• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje samochody osobowe

#46
"Borewicz" = Fiat 125P:rolleyes: ?[DOUBLEPOST=1375421888][/DOUBLEPOST]W każdym razie do kompletu pojazdów z PRL'u brakuje mi Syrenki, Warszawy, Fiata 125P, Żuka, Ursusa, i kombajnów Bizon lub Vistula :D.
Nyskę , Fiaty 126P, Ładę, Wołgę, Trabanta i traktorek( podobny do Usrusa) mam...:)
 
#48
Przybyło do mnie coś takiego:) Tej bzdziągwy było kiedyś wszędzie pełno, a i teraz jeszcze na prowincji widuję się je czasem. Czy to było polskiej produkcji czy innej:rolleyes:?
Trwa jeszcze patynowanie i schnie siedzisko "skajowe"..:D
20141022_071600 DZIK.jpg
[DOUBLEPOST=1413956354][/DOUBLEPOST]Jaką fachową nazwę miał ten pojazd?
 
#49
Jaką fachową nazwę miał ten pojazd?
Oficjalna a zarazem potoczna nazwa tego pojazdu to "Dzik". Dzik najpierw 1 a potem Dzik-2 był produkowany przez Gorzowski Zakład Przemysłu Maszynowego Leśnictwa, późniejszy GOMAD. Obecnie po zakładach nie ma śladu, a na tym terenie stoi Lidl :)
Bardzo często analogiczne pojazdy były budowane we własnym zakresie, co stanowiło połączenie jednoosiowej przyczepki i często jednego przedniego koła z napędem od silnika motocyklowego. Z tego co pamiętam dużo takich samodzielnie zbudowanych pojazdów występowało w Wielkopolsce. Mój dziadek miał taki :) Do przeniesienia napędu na przednie koło ze znajdującego się nad nim silnika od motocykla WSK służyła przekładnia łańcuchowa, a duża zębatka przy kole pochodziła od motocykla żużlowego.
 

Podobne wątki