• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mosty i wiadukty kolejowe

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#81
IMG_5785.JPG
IMG_5786.JPG
IMG_5787.JPG
IMG_5790.JPG
IMG_5791.JPG
IMG_5792.JPG
IMG_5793.JPG

Wiadukt w Kołbaskowie nad autostrada A-6 linia Szczecin Gumieńce- Kołbaskowo -Niemcy po wiadukcie widać ze linia kiedyś była 2 torowa
IMG_7646.JPG
IMG_7649.JPG
most i wiadukt na jednym z wiazdow do Szczecińskiego portu
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
#84
Ufortyfikowany most w Tomarynach (linia Ostróda-Olsztyn) z roku 1872
t1.jpg


t2.jpg


t3.jpg


t5.jpg


Stare Jabłonki (ta sama linia, ten sam rok budowy): przejście kanału żeglownego przepustem pod linią kolejową

sj.jpg


Samborowo - dawny węzeł na linii Osróda-Iława. Ufortyfikowany most i jaz na rzece Drwęca.

s1.jpg


s2.jpg


s3.jpg
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0
#85
Kolego Pt47-106 po pierwsze nie wiadukty tylko mosty drogowo kolejowe i po drugie to są jazy wodne do regulacji poziomu wody w jeziorze - przez jaz/y nie przepływają żadne jednostki pływające ,-natomiast śluza służy w komunikacji wodnej do pokonania stopni wodnych - żródła info encyklopedia PWN
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0
#87
Nie bardzo się z tym zgodzę. Akwedukt jak sama nazwa wskazuje jest to budowla inżynieryjna służąca do pokonania przeszkody terenowej w formie doliny, z tą różnicą do wiaduktu, że szczytem akweduktu przeprawiana jest woda, a nie droga. Woda nie musi akurat być wykorzystywana do celów spożywczych. Jeszcze częściej akwedukty występują w systemie kanałów. W Polsce najsłynniejszy akwedukt znajduje się w Fojutowie. Zresztą w ciągu kanału Brdy jak też Wdy zbudowano kilka takich obiektów służących do przeniesienia wody płynącej nad ciekami wodnymi i wszystkie niezależnie od wielkości (niektóre wyglądają jak zwykły przepust) nazywa się akweduktami.

- a więc w Fojutowie jest kanał żeglugowy czyli droga wodna komunikacyjna a nie tylko płynąca ( przepływająca górą budowli) woda np , kanał powodziowy ,rzeka nieżeglowna , czyli do takiej budowli pod , którą przechodzi również woda bardziej pasowała by nazwa ( mnie się wydaje)most kanałowy tak jak nazywają takie coś Niemcy - akwedukt to określenie jednak przynależne do innego bardziej odległego czasu i przeznaczenia ( budowla do transportowania wody a nie wody do transportowania )niż to w Fojutowie- gdyby te mosty kanałowe w Fojutowie były wybudowane w średniowieczu nie raziło by takie określenie "akwedukt" ale wiek XIX czy początek XX to nie, - zwałaszcza powtarzam ,że woda płynąca wierzchem budowli jest drogą wodną komunikacyjną , jest w filmie to widać tablica , na której napisane jest "Akwedukt" myślę,że to bardziej dla uatrakcyjnienia tego przecudownego miejsca w naszym kraju niż dla samej suchej nazwy informującej o tej budowli hydrotechnicznej jaką jest tu w tym przypadku po prostu też arcy ciekawa konstrukcja budowlana "most kanałowy"- ale ciekaw jestem zdania Pana nauczyciela Kolegi PETER-a47 ,zobaczymy w piśmie jak On takie coś nazwie
 
Ostatnio edytowane:

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
465 0 0
#91
Most na Baryczy w Osetnie 2001 rok linia nieczynna od 1968.
59949772 (1).jpg

Most na Odrze w Stanach
37786264.jpg

Most na kanale Polski Rów niedaleko przystanku Dryżyna
37786225.jpg

Wiadukt w Mierkowie na linii Stary Raduszec - Lubsko
37790198.jpg

Wszystkie zdjęcia 2001 rok
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#92
Jednym z bardziej znanych niemieckich wiaduktów jest zbudowany 1853 roku Altenbekener Viadukt w miejscowości Altenbeken na linii Hamm - Warburg (nie mylić z Wartburgiem) w Północnej Nadrenii-Westfalii. Ma on 428 m długości i do 35 m wysokości i jest najdłuższym w Europie wiaduktem zbudowanym z kamienia wapiennego. W 2003 roku uroczyście obchodzono 150-lecie wiaduktu i chyba z tej okazji zbudowano specjalną platformę widokową, z której wykonywanych jest większość ze znanych zdjęć wiaduktu. Również ja nie mogłem sobie oczywiście odmówić takiego klasycznego już ujęcia (dwie ostatnie fotki).

