na rz. Wieprz.
Odnośnie mostu na Wieprzu (pozdrawiam moich krajan z lubelskiego/Lubartowa) to baaardzo ciekawa historia w artykule jest link do forum. Gorąco polecam do przeczytania w wolnej chwili.
Wiadukt nad ulica Szczawiowa w Szczecinie U góry znajduje się tory do stacji Szczecin Dąbie i wjazd na bocznice Elektrowni Pomorzany a na dole przy drodze końcowa część dawnej wąskotorowi która została przekuta na normalny tor .Ten wiadukt jest dos ciekawy bo ma w sobie dziurę dla kogoś to by dziwnego ale podczas wojny tam była zmontowane działko przeciw lotnicze do obrony elektrowni Pomorzany która znajduje sie zaraz obok .
Nic dziwnego, że robi wrażenie. Jest to w końcu największy ceglany most na świecie. Zbudowany został z ponad 26 milionów cegieł w latach 1846-51 na odcinku Reichenbach - Plauen linii łączącej Drezno z Hof, ma 574 m długości. A tak wygląda z bliska:
Na tej samej linii, trochę dalej na zachód znajduje się drugi co wielkości most ceglany, Elstertalbrücke. Ma "tylko" 279 m i zbudowany został z ponad 13 milionów cegieł w tych samych latach, co wspomniany wyżej Göltzschtalbrücke. Przechodzi nad rzeką Białą Elsterą (Weiße Elster) i biegnącą wzdłuż niej linią kolejową Elstertalbahn. Przy obu mostach trudno znaleźć miejsce, z którego dałoby się objąć wzrokiem całą budowlę, stąd zdjęcia nie są najlepsze. Ale warto się tam wybrać, jeśli ktoś będzie miał okazję.
Jeżeli dobrze kojarzę, jeden z niewielu prezentowanych tu mostów, mający odzwierciedlenie w modelu - ten jest w N (zrobił go Zvolack) .
Inne to Ludwikowice Kłodzkie (H0 - TOLO?), i most w Żukowie (w TT -winner_xp).
- Polak Ernest Malinowski dawno temu wsławił sie w budowe kolei w Andach i on jako inżynier był od tych gigantycznych mostów i wiaduktów bez których tej kolei by nie było - w szystko po ..transport i wysyłka na eksport łajna jakis specjalnych ptaków do Europy jako nawozu dla uprawiających ładne ogrody - gdzies to czytałem
Wróćmy jeszcze na chwilę na linię Drezno - Hof. Niedaleko Chemnitz (w okresie NRD miasto nosiło nazwę Karl-Marx-Stadt) zbudowany został w latach 1866-68 Hetzdorfer Viadukt, nad doliną, którą płynie rzeka Flöha, a obok biegnie jednotorowa linia kolejowa z od stacji węzłowej o tej samej nazwie (Flöha) do Olbernhau przy granicy z Czechami. Wiadukt ma 328 m długości i 43 m wysokości. Tak wyglądał w 1981 roku z okien pociągu jadącego w kierunku Drezna. W dole widać najpierw stację Hetzdorf, a potem rzekę Flöha.
W roku 1986 władze NRD podjęły decyzję budowy nowego wiaduktu z jednoczesnym wyprostowaniem i skróceniem linii Drezno - Karl-Marx-Stadt. Dotychczasowa linia miała na tym odcinku ostre łuki, a jednocześnie stary wiadukt wymagałby gruntownego remontu, związanego z jego bardzo złym stanem technicznym. Prace rozpoczęto w roku 1987, ale ich zakończenie nastąpiło dopiero po zjednoczeniu Niemiec, w maju 1992 roku. W międzyczasie Karl-Marx-Stadt powrócił do starej nazwy Chemnitz. Nowy wiadukt ma długość 344 m i wysokość 36,50 m. Stary wiadukt jest pomnikiem techniki i został przekształcony w ścieżkę spacerową. 10 lat po pierwszej wizycie miałem okazję zobaczyć stary i nowy wiadukt z doliny. Widoczny na pierwszym zdjęciu parowóz prowadził pociąg specjalny i to on był głównym celem mojego aparatu. Na zdjęciu satelitarnym ze strony Mapy Google widać wyraźnie przebieg starej i nowej linii.
Kolego Andrzeju przypomniało mi sie jego imie i nazwisko ale jak pokazujesz i piszesz o NRD to tego na prawdę nie pamiętam gdzie to jest na terenie dawnej NRD ale tam to jest odjazd jak pamiętam dołem jest dwutorowa linia kolejowa a górą mostem czy właściwie kamiennym wiaduktem płynie rzeka jakaś - mówi Ci to coś ?
Znam jedno takie miejsce, ale to jest na linii Wolfsburg - Lehrte, czyli na terenie dawnych Zachodnich Niemiec, a "wiadukt", którym poprowadzony jest kanał, jest betonowy i dość nowy.
- wracam jeszcze do tej budowli jak napisałem miedzy innymi okresleniami - otóż Kolega PETER47 stanowczo określił ta budowle jako akwedukt , według słowników i encyklopedii PWN - akwedukt to wodociąg tylko ,- nie ma innego przeznaczenia więc budowla po której płynie woda z przeznaczeniem gospodarczym i spozywczym natomiast ta budowla , którą znalazł Kolega PETER47 to jednak wiadukt tylko trzeba wyszczególnić jaki , z opisu wiadomo ,ze po nim czy przez ten wiadukt płynie kanał żeglugowya więc to moim zdaniem laika w terminologii inżynierskiej taka budowla to wiadukt żeglugowy ,- nie most ( poniewaz jest nad torami kolejowymi)choć w języku niemieckim jest ,że to most , most wodny ( to nie moje określenie)jest pod Magdeburgiem http://obrazki.thm.pl/24694/
-ciekaw jestem w tej materii zdania Kolegi PETER47 i Kolegów zainteresowanych