• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje projekty 1:87 - SM03, EL100, SBCgix

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
837 16 1
Ty @CoCu nie wnoś uwag do "czyiś" modeli ani prywatnie, ani publicznie :) Skup się na wnoszeniu uwag do "czyichś" modeli, jak rozumiem teraz już tylko prywatnie ...
To tak a'propos detali ...
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
972 18 1
Dawno nic tu nie wrzucałem, działam ostatnio intensywnie w skali H0e oraz w samochodach. Kilku kolegów jednak przypomina mi o zapowiedzianym PM36-1 i dobrze bo projekt dojrzewa. Doświadczenie w odlewach żywicznych i metalowych podyktowało tu wybór technologii - będzie to odlew z metalu, stopu cyny. Wykonawca - niemiecka firma modelarska wykonująca gównie odlewy aut w 1/43 i umożliwia stworzenia cakiem dobrej jaklości modelu w takiej technologii, jednak minimalna ilość sztuk to około 120. Sądzę że taka ilość ma szanse się sprzedać, w formie modeli gotowych oraz zestawów - układem jezdnym parowozu jest tu dawca BR01, napęd w tendrze. Taki zestaw byłby stosunkowo prosty w montażu dzięki specyficznej otulinowej budowie oryginału. Co o tym sądzicie?
Poniżej przykłąd produktu wspomnianej firmy - model 1/43.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
972 18 1
Trochę sporo, dlatego sie zastanawiam. Model byłby jednak dosyć efektowny i może wiele osób, których normalnie II ep. nieinteresuje skusiłoby sie na niego.
Co do ceny to na razie trudno mi coś konkretnego powiedzieć, model gotowy byłby pewnie w cenie pobnych modeli małoseryjnych, czyli nie tani. Ale pudła parowozu i tendra do własnego montażu mogłyby być w w cenie odlewów żywicznych, więc byłaby to korzystna rzecz dla modelarzy.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.647 15 2
Popieram przedmówcę. 120 sztuk to zdecydowanie za dużo. Utkniesz na lata z kompletami jak ja z SM31. W końcu będziesz sprzedawał po cenie ledwie przekraczającej koszty.
 

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
461 2 0
Jeśli cena będzie przystępna to taki kit będzie bardzo ciekawą propozycją, wydaje mi się, że może być nawet więcej chętnych na kit, niż na "gotowca" ;)
Jestem ciekaw jak się rozwinie projekt ;)
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
232 0 0
Pm36-1 w otulinie, w malowaniu paryskim to marzenie i ukoronowanie kolekcji każdego miłośnika PKP w miniaturze. Tyle, że diabeł tkwi w szczegółach.
Po pierwsze cena ws kompromisy: nie pamiętam dokładnie wymiarów Br01 które ma być dawcą podwozia, ale pewnie tu i ówdzie będzie kilka mm za dużo, za mało (na rozstawach osi) etc...jeśli cena modelu ma być na poziomie produktów manufaktur w rodzaju Ganza od TMF czy TKt48 od EFC gdzie kompromisów nie ma...to robi się zgrzyt.ja wiem, że wieke da się zakryć otuliną, ale wszystkiego nie.

Po drugie - pewnie sporo sprzedałoby się jako kity i zaległo na wieki wieków w szufladach nabywców (kit z odlewu metalowego to inna półka i jakość od żywicy z całym szacunkiem dla Popowe)...ale czy faktycznie zeszłyby wszystkie w rozsądnym czasie gwarantującym zwrot z inwestycji...tu duży znak zapytania.

Po trzecie - trochę krucho jeśli chodzi o warianty malowań - w grę wchodzą chyba tylko dwa lub trzy : z wystawy w Paryżu gdzie dostała medal oraz z fabryczne/z regularnej eksploatacji.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
1.227 7 1
Ja kończę juz prace nad Ty51 ale i ja obawiam sie o sprzedaż 30 lokomotyw. Kity maja sens ppd warunkiem ze nabywcy je poskladaja. Inaczej będzie jak z SM42 TT gdzie poszło ponad 100 kotów a gotowych lokomotyw widziałem moze z 5 max. :\
Jestem jak najbardziej za ta inicjatywa ale moze na początek jakas ilość próbna?
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
972 18 1
Kompromisy by były, nie da się uniknąć, chociaż układ jezdny pasuje prawie idealnie, przynajmniej ta część którą będzie widać a resztę zakrywa otulina. Mam kilka takich zestawów kupionych już kilka lat temu, kilka nawet z Kołami RP25 od Weinerta, można je chyba nadal upolować na Ebayu. Taki wariant umożliwia zbudowanie modelu w miarę rentownym kosztem. Setka odlewów to rzeczywiście ryzykowna inwestycja, tym bardziej że tutaj jest to 100 x 2, lok i tender. Szukam więc jeszcze innej alternatywy. Malowań i wersji praktycznie jak pisałeś Łukasz minimum by było, praktycznie to paryska wersja chyba najbardziej znana z fotografi. Model wykończony na obecnym poziomie sztuki modelarskiej byłby na pewno "ukoronowanie kolekcji każdego miłośnika PKP w miniaturze" (Luc).
 

old_jawa

Aktywny użytkownik
Reakcje
652 37 0
Kity maja sens pod warunkiem ze nabywcy je poskladaja. Inaczej będzie jak z SM42 TT gdzie poszło ponad 100 kotów a gotowych lokomotyw widziałem moze z 5 max. :\
Może nabywcy "przestraszyli" się lutowania? Sam chciałem nabyć zestaw ale lutować tak dobrze nie umiem, a żywicznego nie ma w ofercie. Im coś bardziej prostego do złożenia tym szybciej się sprzeda ;)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
123 0 0
Kit kitem ale jeśli sztukowo cena za odlew będzie na tyle niska że np będzie się opłacało je czyścić ,malować i kalkować . To może warto rozważyć tzw. malowany kit,
gdzie kupujący tylko podmieni obudowę na BR01. Myślę że znajdzie się osoba która pomaluje 3x 10 sztuk w krótkim czasie. Mimo to 100szt to dużo. Przy odlewie ważne żeby nie było spękań, bo to utrudni obróbkę.
 

Podobne wątki