• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mosty i wiadukty kolejowe.

Słowacja trasa nr 180 czyli Koszycko - Bogumińska , okolice zamku w Strecno . Piękny przełom Wagu i dwa jednotorowe mosty u wlotów do tuneli Strecno II i Strecno III Mosty są trzyprzęsłowe o długości ok.110 metrów . Okolica więcej niż piękna.
Widok na trasę ze streczańskiego zamku z wysokości 95 metrów nad rzeką.
P1370268.JPG

P1370270.JPG
P1370296.JPG
P1370295.JPG
P1370297.JPG


I mój filmik z okolicy, zdjęcia z 30 września 2018 r.

 

Szwed1978

Znany użytkownik
Ruiny mostu nad rzeka Bukowina na kolejowej nr 237 Lębork - Bytów niedaleko miejscowości Oskowo
Żółta strzałka most, czarna parking
Oskowo.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_104700.jpg

słupek hektometrowy ? takie słupki są dość regularnie rozstawione.
IMG_20181125_104814.jpg


Ruiny mostu widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_104831.jpg
IMG_20181125_104850.jpg

Druga cześć mostu po drugiej tronie rzeki od strony Lęborka. Widać dość dokładnie "przekrój " mostu. Nie udało mi się przejść na drugą stronę chociaż powinienem:niepewny: wykorzystać "właściwości" morsowe;).
IMG_20181125_104918.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_104952.jpg


Lewa strona kierunek Lębork.
IMG_20181125_105001.jpg


Prawa strona kierunek Lębork.
IMG_20181125_105038.jpg


W lewo Bytów
IMG_20181125_105129.jpg


Wszędzie w rzece widać gruzy z łuku który został wysadzony. Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_105134.jpg
IMG_20181125_105142.jpg
IMG_20181125_105219.jpg
IMG_20181125_105223.jpg


W prawo Bytów
IMG_20181125_105250.jpg
IMG_20181125_105300.jpg

c.d.n
 

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d.
Ponownie widok w kierunku Lęborka. Widoczne po prawej na filarze pęknięcia
IMG_20181125_105352.jpg
IMG_20181125_105400.jpg


Cegła na sklepieniu jest zlasowana i na całej powierzchni odpadła warstwa ok 2 cm
IMG_20181125_105441.jpg


... za to z boku cegła klinkierowa pokryta tylko naciekami solnymi.
IMG_20181125_105459.jpg
IMG_20181125_105504.jpg
IMG_20181125_105534.jpg


W kierunku Bytowa takie słupki widać co 20 - 30 m po lewej stronie
IMG_20181125_105554.jpg
IMG_20181125_105613.jpg
IMG_20181125_105616.jpg


Wnętrze mostu wyłożone grubą warstw smoły i papy
IMG_20181125_105635.jpg
IMG_20181125_105712.jpg


Koniec.
Kolejny most w Kozinie ale to jutro.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Ciąg dalszy wycieczki
Najpierw mapa
Żółty - nieistniejąca stacja Kostroga
Czarny mały wiadukt pod nasypem kolejowym ok 350 m ok Kostrogi
Czerwony - most nad rzeką Łupawa
Biały - wiadukt koło dw nr 212 i cmentarza
Most za Kostrogą.jpg


To ten mały wiadukt pod nasypem kolejowym w prawo Lębork. Widok od strony ulicy.
IMG_20181125_111020.jpg


... oraz od strony lasu
IMG_20181125_111045.jpg


Most nad rzeką Łupawą kolo Kozina w prawo Bytów
IMG_20181125_111407.jpg
IMG_20181125_111430.jpg

Fugi pomiędzy kamieniami już się wykruszyły
IMG_20181125_111449.jpg


Część od strony Lęborka.
IMG_20181125_111501.jpg


Mimo remontu drogi wnętrze mostu wykonane z kamieni i betonu pozostawiono przy drodze
IMG_20181125_111519.jpg
IMG_20181125_111526.jpg


W prawo Lębork
IMG_20181125_111534.jpg


W lewo Bytów.
IMG_20181125_111541.jpg


Tu także widać zlasowaną warstwę ko 2 cm cegły na sklepieniu łuku.
IMG_20181125_111559.jpg


Kierunek Lębork
IMG_20181125_111632.jpg


c.d.n.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d.
Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_111637.jpg
IMG_20181125_111650.jpg


Tu widać "przekrój " mostu
IMG_20181125_111704.jpg


... oraz na pierwszym planie ta mieszanka tłucznia z betonem
IMG_20181125_111722.jpg


Kierunek Lębork
IMG_20181125_111739.jpg
IMG_20181125_111753.jpg


Przy przyczółku od strony Lęborka jest duża dziura na pierwszym planie z małymi bukami
IMG_20181125_111845.jpg


Sam nasyp kolejowy jest w różnych miejscach mniej lub bardziej zarośnięty
IMG_20181125_111848.jpg


