• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mosty i wiadukty kolejowe.

JacekZet

Znany użytkownik
#41
Wiadukt Kolei Sowiogórskiej wraz z rosnącymi na nim dorodnymi brzózkami. Widoczny na zdjęciu dorodny i złośliwy byk nie pozwolił na skrócenie drogi choćby brzegiem łączki, musiałem kryć się w krzakach. Zdjęcia wykonano w we wrześniu 1989.
[000045]M.jpg
[000055]M.jpg
 

jafrap

Znany użytkownik
#42
Ciecierzyn - linia 30: Do 2011 roku jeszcze wyglądało to jak za PRL-u...

upload_2014-1-24_9-37-23.jpeg


Modernizacja linii nr 30 objęła również wymianę mostu w Ciecierzynie:

upload_2014-1-24_9-37-46.jpeg


Zachowano stare przyczółki, aczkolwiek nieco materiału trzeba było z nich usunąć z uwagi na nową konstrukcję (obniżono je o kilka "cegieł"):

upload_2014-1-24_9-38-5.jpeg


upload_2014-1-24_9-38-23.jpeg


upload_2014-1-24_9-38-41.jpeg


Na wniosek konserwatora zabytków stare przęsło z uwagi na unikatowy w skali kraju charakter (konstrukcję) zostało wyremontowane, zakonserwowane i wyeksponowane na peronie przystanku w Ciecierzynie :) :

upload_2014-1-24_9-39-55.jpeg


upload_2014-1-24_9-40-5.jpeg


Zainteresowanym modernizacją linii nr 30 zachęcam do odwiedzenia wątku na SKYSCRAPERCITY.COM: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1437780 gdzie znajduje się szereg informacji, zdjęć. Na linii 30 nie jest to jedyny obiekt mostowy. Są też inne ciekawe mosty, jak np. most na rz. Wieprz.
 
Ostatnio edytowane:

Hajo

Aktywny użytkownik
MSMK
#44
Ciecierzyn - linia 30: Do 2011 roku jeszcze wyglądało to jak za PRL-u...
/.../
Zainteresowanym modernizacją linii nr 30 zachęcam do odwiedzenia wątku na SKYSCRAPERCITY.COM: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1437780 gdzie znajduje się szereg informacji, zdjęć. Na linii 30 nie jest to jedyny obiekt mostowy. Są też inne ciekawe mosty, jak np. most na rz. Wieprz.
Odnośnie mostu na Wieprzu (pozdrawiam moich krajan z lubelskiego/Lubartowa) to baaardzo ciekawa historia w artykule jest link do forum. Gorąco polecam do przeczytania w wolnej chwili.

http://lubartow24.pl/informacje/lokalne/56653/poznaj_historie_zelaznego_mostu/
 

Pt47-106

Znany użytkownik
#45
Wiadukt nad ulica Szczawiowa w Szczecinie U góry znajduje się tory do stacji Szczecin Dąbie i wjazd na bocznice Elektrowni Pomorzany a na dole przy drodze końcowa część dawnej wąskotorowi która została przekuta na normalny tor .Ten wiadukt jest dos ciekawy bo ma w sobie dziurę dla kogoś to by dziwnego ale podczas wojny tam była zmontowane działko przeciw lotnicze do obrony elektrowni Pomorzany która znajduje sie zaraz obok .
100_0330.JPG
100_0334.JPG
100_0336.JPG
100_0337.JPG
100_0338.JPG
100_0339.JPG
[DOUBLEPOST=1390655676,1390655084][/DOUBLEPOST]
100_1329.JPG

Rewal
Zdjęcie007.jpg
Zdjęcie005.jpg

Przecław na lini Szczecin Gumieńce - Tntow
Obraz 003.jpg

Przecław na lini Szczecin Gumieńce - Tntow
linia sobieradz szczecin zdroje  231103.jpg

Na lini Sobieradz - Szczecin Dabie
Obraz 002.jpg
Przecław na lini Szczecin Gumieńce - Tntow
 
Ostatnio edytowane:

Pt47-106

Znany użytkownik
#46
godkow wiadukt nad torami do pyrzyc  20199.jpg

Godków Wiadukt nad linnia do Pyrzyc 2.01.1999
gryfino 150502.jpg

Gryfino
IMG_3059.jpg

Przed Stacja Szczecin Gł
wiadukt nad bocznica na lotnisko w chojnie 50800.jpg

Wiadukt nad dawna bocznica na radzieckie lotnisko w Chojnie 05.08.2000
szczecin turzyn 150701.jpg

Szczecin
100_0327.JPG
100_0331.JPG

Wiadukt nad ul Szczawiowa w szczecinie tory prowadza z Elektrowni Pomorzany do składu węgla
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#48
Ten zrobił na mnie największe wrażenie ,widziałem go osobiście Göltzschtalbrücke, zdjęcia z netu.
Nic dziwnego, że robi wrażenie. Jest to w końcu największy ceglany most na świecie. Zbudowany został z ponad 26 milionów cegieł w latach 1846-51 na odcinku Reichenbach - Plauen linii łączącej Drezno z Hof, ma 574 m długości. A tak wygląda z bliska:

Niemcy_Scan163.jpg
Niemcy_Scan164.jpg
Niemcy_Scan160.jpg
Niemcy_Scan161.jpg
Niemcy_Scan162.jpg
Scan158.jpg
Scan159.jpg


Na tej samej linii, trochę dalej na zachód znajduje się drugi co wielkości most ceglany, Elstertalbrücke. Ma "tylko" 279 m i zbudowany został z ponad 13 milionów cegieł w tych samych latach, co wspomniany wyżej Göltzschtalbrücke. Przechodzi nad rzeką Białą Elsterą (Weiße Elster) i biegnącą wzdłuż niej linią kolejową Elstertalbahn. Przy obu mostach trudno znaleźć miejsce, z którego dałoby się objąć wzrokiem całą budowlę, stąd zdjęcia nie są najlepsze. Ale warto się tam wybrać, jeśli ktoś będzie miał okazję.

