• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje wypociny

OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
871 60 10
Trochę prace posunęły się do przodu.

mal00.jpg


mal01.jpg


mal02.jpg


mal03.jpg


Teraz jeszcze górne panele na szaro i lakier.
Następnie "oczka", trawionki, kalki i lakier.
Tylko muszę kupić nowy aerograf.:mad::confused:
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Przemku bardzo ambitne zadanie postawiłeś sobie -ale to dobrze ,bo masz lokomotywę jakiej nie zrobi żaden duży producent i na swój sposób model ten będzie wyjątkowy.:)
A o to w modelarstwie chyba idzie ,aby mieć modele takie jak się chce.
Muszę tu jednak zwrócić uwagę na kilka szczegółów ,które nie pasują w Twoim modelu.
Lokomotywy SP45 (301Db) z pierwszej serii produkcyjnej z numerami od 001-006 (Twój model ma mieć nr.002) miały zabudowane zbiorniki paliwa i wody.
Chyba ,że zrobisz to oddzielnie i zamontujesz już na złożonym modelu.
Następna sprawa na dachu lokomotywy w pierwszych sześciu numerach nie było pomostów przy wywietrznikach i kanałach wylotu spalin.
Pomosty były tylko przy osłonach wentylatorów.
Nie pokazałeś po malowaniu czoła lokomotywy - nie zauważyłem tego na zdjęciu gdzie pokazywałeś otwory pod reflektory , ale tam przy prawej lampie powinien być otwór na sygnał lokomotywy -tym samym należało by zlikwidować miejsca trąbek sygnałowych nad górnym reflektorem ,które to są widoczne na Twoim modelu.
Bo zakładam ,że robisz model zaraz po opuszczeniu fabryki Cegielskiego choć Twoje malowanie na to nie wskazuje. W jakim okresie ma być osadzony Twój model ?
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
871 60 10
@Zbigniew Gałczyński dziękuję za wszystkie informacje, na pewno z nich skorzystam.
Likwiduję pomosty, trąbki. Rozumiem, że w miejscu zbiorników na wodę i paliwo była "pustka"? Jakieś skrzynie na części/graty.
Otwór na sygnał zamarkuję malowaniem, męczyło mnie co to jest.
Malowanie takie bo nie mam dobrych zdjęć i dobierałem kolory na oko, bo mam tylko jedno kolorowe zdjęcie z sieci. Kilka czarno - białych.
140288-bd8801def3fcef8dc9f1a38fb72814dc.jpg

Byłbym wdzięczny za pomoc w tej materii. Chcę mieć model tak 2-3 po stanie fabrycznym, dlatego boki są tak zrobione/zaszpachlowane że pokazują zużycie.
Jasny kolor to RAL6027 ciemny to bliska okolica RAL6029.
Mam do Ciebie pytanie o dach. Był w kolorze szary czy szare były tylko panele techniczne.
Nie wiem też jakie były tarcze zderzaków, okrągłe czy prostokątne?
Pomalowany przód.
mal04.jpg


Generalnie planowałem budowę budy tak, żeby pasowała na PIKO'wski napęd. Teraz muszę przemyśleć tę sprawę jeszcze raz, mam podwozie z niedokończonej żywicznej SP45.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Przemku jeżeli chcesz aby model cieszył nie tylko Twoje oko ,ale innych również (pisałem to kiedyś do kol. @DziDzia w jego temacie) proponuję zmyć model i pomalować go na nowo.
Przeszlifuj powierzchnie pomaluj podkładem i pokoloruj na barwy fabryczne jako lokomotywę opuszczającą fabrykę HCP.
Za książką o tych lokomotywach podaję fabryczny schemat malowania.
1. Kolor seledynowy: pas okienny łącznie z dachem nieodejmowalnym ,zewnętrzne boki ostoi. Tu proponuję- RAL 6019 PASTEL GREEN
2. Kolor zielony soczysty : pas podokienny ścian bocznych i czołowych , boczne blachy osłon zbiorników poniżej ostoi. Tu proponuję- RAL 6005 MOSS GREEN
3. Kolor aluminiowy: zdejmowane części dachu,futryny okien i żaluzji w pasie okiennym, znak PKP ,seria i nr. lokomotywy,poręcze wejściowe.Tu proponuję- RAL 9006 WHITE ALUMINIUM
4. Kolor pomarańczowy: powierzchnie czołownic. Tu jest cała gama odcieni od 2003 do 2011 wydaję mi się ,że najlepiej pasuje RAL 2011 DEEP ORANGE
5. Kolor czerwony : koła bose,obsady klocków hamulcowych,końcówki rączek zaworów i kurków hamulcowych. Tu proponuję RAL 3001 SIGNAL RED
6. Kolor biały : obręcze kół i brzegi tarcz zderzakowych . Tu propozycja : RAL 9010 PURE WHITE
7. Kolor czarny : wózki, ostoja od spodu ,sprzęgi ,zderzaki ,armatura hamulcowa ,przewody powietrzne ,zgarniacze,resory ,dźwignie i wieszaki resorowe , zbiorniki po
podwoziem ,stopnie . Tu proponuję RAL 9005 JET BLACK

