• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje plany...wasze rady

Larry

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Po zrobieniu modułu i ćwiczeniach polegających na klejeniu domków, podsypywaniu torów, modelowaniu terenu i roślinności oraz czytaniu forum postanowiłem robić makietę "półmodułową" z ew. częścią tortową tzn. przy ścianach na około pokoju. Pomieszczenie do zagospodarowania mam spore. Niestety, jest to pokój, w którym nocują goście, jakaś rodzina, tak więc musi być miejsce na łóżko, jakąś szfe itp itd. Wymyśliłem więc, że moduły będzie można podciągnąć do sufitu.

I tu moja prośba do tych, którzy robili już podobne konstrukcje podwieszanej makiety o jakieś rady, pomysły jak i z czego można by to zrobić.

Budując moduł i robiąc inne rzeczy jak budowa mojej ep09, a także podglądając projekty innych i biorąc pod uwagę małą ilość wolnego czasu zdaję sobie sprawę, że budowa całego projektu potrwa dużo czasu (nawet kilka lat). Przyjąłem więc zasadę małych kroczków. Wszystko będę budował po kolei, sekcjami. Na pierwszy ogień pójdzie duża stacja czołowa. Makieta ma być umiejscowiona w ep. IV-V we Francji (miał na to wpływ mój ostatni wyjazd :LOL: ). Poniżej pokazuję wstępny plan, który naskrobałem w chwili wolnego czasu. Prosiłbym o obiektywną krytykę układu torowego, póki jeszcze coś będę mógł zmienić. Mam też pytanie. Czy ktoś wie może czy jest jakiś producent produkujący tak dużą halę dworcową? (może być poskładana z kilku mniejszych) Również prosiłbym o takie rady, jak z czego zrobić perony, jak podsypać tory (czy nie podsypać, bo chyba w rejonie dworca nie ma podsypki) oraz wszelką inną pomoc, za którą z góry serdecznie dziękuję.

Mam nadzieję, że w niedługim czasie będę mógł powiedzieć, że zadanie wykonałem.

Na początku było zdjęcie mojej babci z młodości :D
 

Załączniki

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#2
dlaczego francja? skoro budujesz polski tabor ?
wybierz jednak jakas norme profili przejsciowych duzo wicej roboty nie ma a moze kiedys sie przyda i wyjdzie cos wiekszego tym bardziej ze jestes z wawy napewno jest was tam wiecej

Piszesz o duzej stacji czolowej na pierwaszy ogień ja proponuje mala stacje wezłowa na szlaku jednotorowym ;) uwierz mi realizm to fajna sprawa

co do hali faller ma auhagen chyba tez popatrz w ich katalogi jednak zadales sobie pytanie ze z taka hala same perony winny miec z 5 m ?

perony mozna zrobi z MDFU 0,9-1,2 mm by uzyskac plyty czołowe mozna ponacinac krawedz

A tak od siebie powiedzmy ze tez zaczynam zabawe z modułami wybiez jakis prostrzy projekt stacji lokalnej na szlaku moze jakas mijanka prosty przystanek ale zrob to realnie uwierz mi to wielka przyjemnosc patrze na cos co ma znamiona realność.

Ciekma robil mi cale wykłady na PW o tym i dopiero teraz rozumiem co i jak i co mial na mysli
 
P

Paweł Piotr

Gość
#3
Larry napisał(a):
Prosiłbym o obiektywną krytykę układu torowego, póki jeszcze coś będę mógł zmienić.
Z rysunku wynika, że do stacji podchodzi szlak dwutorowy (przy tej wielkości stacji to zrozumiałe) - zatem konieczne jest jeszcze jedno przejście zwrotnicowe w głowicy rozjazdowej (zaznaczone na rysunku czerwonym prostokątem), które umożliwi wjazdy ze szlaku do stacji na wszystkie tory z peronami oraz wyjazdy ze stacji na szlak, biorąc pod uwagę ruch po szlakowych torach właściwych (bez względu na przyjęty rodzaj kierunku ruchu na szlaku - we Francji jest to ruch lewostronny).
Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
Larry

Larry

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
LUKASZdiy napisał(a):
dlaczego francja? skoro budujesz polski tabor ?
wybierz jednak jakas norme profili przejsciowych duzo wicej roboty nie ma a moze kiedys sie przyda i wyjdzie cos wiekszego tym bardziej ze jestes z wawy napewno jest was tam wiecej

Piszesz o duzej stacji czolowej na pierwaszy ogień ja proponuje mala stacje wezłowa na szlaku jednotorowym ;) uwierz mi realizm to fajna sprawa

co do hali faller ma auhagen chyba tez popatrz w ich katalogi jednak zadales sobie pytanie ze z taka hala same perony winny miec z 5 m ?

perony mozna zrobi z MDFU 0,9-1,2 mm by uzyskac plyty czołowe mozna ponacinac krawedz

A tak od siebie powiedzmy ze tez zaczynam zabawe z modułami wybiez jakis prostrzy projekt stacji lokalnej na szlaku moze jakas mijanka prosty przystanek ale zrob to realnie uwierz mi to wielka przyjemnosc patrze na cos co ma znamiona realność.

