Tych mostów juz nie ma. Kraków i Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.
Odbiegając od dramy wokół wysadzenia mostu, warto zwrócić uwagę, że przęsła krakowskiego mostu średnicowego na Wiśle zostaną ponownie wykorzystane w innych rejonach polski. W paru przypadkach zostały od razu na miejscu przycięte do właściwej długości. Przęsła te są stosunkowo młode, wschodnie częściowo nitowane 1991, zachodnie w całości spawane 1993. Zupełnie rozebrane za to zostaną za to 156 letnie podpory w nurcie rzeki, eliminując tym samym przeszkody dla ruchu wodnego.
Warto dodać , że jest to szósty(!) most kolejowy w tym miejscu Chronologia wygląda tak:
1856 - budowa tymczasowego mostu drewnianego równolegle do obecnego obiektu.
1864 - pierwszy most stalowy, który musiał się szybko zestarzeć lub mieć wadę konstrukcyjną
1884 - zupełna wymiana przęseł mostu stalowego
1945 - wysadzenie przez wycofujące się wojska niemieckie kilku przęseł i ich odbudowa w innej technologi przez wojska radzieckie.
1988-'93 - wymiana starych przęseł na nowe używane do nie dawna. Wschodnie przęsła były dodatkowo poszerzone na potrzeby wodociągu łączącego brzegi Wisły.
2019-'21* - Budowa 3 nowych mostów typu network arch (patrz obrazek poniżej), licząc od wschodu: wąskiego jednotorowego z wodociągiem, szerokiego dwutorowego, szerokiego jednotorowego z chodnikiem i drogą dla rowerów.
Dla zainteresowanych polecam ten link, szczególnie przekrój poprzeczny nowych mostów:
http://mobilnykrakow.pl/audyt/most-...ka-i-zablcie-wraz-z-ciagiem-pieszo-rowerowym/
+ Dorzucę archiwalne moje zdjęcia z końca 2018: