• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje wypociny

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.023 28 1
#42
Nie wiem tylko jak dociążyć lokomotywę, będę musiał coś wymyślić. Ewentualna popowiedź kolegów z forum mile widziana.

A może w miejscu zaznaczonym na zdjęciu zrobić zagłębienie (wyfrezować) w odlewie żywicznym powinno pójść łatwo- ale załóż maseczkę na twarz,żeby nie wdychać kurzu powstałego przy szlifowaniu !!!!
I w tak przygotowane zagłębienie włóż (wklej) obciążenie z ołowiu. Powinno zadziałać. Środek ciężkości będzie na środku lokomotywy
ostoja 2.jpg

Pozdrawiam i kibicuję
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
875 60 10
#43
Żeby nie było - coś się dłubie.
Po poszukiwaniach czegoś innego na ostoję niż "patyczki" znalazłem sobie tworzywko szuczne w M-Zone o wymiarach m/w 30x20 cm grubość 2 mm.
Wycięłem dwa podobne elementy, które skleję do kupy/razem zaraz po wycięciu otworów pod wózki.
ostoja.jpg
Materiała obrabia się skalpelem i pilnikami bez większych problemów, nic na siłę:mad: lepiej większy młotek. ;)

Znalazłem też sposób na wykoanie szybek.
Zwykłe preźroczyste pudełko po proszu renomowanej firmy dostępne w sklepach modelarskich Tesco, Carrefoure, Lidl i podobne.

Dawca:D.
dawca_szybek.jpg

Efekt pracy, wiem że nie jest to szczyt ale więcej na dzień dzisiejszy, jeszcze, nie umiem.
szybka.jpg
szybka1.jpg

Walka trwa, ale opuźnienia wakacyjne narastają.

Dodatkowo muszę doliczyć małą lutownicę kolbową do kosztów budowy, bo moją 20 letnią "pistoletową" to sobie paluchy mogę lutować a nie kabelki na dekoderach i płytkach.
 

Czapajew

Znany użytkownik
Reakcje
686 1 0
#44
Ja oszklenie w modelach robię z przeźroczystych obwolut A4. Nie są za cienkie ani za grube. Dostępne w każdym sklepie papierniczym za grosze

ofertowka-przezroczysta_467.jpg
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
875 60 10
#45
Kolega Ostbahn z kolei polecał pudełka od płyt CD/DVD, ale ciężko się to obrabia.
Frezowanie na zamówienie lub druk 3D za drogi, "persil" mi pasuje.
Dla mnie obwoluty są za cienkie.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#46
Budujecie modele przez kilka tygodni a stosujecie do wykończenia półśrodki.Na szyby można użyć płytki clear tamiyi , evergreen , plastcrutu różnej grubości lub nawet te najtańsze po 1zł za format A4 oraz folię do drukarek jeżeli ktoś chce cienką szybkę.Ramki przykleić można klejem do owiewek ( lu butaprenem a po zaschnięciu krawędzie pociągnąć CA).
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
875 60 10
#47
Się coś dłubie. Drzwi zamontowane, zaszpachlowane i oklejone, dach pomolowany dużo wcześniej.
oklejona.jpg


Wykożystując upały do szybkiego schnięcia pomalowałem pierwszą warstwę jaznego zielonego - dwa razy.
Dodam tylko, że upał sprawdzający się przy schnięciu to przy przygotowaniu farb do malowania już nie jest taki przyjazny.
Upaćkane :D.
upackana.jpg
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
875 60 10
#49
Buda w malowaniu finalnym.
podstawowe_kolory.jpg


Pozostają tylko retusze z ręki.

Oraz pamiętna konstrukcja z listewek przymierzona do podwójnego 2mm polycośtam modelarskiego, jest toto wmiarę sztywne i będzie pełnić rolę ostoi/podwozia mojego FIAT'a.
ostoja_start.jpg


Po wyschnięciu muszę tylko wyfrezować otwory pod wózki a od góry/środka zrobić konstrukcję mocowania silnika.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
875 60 10
#54
A swoja drogą, leżąc na plaży i będąc pod wrażeniem wagonowa 111A/112A w Modelmani, wpadłem na pomysl zeby kupic sobie cala płytkę z elektronika z EU07 i zaadaptowac do mojego Fiacika.
Ale musze zapytac o zadanie fachowców. Co Wy na ten pomysł?
Zaznaczam, ze jestem noga z elektroniki a tu mam gotowca do podlaczenia zasilania.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
875 60 10
#55
Ostoja ze spasowanymi wózkami, obciążenie ze wagonu "zestawowego", silnik.
ostoja.jpg


Muszę dorobić pobór prądu z obu stron wózków i będę mógł je zakończyć maskownicami od SP45.

silnik.jpg


Pozostanie spasowanie ostoi z budą, wstępny kształt już jest, takie małe szlifowanie i dobranie miejsca na mocowanie budy z ostoją.
Sama buda "dorabia się" powoli szybek. Pozostanę wierny pomysłowi wykożystania płytki elektrycznej od EU07 PIKO. Jak przyjdzie to będę się bawił w oświetlenie i montaż tej płtyki do ostoi.
Tak więc powoli do przodu.
 

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#56
Próbowałeś już może montować ten silnik? U mnie sam silnik chodzi cicho równo ale to całe przełożenie napędu to już pracuje niekoniecznie fajnie i nie wiem czy Mehano tak mają, czy moje są takie wytłuczone. Po testach dawcy napędu myślałem że wymiana silnika rozwiąże sprawę. Jest lepiej ale do ideału to mu daleko. Żałuję trochę że nie zrobiłem tego jednak na częściach Roco.
 
OP
OP
przemek tabisz
Reakcje
875 60 10
#57
Jeszcze nie złożyłem do kupy całości, brak czasu. Sam silnik działa cichutko, jak jeździ Mechano nie wiem bo po zakupie od razu rozbebeszyłem na części pierwsze.
Mam zamiar dzisiaj posiedzieć jak dzieciaki pozwolą i złożyć napęd. z masz wałki w poziomie czy lekko pod jakimś kątem? Może to właśnie jest przyczyna hałasu.
Swoje wałki kardana zrobię z grubej termokurczliwej rurki.
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
250 4 0
#59
Mimo wszystko jako dawcę napędu polecałbym model hiszpańskiego diesla 319 firmy Roco, bo sam nawet najlepszy silnik w modelu na wózkach Mehano nie rozwiąże problemu, jakim jest bujanie się w czasie jazdy.
A jeśli jest okazja to poszukać amerykańskiego diesla Alco 628 na eBayu np. firmy Stewart Hobbies - to taki odpowiednik modeli Piko Hobby - a nie pchać się w modele Mehano choć kuszą ceną, bo szkoda naszej pracy.
 

Podobne wątki