• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Most lub wiadukt

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#1
Zdjęcie-0772.jpg
Zdjęcie-0773.jpg
Zdjęcie-0774.jpg
Zdjęcie-0776.jpg
Zdjęcie-0777.jpg
Przy robieniu porządków w pracy kolega chciał to wyrzucić do śmieci. Zabrałem to i teraz się zastanawiam czy z tego kawałka aluminium może powstać most lub wiadukt. Wymiary tego elementu wynoszą dł.405 mm, szer.185 mm. Proszę o poradę w tym temacie.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
#2
Szczerze mówiąc, ani mostu ani wiaduktu nie zbudujesz z tego czegoś, jak mniemam szkieletu do jakieś elektroniki.
Nigdy nie widziałem takich profili w wyżej wymienionych konstrukcjach, chyba że będzie użyty do kolejki zabawkowej.
 

viator

Aktywny użytkownik
#3
Jako inżynier budownictwa muszę niestety potwierdzić opinię Pawła - taki schemat mostu jest nierealny.
Jeśli jest lekkie i sztywne wykorzystaj to na coś czego nie widać a co wzmacnia konstrukcję.
Np. odwróć to do góry nogami, odkręć poprzeczki i wykorzystaj do wzmocnienia wjazdowego odcinka tunelu na makiecie albo jako wręgi jakiejś hali, parowozowni.
Albo postaw to pionowo i wykorzystaj jako szkielet wieżowca. Gdyby zrobić elewację przeszkloną, wówczas trzy aluminiowe przetłoczenia o przekroju prostokątnym można zostawić widoczne, wystające z elewacji jako pilastry.
 

Załączniki

OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#5
Cały czas myślę żeby jednak z tego elementu zbudować taki mały most.. Przeciąłem te elementy na pół, złożyłem bokami do siebie, skręciłem śrubami i czekam na wizytę u frezera aby wyrównać powierzchnię.
Zdjęcie-0868.jpg
Zdjęcie-0870.jpg
 

viator

Aktywny użytkownik
#8
Na kratownicę nie bardzo chyba się nadaje. Jeżeli uparłeś się na most, to najlepiej gdybyś zamknął prześwity i zrobił z tego po prostu profile skrzynkowe stanowiące dźwigary nośne i równocześnie pełne balustrady. Takie mosty projektuje się do dziś, nawet niedawno miałem przed nosem takie rysunki. Linia dwutorowa, most zespawany w kształcie koryta z dwóch skrzynkowych prostokątnych blachownic (dźwigarów spawanych z blach) po bokach i z pełnej blachy dołem. Dno gumowane i wysypane normalnym szutrem z ułożonymi torami. Tyle że te Twoje skrzynki są trochę za szerokie.
 

Załączniki

OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#9
Właśnie takie będą, tylko na tor pojedyńczy. Mam już przygotowane kawałki blaszek aluminiowych, tylko muszę je dopasować do wymiarów dzwigara.
Zdjęcie0011.jpg
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#10
Dzwigary wyfrezowane, blaszki przycięte na wymiar, jeszcze nie wszystkie. Zdjęcia blaszek zostały wykonane na masce samochodu, dlatego takie ciemne tło.
Zdjęcie-0941.jpg
Zdjęcie-0968.jpg
Zdjęcie-0971.jpg
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#11
Po przygotowaniach i złożeniu tego wszystkiego w całość wyszedł taki produkt. Jest jeszcze nie skończony,zrobiłem zdjęcia poglądowe aby móc to pokazać na forum, to pierwszy dzwigar z czterech. Proszę o opinie, sugestie.
Zdjęcie-1007.jpg
Zdjęcie-1008.jpg
Zdjęcie-1009.jpg
 

viator

Aktywny użytkownik
#14
Prawda. Mając dwukondygnacyjną ramę przerobić ją na dwie blachownice, na to trzeba mieć i inżynierskiego nosa i modelarskie oko :)
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
#19
Ale uparciuch, wyrazy podziwu, w sytuacji gdy wszyscy odradzają, dążyć do celu, wytrwałość, zanikająca cecha homo sapiens.
 
Z

Zv

Gość
#20
Zamek jak typowy Polak... gdy usłyszał od Fachowców "nie da się" powiedział - no to **** patrz :D swoja drogą skala pozwala na wszelakie adaptacje w H0 nieosiągalne. Ja w tym mostu nie widziałem.