Witajcie.
Zapraszam na relację z budowy "wielkiego" mostu kolejowego.
Temat tego mostu jest dla mnie wyjątkowy, dlatego postanowiłem zrelacjonować jego budowę w osobnym wątku zawierającą po kolei etapy budowy.
Pierwsze moje przemyślenia dotyczące tego obiektu sięgają roku 2010. Natomiast pierwsze wzmianki o chęci jego konstrułowania zamieściłem w 2012roku kiedy to zacząłem jego projektowanie. Budowę zacząłem w 2013 roku.
Most jest o tyle wyjątkowy, że jego długość wynosi 129m. I jest to pojedyncze przęsło. Filary zaś są oddalone od siebie o 80m.
Konstrukcja stalowa o dolnym łuku jest raczej rzadziej spotykanym rozwiązaniem niżeli o łuku górnym.
Most jako obiekt do odwzorowania na makiecie wybrałem przede wszystkim z powodu dolnego łuku dzięki czemu stojące na nim modele pociągów będą lepiej widoczne. Natomiast jego długość sprawia że można na nim coś już postawić.
Cały most opiera się o zaprojektowane samodzielnie części, i wykonane w technologi fototrawienia blachy ( nowe srebro) 0,3mm.
Łączenie odbywa się za pomocą miniaturowych nitów o średnicy trzpienia 0,5mm i główki 0,8mm. Produkcji RB Model.
W całej konstrukcji jest ich ponad 10 000 sztuk.
Nity są zalutowywane gdyż ich zaklepywanie przyspażało bardzo wiele trudności.
Zainteresowanych obiektem w skali 1:1 zapraszam do lektóry na stronie Racławic
http://www.raclawice.net/raclawice_slaskie-artykuly_historyczne-21-zobacz.html
Mamy 1 Stycznia 2018 roku zaczynamy od historii. ( jak tylko będzie można dodawać zdjęcia )
Zapraszam na relację z budowy "wielkiego" mostu kolejowego.
Temat tego mostu jest dla mnie wyjątkowy, dlatego postanowiłem zrelacjonować jego budowę w osobnym wątku zawierającą po kolei etapy budowy.
Pierwsze moje przemyślenia dotyczące tego obiektu sięgają roku 2010. Natomiast pierwsze wzmianki o chęci jego konstrułowania zamieściłem w 2012roku kiedy to zacząłem jego projektowanie. Budowę zacząłem w 2013 roku.
Most jest o tyle wyjątkowy, że jego długość wynosi 129m. I jest to pojedyncze przęsło. Filary zaś są oddalone od siebie o 80m.
Konstrukcja stalowa o dolnym łuku jest raczej rzadziej spotykanym rozwiązaniem niżeli o łuku górnym.
Most jako obiekt do odwzorowania na makiecie wybrałem przede wszystkim z powodu dolnego łuku dzięki czemu stojące na nim modele pociągów będą lepiej widoczne. Natomiast jego długość sprawia że można na nim coś już postawić.
Cały most opiera się o zaprojektowane samodzielnie części, i wykonane w technologi fototrawienia blachy ( nowe srebro) 0,3mm.
Łączenie odbywa się za pomocą miniaturowych nitów o średnicy trzpienia 0,5mm i główki 0,8mm. Produkcji RB Model.
W całej konstrukcji jest ich ponad 10 000 sztuk.
Nity są zalutowywane gdyż ich zaklepywanie przyspażało bardzo wiele trudności.
Zainteresowanych obiektem w skali 1:1 zapraszam do lektóry na stronie Racławic
http://www.raclawice.net/raclawice_slaskie-artykuly_historyczne-21-zobacz.html
Mamy 1 Stycznia 2018 roku zaczynamy od historii. ( jak tylko będzie można dodawać zdjęcia )