Ciekma robil mi cale wykłady na PW o tym i dopiero teraz rozumiem co i jak i co mial na mysli
Dlaczego Francja?? Byłem w tym kraju kilka razy i takiego klimatu nie ma nigdzie :D Nie wiem co na to wpływa. :razz: Po prostu mi się podoba. Poza tym ichniejszy tabor należy wg mnie do najładniejszych (szczególnie te stare loki, jeszcze będące w ruchu)

EP09 budowałem, a w sumie to jeszcze wykańczam, bo po prostu uwielbiam tą lokomotywę. Planuję też zrobić EN57 GPMu. Po prostu lubię sobie podłubać przy taborze (w planach mam jeszcze przemalowywankę francuskich piętrusów na barwy Transilien), ale powiem szczerze, że dość długo zastanawiałem się nad wyborem kraju i stwierdziłem, że polskie klimaty mnie mniej interesują (aczkolwiek po tym co mi napisałeś to jeszcze się zastanowię).

Na 100% realizmie tzn. odwzorowywaniu istniejącego odcinka strasznie mi nie zależy. Co do profili to zamierzam w przyszłości porobić przejściówki umożliwiające połączenie z innymi makietami.

Perony powinny mieć z 5 m, jednak mi wystarczy jak na tym najdłuższym znajdzie się z 7 wagonów - to ok. 3m.

Wszystko jest w fazie planów na razie i jeszcze będę się zastanawiał czy może zacząć od czegoś mniejszego.
 

Ostbahn

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#5
Larry napisał(a):
LUKASZdiy napisał(a):
dlaczego francja? skoro budujesz polski tabor ?
wybierz jednak jakas norme profili przejsciowych duzo wicej roboty nie ma a moze kiedys sie przyda i wyjdzie cos wiekszego tym bardziej ze jestes z wawy napewno jest was tam wiecej

Piszesz o duzej stacji czolowej na pierwaszy ogień ja proponuje mala stacje wezłowa na szlaku jednotorowym ;) uwierz mi realizm to fajna sprawa

co do hali faller ma auhagen chyba tez popatrz w ich katalogi jednak zadales sobie pytanie ze z taka hala same perony winny miec z 5 m ?

perony mozna zrobi z MDFU 0,9-1,2 mm by uzyskac plyty czołowe mozna ponacinac krawedz

A tak od siebie powiedzmy ze tez zaczynam zabawe z modułami wybiez jakis prostrzy projekt stacji lokalnej na szlaku moze jakas mijanka prosty przystanek ale zrob to realnie uwierz mi to wielka przyjemnosc patrze na cos co ma znamiona realność.

Ciekma robil mi cale wykłady na PW o tym i dopiero teraz rozumiem co i jak i co mial na mysli
Dlaczego Francja?? Byłem w tym kraju kilka razy i takiego klimatu nie ma nigdzie :D Nie wiem co na to wpływa. :razz: Po prostu mi się podoba. Poza tym ichniejszy tabor należy wg mnie do najładniejszych (szczególnie te stare loki, jeszcze będące w ruchu)

EP09 budowałem, a w sumie to jeszcze wykańczam, bo po prostu uwielbiam tą lokomotywę. Planuję też zrobić EN57 GPMu. Po prostu lubię sobie podłubać przy taborze (w planach mam jeszcze przemalowywankę francuskich piętrusów na barwy Transilien), ale powiem szczerze, że dość długo zastanawiałem się nad wyborem kraju i stwierdziłem, że polskie klimaty mnie mniej interesują (aczkolwiek po tym co mi napisałeś to jeszcze się zastanowię).

Na 100% realizmie tzn. odwzorowywaniu istniejącego odcinka strasznie mi nie zależy. Co do profili to zamierzam w przyszłości porobić przejściówki umożliwiające połączenie z innymi makietami.

Perony powinny mieć z 5 m, jednak mi wystarczy jak na tym najdłuższym znajdzie się z 7 wagonów - to ok. 3m.

Wszystko jest w fazie planów na razie i jeszcze będę się zastanawiał czy może zacząć od czegoś mniejszego.
Nasze polskie loki tez do nowiutkich nie należą :D

Też bym proponował mimo wszystko polskie klimaty

A realizm w makietach to podstawa!
 
OP
OP
Larry

Larry

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Linia będzie zelektryfikowana

Co do loków to jakoś mi się tamte bardziej podobają :razz:

A realizm to rzeczywiście podstawa. Chodziło mi o to, że nie będzie to kopia istniejącego szlaku. Jest dużo fajnych makiet, modułów będących fikcyjnymi.

Jak mnie tak namawiacie to się zastanowie czy nie robić może jednak PKP.

A ma ktoś rozwiązanie dot. podnoszenia makiety??
 

LUKASZdiy

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#9
Larry, wybierz prostrzy projekt np mijanke złozona z 3 modułow po 90 cm bo 70% takich projektów jak twoja mega stacja nie jest nawet zaczynanych a 25 % ktore zostanie rozpoczetych nie jest konczonych
Zrób coś prostrzego osadzonego w realiach bys mogł czerpac inspiracje z czegoś namacalnego bo jeżli wykonasz 3 metrowy zadaszone perony to mi kaktus wyrośnie wiesz gdzie i bede tytułowal sie master modelarz
Bądz realistą i rusz głową pomysl zastanów sie nad skalą projektu dlaczego nawet dosiwadczeni modelarze nie wykonuja takich rzeczy w polsce pomysl dlaczego? to NIEBOLI i naprawde nietwórz kolejnego tematu typu: moja pierwsza makieta - plany

jak napisal kiedys jakis kolega w jakimś poście ------- powtarzaj sobie przed snem


Niebęde TROLOWAL zaczne robic jaka kolwiek makietę i znowu
Niebęde ..........................
 

Podobne wątki