Druga cześć mostu od strony Bytowa.
IMG_20181125_111951.jpg
IMG_20181125_112028.jpg


Nasyp od strony Bytowa i widok w tymże kierunku
IMG_20181125_112448.jpg


... oraz w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112452.jpg
IMG_20181125_112544.jpg


"Służba leśna" powoli wycinają drzewa z nasypu.
IMG_20181125_112606.jpg


Na samym moście wyrosła spora sosna widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112617.jpg


c.d.n.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
c.d. Część mostu od strony bytowa chyba w wyniku detonacji oderwała się od przyczółka. Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112625.jpg
IMG_20181125_112634.jpg
IMG_20181125_112637.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_112710.jpg


... oraz w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112722.jpg


Pęknięcie z drugiej strony w lewo Bytów
IMG_20181125_112803.jpg


Rynna odprowadzająca wodę nadal działa.
IMG_20181125_112810.jpg


Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_112812.jpg


Wkrótce zostanie ścięte. Trochę wolno tną:)
IMG_20181125_112828.jpg

... ale działają na wielu frontach ;)
IMG_20181125_112918.jpg


Na koniec słupek hektometrowy
IMG_20181125_112932.jpg


Koniec
Jutro kolejny wiadukt
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Ciąg dalszy wyprawy. Kolejnym obiektem był wiadukt kolejowy (na mapie biała strzałka) pod którym kiedyś przebiegała droga wojewódzka ale podczas któregoś remontu po wojnie nasyp kolejowy został usunięty i drogę "wyprostowano". Widać to na poniższym zdjęciu czarno - białe ale lepiej widać. Dawny fragment drogi służy jako parking dla cmentarza który widać od północy.
Cmentarz.jpg


Dawna droga, po lewej ogrodzenie cmentarza. W lewo Lębork. Ten wiadukt jak widać jest cały a z prawej strony widać cały przyczółek który został odkryty podczas wyżej wypomnianego "prostowania" drogi.
IMG_20181125_113209.jpg


Sklepienie łuku w odróżnieniu od wcześniejszych sklepień mostów jest w dobrym stanie technicyzm i jest mało zlasowanej cegły.
IMG_20181125_113228.jpg


... oraz jest najwięcej nacieków solnych
IMG_20181125_113237.jpg


Widok w kierunku Lęborka
IMG_20181125_113302.jpg


Przy przyczółku po lewej stronie jest jeszcze słupek hektometrowy z ceramiczna tabliczką która jest w trzech częściach (jak widać czwartej brak szukałem ale nie znalazłem) dwie są luźnie ale trzecia dolna po lewej jest przyklejona na fest i na razie nie zniknęła. Obejrzałem i odłożyłem na miejsce:).
IMG_20181125_113306.jpg


Widok w kierunku Bytowa.
IMG_20181125_113326.jpg


... oraz pusty przyczółek
IMG_20181125_113350.jpg


Jeszcze raz widok z końca wiaduktu w kierunku Lęborka.
IMG_20181125_113357.jpg


Tu jak widać izolacja także dobrze się trzyma.
IMG_20181125_113404.jpg


Przyczółek od czoła
IMG_20181125_113435.jpg


... oraz nasyp w kierunku Bytowa
IMG_20181125_113439.jpg


Widok z za wyremontowanej drogi
IMG_20181125_113501.jpg


... oraz z nasypu od strony Bytowa.
IMG_20181125_113526.jpg

IMG_20181125_113553.jpg


Widok w kierunku Bytowa
IMG_20181125_113600.jpg

Koniec
(ale nie wycieczki:))
 

Zbyszek

Zajebistość roku
Ciekawostka, jeszcze czegoś takiego nie widziałem. Jeżeli dobrze widzę 33.0 to w/g starego kilometrażu rozpoczynającego się od strony Bytowa, pomiędzy Kostrogą a Oskowem.
Mieli Prusacy fantazję, też widzę pierwszy raz coś tak ciekawego na oczy. Słupki z żeliwnymi tablicami kilometrażu- po trzy na słupek, były na linii Toruń-Malbork. Niestety po modernizacji linii, na słupkach umocowano jakieś gówniane coś z tworzywa, zapewne wytrzyma z 10 lat, nim skruszeje od słońca i mrozu.
 
Pamiętam kiedy w latach siedemdziesiątych jeździliśmy tą drogą do stryja do Lęborka. Wtedy przejeżdżało się pod wiaduktem. Wiadukt wydawał się większy ale ja byłem mniejszy. Nasypy nie były tak zarośnięte samosiejkami jak dzisiaj i przebieg linii kolejowej bardziej widoczny. Istniały też budynki stacji - brakowało tylko torów i pociągów. Na moje pytanie, co się stało z szynami dostałem od ojca odpowiedź, że w 1945 r. zostały zabrane do ZSRR do chromowania ;).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 1
Prawdziwa kolej 0

Podobne wątki