F1000023.JPG
F1000028.JPG
IMG_2538.JPG
IMG_2530.JPG
Niemcy_582-26a.JPG
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#93
Most na Odrze w Stanach
Zobacz załącznik 169944

Pod wieczór, więc jakość poniżej pały, ale wtedy jeździły po nim jeszcze parowozy.[DOUBLEPOST=1391272142,1391271505][/DOUBLEPOST]Coś trochę lepszej jakości. Ty42-117 ze zbiorowym z Zajączkowa Tczewskiego do Kościerzyny na nieistniejącym już niestety wiadukcie w Pszczółkach. 05.07.1989.
127.jpg
 

Załączniki

K

KNG

Gość
#95
Tym razem zajmę się opisem mostu kolejowego na Bystrzycy w Lublinie.
Ponieważ mostów kolejowych na Bystrzycy było w historii Lublina przynajmniej cztery to uściślę, że chodzi o most kolejowy na linii Lublin – Dęblin.
Zanim przejdę do opisu tego mostu chciałem przedstawić dwie XIX wieczne widokówki związane poniekąd z opisywanym mostem.
http://fotopolska.eu/foto/460/460971.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/9032/mostlublin1.jpg
Pierwsza widokówka przedstawia most na Wieprzu pod Trawnikami.
Opis drugiej widokówki jest bliższy prawdzie bo co prawda jest to Lublin, ale most jest zdecydowanie na Czerniejówce.
Obecnie most wygląda w ten sposób:
https://maps.google.com/maps?q=51.2...540907&t=m&z=17&panoid=D_93Gbapf67k7oVqPzfwGQ
Jest to brzydka konstrukcja blachownicowa, dwuprzęsłowa, czterotorowa, przęsła nie są równe, krótsze od strony Dęblina ma około 15m długości, dłuższe około 30m.
Pierwszy most w tym miejscu powstał wraz z uruchomieniem linii nadwiślańskiej 17 sierpienia 1877 r. Była to konstrukcja jednotorowa, jednoprzęsłowa, kratownicowa z jazdą górą.
Pod koniec XIX w. w związku z włączeniem do eksploatacji ciężkich parowozów, nośność mostu na Bystrzycy okazała się niewystarczająca i w dniach 1-2 mają 1898 r. wymieniono kratownicę na nową.
Tu widać prace przy wymianie kratownicy, po lewej nowa konstrukcja, po prawej stara.
http://bc.wbp.lublin.pl/Content/90/FOT_2097_I.jpg
Pod koniec 1914 r. (w źródłach podaje się 31 grudnia 1914 r.) po południowej stronie mostu powstała prawdopodobnie tymczasowa konstrukcja drewniana po której poprowadzono linię do Rozwadowa. Wycofujące się w lipcu 1915 r. wojska rosyjskie zniszczyły obie konstrukcje mostowe. Wkraczający Austriacy odbudowali oba mosty. W międzywojniu tymczasowe konstukcje drewniane wymieniono na kratownice stalowe, nitowane.
http://img190.imageshack.us/img190/3295/wycieczka140719311a.jpg
W roku 1941 r. Niemcy którzy budowali drugi tor na linii Lublin – Dęblin dołożyli trzecią konstrukcję stalową. Trzy lata później w lipcu 1944 r. wycofujący się Niemcy zniszczyli wszystkie trzy kratownice.
Odbudowano tylko dwie a wjazd na linię w kierunku Rozwadowa odbywał się przez uruchomiony w tym celu posterunek odgałęźny Most.
Na zdjęciu w załączeniu widać po lewej stronie budynek posterunku oraz po prawej stronie jedną parę nieobsadzonych przyczółków (na zdjęciu poniżej również).
https://lh4.googleusercontent.com/-46k4YRIPhkU/SxFINUJyrnI/AAAAAAAAAf8/a3A14_eSfIE/w500-h667-no/most na bystrzycy janowska.jpg
Obecna czterotorowa, dwuprzęsłowa konstrukcja powstała prawdopodobnie pod koniec lat 70-tych wraz z budową dwutorowego odcinka Lublin – Zemborzyce.
Jak widać most awansował konstrukcyjnie z jednego toru na cztery i z jednego przęsła na dwa.

Pozdrawiam serdecznie i mostowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...

most lublin.jpg
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
261 0 0
#96
Ty42-126 (w tym czasie jeszcze bez trzeciego reflektora) ze zbiorowym Zajączkowo-Kościerzyna na wiadukcie pomiędzy Miłobądzem a Pszczółkami, 03.07.1989

117.jpg


Ty42-103 ze zbiorowym do Chojnic przy wyjeździe z Kościerzyny, 25.11.1989

379.jpg
 
Ostatnio edytowane:

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#97
Wiadukt kolejowy na trasie Wrocław - Poznań . Wrocław , ul. Osobowicka .
15.01.2014

027.JPG

026.JPG 025.JPG 024.JPG
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 21
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki