• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mosty i wiadukty kolejowe

K

KNG

Gość
Wykonu tabelkowego dokonałem.
Wiadukty siłą rzeczy nie występują ale pozostałe przeprawy przez Wisłę owszem. O ile nic nie namieszałem to mniej więcej tak to wyglądało. Być może występowały jeszcze jakieś ale w tej chwili kwitów na to nie mam.
1590269713584.png


Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
Miesiąc temu przepływałem jachtem pod tym mostem. Ciekawy jest też most drogowy - ten bliżej centrum miasta. Na zdjęciach gdzie widać trzy mosty to ten najbardziej niepozorny - umiejscowiony na górze. To jest most obrotowy.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Jako obrotowy zapewne praktycznie do końca swojego żywota, gdzieś do lat 70-tych ubiegłego wieku. Między Recławiem a Wolinem zlokalizowany był posterunek osłonny Dziwna.
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
539 0 0
Tych mostów juz nie ma. Kraków i Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.

Odbiegając od dramy wokół wysadzenia mostu, warto zwrócić uwagę, że przęsła krakowskiego mostu średnicowego na Wiśle zostaną ponownie wykorzystane w innych rejonach polski. W paru przypadkach zostały od razu na miejscu przycięte do właściwej długości. Przęsła te są stosunkowo młode, wschodnie częściowo nitowane 1991, zachodnie w całości spawane 1993. Zupełnie rozebrane za to zostaną za to 156 letnie podpory w nurcie rzeki, eliminując tym samym przeszkody dla ruchu wodnego.



Warto dodać , że jest to szósty(!) most kolejowy w tym miejscu Chronologia wygląda tak:
1856 - budowa tymczasowego mostu drewnianego równolegle do obecnego obiektu.
1864 - pierwszy most stalowy, który musiał się szybko zestarzeć lub mieć wadę konstrukcyjną
1884 - zupełna wymiana przęseł mostu stalowego
1945 - wysadzenie przez wycofujące się wojska niemieckie kilku przęseł i ich odbudowa w innej technologi przez wojska radzieckie.
1988-'93 - wymiana starych przęseł na nowe używane do nie dawna. Wschodnie przęsła były dodatkowo poszerzone na potrzeby wodociągu łączącego brzegi Wisły.
2019-'21* - Budowa 3 nowych mostów typu network arch (patrz obrazek poniżej), licząc od wschodu: wąskiego jednotorowego z wodociągiem, szerokiego dwutorowego, szerokiego jednotorowego z chodnikiem i drogą dla rowerów.

Dla zainteresowanych polecam ten link, szczególnie przekrój poprzeczny nowych mostów:
http://mobilnykrakow.pl/audyt/most-...ka-i-zablcie-wraz-z-ciagiem-pieszo-rowerowym/


+ Dorzucę archiwalne moje zdjęcia z końca 2018:



 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
Most przez "Morze Podlasia", Zalew Siemianówka.
Lipiec 2020.
1.JPG
2.JPG
3a.JPG
4.JPG
4a.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG


Jeden tor Nasz, drugi szeroki:
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG

Widok w kierunku Białorusi:
14.JPG

Widok w kierunku Naszego pięknego kraju:
15.JPG
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 21
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki