• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Most. Czyli koleją na drugi brzeg Osobłogi.

popowe

Znany użytkownik
#21
Dzięki za wskazówki może je wykorzystam jak znudzi mi się czekanie na gnijące podkłady :-D.
W zasadzie znaczna ich część będzie zakryta pomostem drewnianym. Ale nie chciał bym by gdzieś wyłaziło zbyt ładne drewno.
A wracając do relacji z budowy człowiek tak sobie siedział i składał.
[DOUBLEPOST=1515186135,1515185536][/DOUBLEPOST]Dzięki za wskazówki może je wykorzystam jak znudzi mi się czekanie na gnijące podkłady :-D.
A wracając do relacji z budowy człowiek tak sobie siedział i składał.
20171203_103202.jpg
i składał.
20160425_131526.jpg
i nerwica go brała ale nadal składał.
20160504_133559.jpg
Potem musiał to odłożyć na dobre pół roku
i znowu składał zażywszy wcześniej leki na uspokojenie
20171203_103529.jpg
Aż mi nity się się skończyły, i zabrakło 714 sztuk by zakończyć montaż połączeń nitowanych.
20180105_215437.jpg
Więc teraz trochę przerwy od nitowania. Ale w zamian za to trzeba się wziąć za barierki.
Mam już na nie pomysł ale nie wiem z jakiego materiału można by zrobić kopyto do ich składania by nie odbierało ciepła podczas lutowania oraz żeby było odporne na temperaturę.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
#22
Jak wyglądają te barierki.
Przyrząd z teflonu ale tylko do temperatury 240 stopni, są takie z dodatkami i one wytrzymują odrobinę większą temperaturę, ale materiał jest drogi.
 

popowe

Znany użytkownik
#23
Barierka wygląda jak na zdjęciu.
Koncepcja jest taka by z pręta o przekroju kwadratu 1mm zrobić słupki. Natomiast płaskowniki które tworzą X wytrawić z podtrawieniami w zagięciach, i je przylutować.( żeby było równo potrzebne jest kopytu) płaskowniki boczne to już nie problem. Podpórkę czołową również trzeba by zawijać i również trzeba by zrobić kopyto.
 

Załączniki

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
#24
Rób rysunek, wytnę ci ze sklejki, jak się zniszczy weźmiesz drugi, potem trzeci i tak dalej aż wszystko zlutujesz, albo z turbaksu, ale trochę śmierdzi jak się go ogrzewa.
Po co podtrawienia, wydaje mi sie że to są dwa elementy w kształcie litery V znitowane na środku.

P
 

popowe

Znany użytkownik
#25
Ja to widzę tak:
Na rysunku po prawej dwa elementy tworzące X podtrawienia pomogą zawsze zaginać elementy w tym samym miejscu.
Brierka.jpg
Jaką grubość ma cięcie? Może udało by się wkładać te zakrzywione elementy w szczelinę po cięciu.
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
#28
Rysunek to musi być z wymiarami.
Jeśli będzie ślad po wiązce zbyt szeroki to zrobimy inaczej, mam już pomysł ale potrzebne są wymiary.
 

popowe

Znany użytkownik
#31
Paweł czuwa nad wykonaniem przyrządu do równego składania barierek. A ja tym czasem narysowałem sobie elementy pod fototrawione części barierek.
I znowu liczby szaleją.
Na jedno przęsło berierek wejdzie 44 elementy.( w przybliżeniu 11cm bieżących)
Wyszło mi, że barierki na moście będą składały się z około 2300 elementów.
Mam nadzieję, że ten ogrom roboty będzie przynajmniej wart efektu końcowego. :niepewny:
barierka.jpg
 
Ostatnio edytowane: