• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny (moje) Wagony towarowe Reno0

OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Te dolne to są patyczki z konara który odpadł od drzewa podczas silnego wiatru, więc wykorzystałem te zielone gałązki które i tak by uschły, ten na samej górze to jest patyk który jakiś czas już leżał na ziemi i kora zaczęła już powoli odpadać od drewna. Zobaczymy co z tych gałązek wyjdzie za jakiś czas. I nie jest to wierzba. Muszę zobaczyć po liściach co to za drzewo.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
Sprawdziłem mój pomysł na korę. Tak wygląda brzozowy patyk po "korekcie" kory.
Proszę nie oceniać kolorystyki a jedynie strukturę którą można formować dowolnie. Mi tak to wyszło.
Jak będzie pozytywna reakcja to napisze jak to zrobiłem.
 

Załączniki

OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Dzisiaj obejrzałem drzewa z których odpadają suche gałęzie i stwierdziłem że patyczki z których wykonałem ładunek na wagon to są gałęzie klonu.
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.762 301 15
Sprawdziłem mój pomysł na korę. Tak wygląda brzozowy patyk po "korekcie" kory.
Proszę nie oceniać kolorystyki a jedynie strukturę którą można formować dowolnie. Mi tak to wyszło.
Jak będzie pozytywna reakcja to napisze jak to zrobiłem.
na moje to wygląda nieźle, widzę papier toaletowy (chyba) zawinięty wokół patyka, nasiąknięty zabrązowionym wikolem.... dobrze widzę?
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
Prawie tak.
patyk wysmarowałem rzadkim wikolem, następnie chusteczkę higieniczną rozdzieliłem na warstwy i nasączyłem je wodą i owinąłem kijek niezbyt ciasno. Zmarszczki kory powstały na skutek uklepywania suchą szczoteczką.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
Tu Janku nie chodzi o poprawianie natury. Jestem zwolennikiem, że jak się da zastosować naturalny materiał to trzeba zastosować naturalny.
Kory nie przeskoczymy. Jak chcemy by wyglądał dobrze to w tym przypadku musimy/możemy pomóc. Ale to jest moje zdanie.
Zawsze możemy odrobinę przyciemnić naturalne gałązki i powiedzieć, że jest to ładunek buka. :)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
Czyli potwierdzasz to co napisałem, granice powojenne ustalono w Jałcie i Rosja Radziecka na pewno nie inwestowała w przekucie torów które nie zostały w powojennych granicach Związku Radzieckiego. Czyli ten transport tych dwóch niemieckich jednostek bojowych musiał nastąpić na rozstawie normalnotorowym do miejsca gdzie ten tor normalny się kończył, a zaczynał szerokotorowy. Zdjęcie tego Panzer III super.
Inwestycje wojenne różnią się od inwestycji cywilnych.
Zarówno Rosjanie prący na zachód jak i Niemcy w 1 i 2 wś, oraz Polacy w 1919 i 1920 starali się najszybciej jak mogli zmienić rozstaw szyn, przynajmniej na głównych szlakach. Żeby móc dowozić zaopatrzenie i uzupełnienia.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Mateuszu. Zobaczymy czy te gałązki które są z imitacją kory na tym ostatnim zdjęciu, w ciemnym miejscu nabiorą takiego wyglądu jak napisał kolega Jacek. Dzisiaj znalazłem następne całe 4 patyczki, czyli mam już ładunek drewna z korą na cały wagon.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Całkiem ładny wagon myślę że nie tylko na bocznicę ale niech sobie pojeździ w pociągu i zarobi na siebie. Odrobina kosmetyki i wagon do jazdy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Cysterna super. Czy to Brawa.
Chlodnia Rivarossi też całkiem ładna. Bardzo przyzwoity model zwłaszcza że konstrukcja już ma dobre 45 lub więcej lat.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Jacku. Cysterna to wyrób firmy Brawa wykonana dla modelarzy z Francji, w Polsce oraz u Brawy niedostępna, Nie tylko jest pięknie wykonana ale posiada datę rewizji 15.05.1953, 6 dni po moich urodzinach. dlatego tak bardzo chciałem ją mieć w swoich zbiorach. Wagon Rivarossi zakupiłem dla tych wywietrzników dachowych, zamienię je na inny typ, przerobię też zderzaki oraz sprzęg na śrubowy, malowanie pozostanie niezmienione. Pozdrawiam.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Przy pomocy kolegi z forum zakupiłem 2 wagony platformy firmy Pola Maxi. Pierwsza miała dobre podwozie, ale skrzynia była uszkodzona, miała połamane kłonice, w tym drugim było na odwrót, dobra skrzynia ładunkowa, z drewnianymi kłonicami, ale uszkodzone podwozie. Przedstawiam zdjęcia tych uszkodzonych części wagonu, poprzedni właściciel nieudolnie próbował zamocować wyłamane zderzaki, ja je wkleiłem, teraz pozostało zamontować sprzęg śrubowy, póżniej przy dobrym słońcu wykonam zdjęcia obu gotowych wagonów.
Zdjęcie0011.jpg
Zdjęcie0027.jpg
Zdjęcie0035.jpg
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Kolego Tempest. Wagony pozostaną w takim stanie jak są pokazane. Jakiego typu są te wagony, nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie, może któryś z kolegów potrafi odpowiedzieć na to pytanie, ja je kupowałem z ebaya, [ zobacz zdjęcia z 4 strony tego wątku, ] na pewno są to modele wagonów platform budowy przedwojennej z drewnianymi burtami oraz kłonicami.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
https://www.km-1.de/html/lokomotiven1.html Kolego Tempest. Pytałeś się co to za typ wagonu. Zdjęcie modelu tego typu wagonu z drewnianymi kłonicami znajdziesz na stronie KM-1 w podgrupie wagony, z lewej strony zdjęcia parowozu, próbowałem pokazać zdjęcie tego wagonu lecz pokazuje mi się tylko parowóz BR44.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki