• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny (moje) Wagony towarowe Reno0

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#1
W tym temacie zaprezentuję kolegom fotki taboru w skali O i Om który posiadam. Na razie nie jest tego dużo, ale mam nadzieję, że moja kolekcja powoli będzie się rozrastać. Ponieważ dorobiłem 3 szynę to mogę na jednym odcinku toru zaprezentować tabor w obu skalach. Na razie oznaczenia są Niemieckie, ale planuję przerobić oznaczenia na Polskie.W węglarce jest ładunek - okorodowane drzewo.
Zdjęcie-0039.jpg
Zdjęcie-0035.jpg Zdjęcie-0032.jpg Zdjęcie-0033.jpg Zdjęcie-0037.jpg
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#3
Tło do prezentacji wagonów jest tymczasowe,chciałbym mieć kawałek szlaku, najlepiej z małą bocznicą i budynkiem magazynowym, bocznica ta obsługiwała by nie tylko tabor normalnotorowy ale również tabor wąskotorowy o prześwicie toru 1000 mm. Dołożyłem do odcinka toru 3 szynę, [ zdjęcie ] nie jest ten odcinek wykończony do końca, muszę uzupełnić przerwy w podkładach. Chcę również zakupić model budynku magazynowego,najlepiej z rampą. Chciałbym prosić kolegów o sugestie,jaki budynek magazynowy byłby na takiej małej bocznicy najlepszy.
Zdjęcie-0024.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#4
Odpowiem koledze Tempest w moim temacie o wagonach towarowych aby nie mieszać w wątku z Życzeniami Świątecznymi.
Dwa wagony do przewozu zwierząt, jeden z budką i bez niej oraz wagon Dresden to moje zakupy. Zadałem też pytanie dotyczące możliwości zakupu kół przednich i tylnych do lokomotywy BR 64 w wersji szprychowej. Dobrze by było wymienić te koła z pełnych na szprychowe gdyż lokomotywa wtedy lepiej wygląda, i jest bliższa oryginału, szczególnie w iii epoce, a na taką chcę przerobić moją. Czekam też na wózki do wagonu osobowego, zderzaki oraz budki hamulcowe. Paczka ma przybyć po swiętach, a przed Nowym Rokiem, więc dopiero wtedy będę mógł wstawić fotki.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#5
Zakupiłem 2 nowe wagony, o ile wagon silos jest typowym wagonem,to wagon brankard to można tak powiedzieć, jest to małe dzieło sztuki. Jest odwzorowana toaleta, piec ogrzewczy. Posiada również pod dachem listwę, prawdopodobnie zasilającą, i tu mam prośbę do kolegów znających język niemiecki o przetłumaczenie tekstu z ulotki na język polski.
Zdjęcie-0998.jpg
Zdjęcie-0980.jpg Zdjęcie-0981.jpg Zdjęcie-0993.jpg Zdjęcie-0994.jpg Zdjęcie-0997.jpg Zdjęcie-1004.jpg Zdjęcie-1006.jpg Zdjęcie-1001.jpg Zdjęcie-1003.jpg Zdjęcie-1020.jpg Zdjęcie-1021.jpg Zdjęcie-1022.jpg Zdjęcie-1024.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#6
Nie jestem zbyt dobry z języka niemieckiego bo się go nigdy nie uczyłem ale zrozumiałem treść instrukcji i mogę podać w pewnym uproszczeniu jej znaczenie.
Str4 Obsługa i otwieranie modelu.
Model nie wymaga żadnej specjalnej obsługi. Jeśli chcemy dla n.p.wstawienia do środka figurki należy odkręcić 4 zaznaczone na rysunku śruby i obudowę można podnieść do góry. Należy uważać żeby nie uszkodzić ruchomych części.
Str5. Praca w konwencjonalnym systemie. Oświetlenie wnętrza świeci ze stałą jasnością od napięcia ok 5V.
Praca w systemie cyfrowym. Fabrycznie do modelu jest przydzielony adres 99. Adres można zmienić w sposób typowy dla systemu DCC i wykonuje się to podobnie jak zmiany adresu lokomotywy. Należy postępować zgodnie z instrukcją posiadanego systemu sterowania.
Fabrycznie przydzielono funkcje do poszczególnych przycisków funkcyjnych
F0 oświetlenie przedziału słuzbowego
F1 oświetlenie przedziału bagażowego
Str6. Mozna zmienić przydział funkcji do określonych przycisków funkcyjnych. W tabeli jest podana wartość fabryczna CV dla poszczególnych przycisków funkcyjnych.
w tabeli; Funktion - funkcja, CV - numer CV, Werkseinstellung - ustawienie fabryczne
Str7. Od wpisanej wartości w poszczególnej CV zależy które oświetlenie będzie obsługiwane przaz dany przycisk funkcyjny;
1 przedział służbowy
2 przedział bagażowy
3 oba przedziały jednocześnie
Jeśli fabrycznie ustalona funkcja oświetlenia przedziału służbowego CV34 (F0) ma wpisaną wartość 1. Jeśli chcemy zmienić obsługe oświetlenia przedziału słuzbowego na przycisk funkcyjny n.p. F5 to do CV34 wpisujemy wartość 0 a do CV39 wpisujemy wartość 1. Jeśli chcemy obsługiwać oświetlenie obu przedziałów jednym przyciskiem funkcujnym należy do odpowiedniej CV wpisać wartość 3.
Ustawienie jasności świecenia. W CV55 można wpisywać wartości od 0 - wyłączone do 255 - jasność maksymalna. Fabryczne ustawienie jasności jest na wartość 150.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#9
Talbot w żadnym wypadku nie nadaje się do oznaczenia PKP. Jest to typowa konstrukcja powojenna DB typu Fad/Fal 167. Wagony 20W i późniejsze 24V były znacznie dłuższe i niższe
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#10
Na sąsiednim forum są zdjęcia wstawione przez kolegę Szwed1978 w dziale ;Prawdziwa kolej, tytuł; Kolej w Poznaniu i okolicy, strona 9 i 10, są tam zdjęcia przedstawiające taki typ wagonu, z opisu kolegi Krzysztofa Koja wynika że wagon 20W dostał nadstawkę aby zwiększyć jego objętość przy przewozie koksu. Gdyby kolega zechciał obejrzeć tamte zdjęcia i porównać z tym wagonem.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#11
Talbot w żadnym wypadku nie nadaje się do oznaczenia PKP. Jest to typowa konstrukcja powojenna DB typu Fad/Fal 167. Wagony 20W i późniejsze 24V były znacznie dłuższe i niższe
Całkowicie się z tym zgadzam, chociaż gdyby wymienić w tym modelu wózki i zmienić konstrukcję klap (wzdłuż ich dolnych krawędzi) model tego wagonu stałby się łudząco podobny do niemieckich wagonów tego rodzaju budowanych do roku 1945, które były eksploatowane na PKP.