To odnośnie propozycji kolorów. Jeszcze dla zobrazowania jak wyglądały egzemplarze od 001 do 006 skan rysunku z książki. Wszystko na nim wyłapiesz nawet to ,że zbiorniki były tyle ,że osłonięte blachą
sp45.jpeg

Pozdrawiam serdecznie
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
1. Kolor seledynowy: pas okienny łącznie z dachem nieodejmowalnym ,zewnętrzne boki ostoi. Tu proponuję- RAL 6019 PASTEL GREEN
2. Kolor zielony soczysty : pas podokienny ścian bocznych i czołowych , boczne blachy osłon zbiorników poniżej ostoi. Tu proponuję- RAL 6005 MOSS GREEN
3. Kolor aluminiowy: zdejmowane części dachu,futryny okien i żaluzji w pasie okiennym, znak PKP ,seria i nr. lokomotywy,poręcze wejściowe.Tu proponuję- RAL 9006 WHITE ALUMINIUM
4. Kolor pomarańczowy: powierzchnie czołownic. Tu jest cała gama odcieni od 2003 do 2011 wydaję mi się ,że najlepiej pasuje RAL 2011 DEEP ORANGE
5. Kolor czerwony : koła bose,obsady klocków hamulcowych,końcówki rączek zaworów i kurków hamulcowych. Tu proponuję RAL 3001 SIGNAL RED
6. Kolor biały : obręcze kół i brzegi tarcz zderzakowych . Tu propozycja : RAL 9010 PURE WHITE
7. Kolor czarny : wózki, ostoja od spodu ,sprzęgi ,zderzaki ,armatura hamulcowa ,przewody powietrzne ,zgarniacze,resory ,dźwignie i wieszaki resorowe , zbiorniki po
podwoziem ,stopnie . Tu proponuję RAL 9005 JET BLACK

To odnośnie propozycji kolorów. Jeszcze dla zobrazowania jak wyglądały egzemplarze od 001 do 006 skan rysunku z książki. Wszystko na nim wyłapiesz nawet to ,że zbiorniki były tyle ,że osłonięte blachą
Zobacz załącznik 515778
Pozdrawiam serdecznie
Zbyszku może warto byłoby umieścić te informacje w wątku
Kolory stosowane na PKP według palety RAL
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
Jarku wiem ,że to może być ważna i trafiona informacja (chodzi o to by nie zginęła w całości forum) bo to chyba miałeś na myśli.
Proponuję ,aby Przemek o ile zechce pomalował tak model a jeżeli uzna ,że to jest to wówczas w temacie o kolorystyce na PKP zamieścimy ten schemat malowania dla fabrycznych "fiatów " z Cegielskiego;)
Dobra wystarczy nie śmiecę już w temacie Przemka:podstepny:
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
871 60 10
Im więcej takich "śmieci" tym lepiej @Zbigniew Gałczyński.
Temat jest dla wszystkich, nie tylko dla mnie. A podane informacje wiele mi wyjaśniły. Czyli kolory budy są w zestawie HATAKA vol.2.
Na szczęście model jest na takim etapie, że mogę jeszcze wszystko zmienić, a zima ma być długa i mroźna.:)
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
871 60 10
W weekend mycie i suszenie do dzisiaj.

mycie1.jpg


A dziś "seledynek" RAL6019 z puszki.

seledyn1.jpg


Teraz 48 godz. schniemy, ja myję szybki, a w czwartek/piątek maskowanie, aby w weekend pomalować na "zielonomchowy" RAL 6005.
Potem tylko czołownica na "orange", klapy dachu szaro i lakier matowy.

Następny wielki etap to końcowe pasowanie refletkorów do fabrycznego podwozia, inna opcja to budowa całkiem nowego napędu w oparciu o płytkę do ET22, frezowaną ostoję i wózki mechano. Czas włączyć myślenie co lepsze.
 

hobbystah0

Znany użytkownik
Reakcje
490 20 1
W weekend mycie i suszenie do dzisiaj.

Zobacz załącznik 519679

A dziś "seledynek" RAL6019 z puszki.

Zobacz załącznik 519680

Teraz 48 godz. schniemy, ja myję szybki, a w czwartek/piątek maskowanie, aby w weekend pomalować na "zielonomchowy" RAL 6005.
Potem tylko czołownica na "orange", klapy dachu szaro i lakier matowy.

Następny wielki etap to końcowe pasowanie refletkorów do fabrycznego podwozia, inna opcja to budowa całkiem nowego napędu w oparciu o płytkę do ET22, frezowaną ostoję i wózki mechano. Czas włączyć myślenie co lepsze.
Powłoka wyszła bardzo gruba, wygląda na położoną jedną warstwę (wszystko się zlewa) a nie kilka cieńszych.
 

Podobne wątki