• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje SM42

#1
W sumie nie wiem co mam napisać. ;)
1.Modele zostały całkowicie wykonane własnoręcznie.
2.Modele posiadają napęd na wszystkie osie.
3.Modelle posiadają sterowane oświetlenie. :idea:


http://www.warhawk.republika.pl/train/t01.JPG

http://www.warhawk.republika.pl/train/t02.JPG

http://www.warhawk.republika.pl/train/t03.JPG

http://www.warhawk.republika.pl/train/t04.JPG

http://www.warhawk.republika.pl/train/t05.JPG

http://www.warhawk.republika.pl/train/t06.JPG
:grin: :LOL:
http://www.warhawk.republika.pl/train/t07.JPG
 
OP
OP
jjkotulek

jjkotulek

Użytkownik
#2
lokomotywa jaśniejsza została wykonana częściowo z blachy miedzianej, płyta podwozia z laminatu, natomiast góra w całości z usztywnianego kartonu. Lokomotywa w kolorze ciemniejszym, oprócz płyty podwozia w całości została wykonana z blachy miedzianej. podwozie jak w modelu poprzednim zostało wykonane z laminatu. wiem,że malowanie nie jest najlepsze, ale obie lokomotywy nieźle prezentują się w czasie jazdy:)

dodam jeszcze, że lokomotywa jaśniejsza ma lepsze właściwości jezdne ponieważ wykorzystałem silniczki od cd-romów od napędu kieszeni i umiejscowione są bezpośrednio na wózkach. jeśli chodzi o sm-ke w kolorze ciemniejszym jeździ troszkę słabiej, ze względu na skomplikowany system napędu. Silniki też są z cd-romów, ale są wieksze i nie mieściły się na wózkach. umieszczone są pod "karoserią" lokomotywy, a napęd przeniesiony jest za pomocą "giętkich wałków" wykonanych ze sprężynek od zapalniczek. Jednak myślę, że to kwestia "ułożenia" się mechanizmu napędowego i będzie ok. Tak też było w pierwszym modelu. Zainteresowanym zbudowaniem samodzielnie sm-ki służę pomocą. Na koniec dodam, że jest są to moje pierwsze w życiu samodzielnie wykonane lokomotywy. i wogóle pierwsze. Moj tabor to te dwie lokomotywy, 4 wagony towarowe i jedna cysterna. Ale jak zaznaczyłem na początku- od czegoś trzeba zacząć. pozdrawiam.
 

kozak

Administrator
#3
ciemniejsza wyszla o wiele lepiej jesli chodzi o malowanie poniewaz ta jasniejsza strasznie sie blyszczy co w rzeczywistosci nie ma miejsca. ogolnie bryla lokomotywy wyglada calkiem dobrze poprawienia wymagaly by jedynie detale oraz oczywiscie malowanie ktore nie jest za dobre. naped za pomoca silniczkow od cd nie jest chyba najszczesliwszym pomyslem ze wzgledu na ich mala trwalosc i kiepskie wlasnosci, polecal bym jakies 5 polowe silniki buehlera na przyklad oczywiscie wiaze sie to ze sporymi w porownaniu ze zlomowanym napedem kosztami jednak warto zainwestowac. jak na pierwszy model bardzo dobre konstrukcje liczymy na dalsze sukcesy i oczywiscie relacje na forum :)
 
OP
OP
jjkotulek

jjkotulek

Użytkownik
#4
tak. za bardzo błyszczy. niepotrzebnie ją lakierowałem bezbarwnym. ale jak na malowanie gąbką :grin: to i tak nieźle wyszło hehe. ale powiem Ci, że silniczki całkiem nieźle się sprawują, tym bardziej, że ta jaśniejsza juz ładnych parę kilometrów przejechała i całkiem nieźle się ma. oby tak dalej. postaram się wrzucić filmik z jazdy.
 

Krzychu

Użytkownik
KKMK
#5
Zawsze podziwiałem i doceniałem tych co robili własnoręcznie pojazdy. Nawet jeśli nie wychodzą tak pięknie jak fabryczne to zawsze były najpiękniejsze dla właściciela bo włożył w nie wiele pracy i na pewno przyniosły dużo satysfakcji. Myśle że jjkotulka można zaliczyć do grona prawdziwych modelarzy. :grin:
 
OP
OP
jjkotulek
#8
sm42

....a wiec tak jak przypuszczałem, napęd się ułożył, silniki od kieszeni CD-romów sprawują się świetnie. lokomotywy są bardzo ciężkie (wpakowałem w nie ok 100-120 gram ołowiu z ciężarków gruntowych...może więcej) silniczki świetnie sobie z tym radzą, dzięki czemu lokomotywy mają imponujący uciąg. zbliżam się do finału SU45, wkrótce fotki...pozdrawiam forumowiczów.zapomniałem dodać, że w tzw międzyczasie dokleiłem trąbki do sm-ek :)
 

pepej

Znany użytkownik
#9
Re: sm42

jjkotulek napisał(a):
....a wiec tak jak przypuszczałem, napęd się ułożył, silniki od kieszeni CD-romów sprawują się świetnie. lokomotywy są bardzo ciężkie (wpakowałem w nie ok 100-120 gram ołowiu z ciężarków gruntowych...może więcej) silniczki świetnie sobie z tym radzą, dzięki czemu lokomotywy mają imponujący uciąg. zbliżam się do finału SU45, wkrótce fotki...pozdrawiam forumowiczów.zapomniałem dodać, że w tzw międzyczasie dokleiłem trąbki do sm-ek :)
masz może jakieś plany SMki ? bo naszła mnie ochota na kolejny model :)
 

Podobne wątki