Jeśli natomiast chodzi o model cysterny, to jak najbardziej, nadaje się on do przeznakowania na model w polskich oznaczeniach.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#12
Dziękuję kolegom za wyjaśnienia, dzisiaj zmierzyłem długość wagonu j jest krótszy od polskich odpowiedników w zależności od typu od 120 cm do 240 cm. Tak więc wagony te pozostaną w oznaczeniach niemieckich, a będą na torach jako wagony przybyłe po towar do Polski.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#13
Dziękuję kolegom za wyjaśnienia, dzisiaj zmierzyłem długość wagonu j jest krótszy od polskich odpowiedników w zależności od typu od 120 cm do 240 cm. Tak więc wagony te pozostaną w oznaczeniach niemieckich, a będą na torach jako wagony przybyłe po towar do Polski.
Myślę sobie, że zaszło tu jakieś nieporozumienie...
Otóż próby oznakowania, a także upodobnienia modelu tego niemieckiego wagonu do wagonów samowyładowczych polskiej konstrukcji (np. 20W lub 24V) nie mają oczywiście żadnego sensu.
Nie oznacza to jednak, że model tego niemieckiego wagonu, po odpowiednich przeróbkach (patrz wyżej), nie może nosić na sobie oznaczeń PKP !
Inaczej mówiąc, jeśli jakikolwiek wagon nie przypomina zewnętrznie wagonów polskiej budowy, nie oznacza to przecież, że nie może być on modelem wagonu obcej konstrukcji (w tym przypadku niemieckiej) w oznaczeniach PKP...
No chyba, że nie chcemy w tym modelu dokonywać żadnych zmian i wówczas rzeczywiście model tego wagonu samowyładowczego powinien pozostać w oznaczeniach niemieckich.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#14
Pozostawię te wagony w takim stanie jak są obecnie.Datę rewizji mają na rok 1975, czyli 4 epoka. Może się zestawi jakiś skład w tej epoce, 3 wagony talboty już posiadam.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#16
Ja jestem bliższy taborowi w 3 epoce, do tej epoki zakupiłem BR 64, do czwartej nie posiadam żadnego parowozu,spalinowozu, ale jak mi się trafi ładny wagon z tej epoki to na pewno dokonam zakupu.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#17
No to chyba jednak trzeba będzie pomyśleć o przynajmniej jednej lokomotywie z ep.IV i to jeszcze z DB. O ile talboty sa wagonami dostosowanymi do ruchu międzynarodowego to twój silos Uce909 już nie. Ja akurat kupiłem specjalnie z tego powodu z IV epoki Uce908 ten z niższymi zbiornikami. Tak przy okazji w jakiej epoce masz Kof II.
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.274 61 2
#19
Już znalazłem zdjecie Twojej Kof 5013 (we watku BR64 na OKl2) i jest to zdecydowanie epoka III. W epoce IV te lokomotywy miały oznaczenie 321 322 i 323. Natomiast wagony silosy z wiekszymi zbiornikami nie były dopuszczone do komunikacji międzynarodowej głównie ze względu na skrajnię pomimo ze na PKP jest w zasadzie taka sama skrajnia taboru jak na DB i DR. Ja akurat nie mam z tym problemu bo mam lokomotywe DB z IV epoki serii 216 (Rivarossi) i do niej zbieram wiekszość wagonów.
 
OP
OP
Jan Bednarczyk

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#20
Tak, III epoka, data produkcji 1958 rok, data rewizji 1962r.Posiadam jeszcze inne wagony zbiornikowe firmy Brawa, nr. 105 - data rewizji 88 rok, 107 - data rewizji 64 rok.wagon kryty Oppeln Gklm, data rewizji 1070 rok. Czy te wagony zbiornikowe nadają się na polskie szlaki, nawet jako występujące gościnnie, czy tylko jako statyści przy granicy.
 

Podobne wątki