Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Witam.
Szukam sposobu na montaż napędu podmakietowego MTB do napędu semafora krztałtowego dwa niezależne ramiona (zamiana z napędami cewkowymi) Wiessmann.
Jak wygląda montaż w praktyce? Może jakieś wyraźne fotki?:
Z powodzeniem użyłem napędów mtb MP-1 do sterowania semaforów kształtowych, co prawda conradów do samodzielnego składania
ale są one identyczne jak Wiessmany. Jedynym problemem była konieczność delikatnej korekty krzywek wewnątrz napędu. Do semafora
jednoramiennego i dwuramiennego sprzężonego wystarczy jeden napęd, do dwuramiennego rozprzężonego potrzeba dwóch. i oczywiście
trzeba je zamontować tak żeby suwak poruszał się w pionie a nie w poziomie jak przy rozjazdach.
Ja zastosowałem serwa liniowe.
Montaż pod makietą.
Na filmie poniżej działanie serw. Nie ma tam semafora z ramionami rozprzężonymi ale działa tak samo.
Ja zastosowałem serwa liniowe.
Montaż pod makietą. Zobacz załącznik 808038Zobacz załącznik 808039
Na filmie poniżej działanie serw. Nie ma tam semafora z ramionami rozprzężonymi ale działa tak samo.
Właśnie o takie fotki z montażem pod makietą mi chodziło. Tyle tylko że problem dotyczy napędów z MTB które juz posiadam i które chciałem wykorzystać jako napędy do semafora.
specjalnie dla Ciebie poszedłem do piwnicy i wyciągnąłem moduł. Teraz bym zrobił to inaczej, żeby napędy leżały na płasko bo jest słaby dostęp. Semafor z dwoma niezależnymi ramionami i tarcza ostrzegawcza
specjalnie dla Ciebie poszedłem do piwnicy i wyciągnąłem moduł. Teraz bym zrobił to inaczej, żeby napędy leżały na płasko bo jest słaby dostęp. Semafor z dwoma niezależnymi ramionami i tarcza ostrzegawcza
Dostęp byłby znacznie lepszy gdybyś nie zamontował napędów w jednej linii. Wystarczyło dokręcić do napędu tarczy odpowiednio(zielone linie) wygięty drut stalowy, a sam napęd wraz z mocowaniem przesunąć w prawo(czerwona strzałka), a następnie połączyć drut z cięgłem napędowym tarczy przy pomocy np. metalowej części kostki do łączenia przewodów elektrycznych.