• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje SM-42 ( pierwszy model wykonany własnoręcznie)

14D40

Znany użytkownik
#2
Cześć :) Czy model zbudowałeś na podstawie modelu kartonowego? Z czego wykonałeś żaluzje? Czyżby z elementów fototrawionych, które można dokupić do kartonówki? Dorzuciłbyś jakieś foty kabiny....
 

ktoto37

Aktywny użytkownik
#7
Krzychu 126 napisał(a):
tez mam w domu sm42 z gpm-u.
Ta ma złe proporcje ostoi i parę innych błędów. Ale jak parę milimertów nie przeszkadza można ładny model zrobić. Elementy fotorawione też mogły być lepsze niektóre powinny być z grubszej blaszki i wentylatora nie ma w fototrawkach.
 

pepej

Znany użytkownik
#8
grzesiek90 napisał(a):
Witam:)
Przedstawiam mój pierwszy własnoręcznie wykonany model. Ze względów finansowych wózki są od innej lokomotywy, ale następna będzie na podwoziu BR290.
cieszy mnie to, że coraz więcej osób decyduje sie na budowę modeli we własnym zakresie :) pierwszy model nie zawsze jest piękny i idealny, za to ile własnej satysfakcji i radochy że sie zrobiło go samemu :smile:

mam pytanko odnośnie BR290 - jaki zakres przeróbek jest potrzebny by założyć budę od stonki ? ostoje trzeba zrobić od podstaw czy wystarczy górę dorobić ??
 

ktoto37

Aktywny użytkownik
#11
pepej napisał(a):
mam pytanko odnośnie BR290 - jaki zakres przeróbek jest potrzebny by założyć budę od stonki ? ostoje trzeba zrobić od podstaw czy wystarczy górę dorobić ??
Praktycznie silnik i wózki (które zresztą trzeba ostro dopasować) się nadają. Ostoja w BR290 jest z odlewu ZNAL i ciężko by ją było adaptować - oczywiście według mnie ;)
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
ŁKMK
#12
Adaptacja imho w ogóle odpada, ostoja w BR-290 jest szersza w innym miejscu ma budę i łoże silnika oraz inny rozstaw wózków. Oczywiście jak się ktoś uprze i ma dobre frezy plus pół kilo szpachlówki ;-) to to zrobi tylko po co? Wykonanie płyty podłogowej od podstaw plus poprawne zwymiarowanie ostoi jest proste i nie wymaga użycia kosmicznych technologii
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#14
A może by tak ktoś kto już to przetrenował wrzucił jakieś fotki, rysunki, wymiary - ku uciesze innych. Po co wyważać drzwi które już ktoś kiedyś otworzył....

Jak już w temacie samoróbek - jest tu ktoś kto zbudował kartonowy EN57 GPM-u z napędem?
 
#19
ja mam kolejne podejście :) na poprzednich czesciach testuje kolor technikę malowania itp.
Jak znam życie to nie finalny produkt ale jak narazie myślę ze idzie całkiem niezle.
Spokojnie powoli dojde do wymarzonego modelu :)

http://img166.imageshack.us/img166/5120/p1010092iq9.th.jpghttp://img522.imageshack.us/img522/8319/p1010097yw3.th.jpghttp://img508.imageshack.us/img508/4769/p1010099lg0.th.jpg

model wykonany z PS rożne grubosci. trawionka z GPM. szpacla farby od pana Mariana z łodzi :) (w tym miejscu pozdrawiam), na areo sie spłukałem wiec niedługo malowanko. wozki z br290 po ostrym cieciu jak juz wspomniał kotoo.

Ps.Kotoo pokaz swoje wypociny!!! czekam na nie juz od miesiaca :p
 

ktoto37

Aktywny użytkownik
#20
Szaf1r napisał(a):
Ps.Kotoo pokaz swoje wypociny!!! czekam na nie juz od miesiaca :p
Model nieźle wygląda. Ale zdjęcia trochę nie tego to i za dużo nie widać.

Dramat i tyle. Nie ma za bardzo co pokazywać. Teraz już czas by pomalować a czekam na kompresor bo ma byż jakaś nowa silniejsza wersja MA 1000 w grudniu. Aero już przyjechał z USA ale nie ma go jak wypróbować i nauczyć się malować. Na razie dłubię barierki (trawione jakieś liche i tandetne) i powoli za oświetenie będę się brał. Ale z czasem różnie.
Jak będzie co pokazać to wrzucę zdjęcia.

Pozdrawiam
 

Podobne wątki