Niemcy_Scan169.jpg
Niemcy_Scan170.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
#50
tzw.klasyk
Lewin Kłodzki
IMG_7269.JPG


Jeżeli dobrze kojarzę, jeden z niewielu prezentowanych tu mostów, mający odzwierciedlenie w modelu - ten jest w N (zrobił go Zvolack) .
Inne to Ludwikowice Kłodzkie (H0 - TOLO?), i most w Żukowie (w TT -winner_xp).
 

Hoart

Znany użytkownik
#51
- Polak Ernest Malinowski dawno temu wsławił sie w budowe kolei w Andach i on jako inżynier był od tych gigantycznych mostów i wiaduktów bez których tej kolei by nie było - w szystko po ..transport i wysyłka na eksport łajna jakis specjalnych ptaków do Europy jako nawozu dla uprawiających ładne ogrody - gdzies to czytałem
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#52
Wróćmy jeszcze na chwilę na linię Drezno - Hof. Niedaleko Chemnitz (w okresie NRD miasto nosiło nazwę Karl-Marx-Stadt) zbudowany został w latach 1866-68 Hetzdorfer Viadukt, nad doliną, którą płynie rzeka Flöha, a obok biegnie jednotorowa linia kolejowa z od stacji węzłowej o tej samej nazwie (Flöha) do Olbernhau przy granicy z Czechami. Wiadukt ma 328 m długości i 43 m wysokości. Tak wyglądał w 1981 roku z okien pociągu jadącego w kierunku Drezna. W dole widać najpierw stację Hetzdorf, a potem rzekę Flöha.

img630.jpg
img631.jpg
img632.jpg
img633.jpg
img634.jpg
img635.jpg


W roku 1986 władze NRD podjęły decyzję budowy nowego wiaduktu z jednoczesnym wyprostowaniem i skróceniem linii Drezno - Karl-Marx-Stadt. Dotychczasowa linia miała na tym odcinku ostre łuki, a jednocześnie stary wiadukt wymagałby gruntownego remontu, związanego z jego bardzo złym stanem technicznym. Prace rozpoczęto w roku 1987, ale ich zakończenie nastąpiło dopiero po zjednoczeniu Niemiec, w maju 1992 roku. W międzyczasie Karl-Marx-Stadt powrócił do starej nazwy Chemnitz. Nowy wiadukt ma długość 344 m i wysokość 36,50 m. Stary wiadukt jest pomnikiem techniki i został przekształcony w ścieżkę spacerową. 10 lat po pierwszej wizycie miałem okazję zobaczyć stary i nowy wiadukt z doliny. Widoczny na pierwszym zdjęciu parowóz prowadził pociąg specjalny i to on był głównym celem mojego aparatu. Na zdjęciu satelitarnym ze strony Mapy Google widać wyraźnie przebieg starej i nowej linii.

Niemcy_Scan234.jpg
Niemcy_Scan241.jpg
Przechwytywanie.JPG


PS. Ten "jakiś Polak" to Ernest Malinowski.
 

Hoart

Znany użytkownik
#53
Kolego Andrzeju przypomniało mi sie jego imie i nazwisko ale jak pokazujesz i piszesz o NRD to tego na prawdę nie pamiętam gdzie to jest na terenie dawnej NRD ale tam to jest odjazd jak pamiętam dołem jest dwutorowa linia kolejowa a górą mostem czy właściwie kamiennym wiaduktem płynie rzeka jakaś - mówi Ci to coś ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#54
Znam jedno takie miejsce, ale to jest na linii Wolfsburg - Lehrte, czyli na terenie dawnych Zachodnich Niemiec, a "wiadukt", którym poprowadzony jest kanał, jest betonowy i dość nowy.
 

Hoart

Znany użytkownik
#60
Ten most nazywa się akwedukt i znajduje się niedaleko Eberswalde na dawnej linii Berlin Szczecin.Tutaj linkhttp://www.wsa-eberswalde.de/wir_ueber_uns/bauwerke/kanalbruecke_eberswalde/alte_kanalbruecke/index.html
-tak tą budowlę- akwedukt miałem na myśli pamięci - dziękuję Kolego PETER47! - dziwna różnica terenu ,-niezły odjazd
- wracam jeszcze do tej budowli jak napisałem miedzy innymi okresleniami - otóż Kolega PETER47 stanowczo określił ta budowle jako akwedukt , według słowników i encyklopedii PWN - akwedukt to wodociąg tylko ,- nie ma innego przeznaczenia więc budowla po której płynie woda z przeznaczeniem gospodarczym i spozywczym natomiast ta budowla , którą znalazł Kolega PETER47 to jednak wiadukt tylko trzeba wyszczególnić jaki , z opisu wiadomo ,ze po nim czy przez ten wiadukt płynie kanał żeglugowya więc to moim zdaniem laika w terminologii inżynierskiej taka budowla to wiadukt żeglugowy ,- nie most ( poniewaz jest nad torami kolejowymi)choć w języku niemieckim jest ,że to most , most wodny ( to nie moje określenie)jest pod Magdeburgiem http://obrazki.thm.pl/24694/
-ciekaw jestem w tej materii zdania Kolegi PETER47 i Kolegów zainteresowanych
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 1
Prawdziwa kolej 0

Podobne wątki