• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje pierwsze wypociny - SU45.

Merlin

Moderator Działu Makieta i moduł oraz Tabor
Zespół forum
BGM
H0e
Maluj kilkoma warstwami, przede wszystkim cienkimi. Lepiej 5-6 warstw nałożyć niż jedną i zalać detale. Malowanie które zrobiłeś psuje cały efekt...
 

modrzew

Znany użytkownik
Chciałeś pomalować za pierwszym razem. Niestety błąd. Farby w sprayu są OK jednak musisz malować cienkimi warstwami. Po prostu z odległości 20 cm lecisz sprawnym ruchem prawo-lewo i tak z każdej strony. Wcześniej farbę trochę podgrzej pod ciepłą kranówą lub na kaloryferze.W tym przypadku na foto widać że kładłeś farbę powoli i długo w jednym miejscu ,tak że spieniła się. Czasami tak się zdarza również kiedy farba jest zimna. Jeżeli jest mało takich miejsc to można po wyschnięciu przeszlifować. Jeżeli nie zedrzesz farby do podkładu to kładąc bezbarwną nie będzie śladu po szlifie. Jest to dowód na to że musisz być bardziej powściągliwy i nie wszystko na hura. Powoli i dokładnie a efekt będzie dobry. Farby w sprayu ( Tamiya ) są dobre do malowania modeli w przypadku nieidealnych powierzchni (jak w moim przypadku kartonowe). Jej konsystencja jest dosyć gęsta ( dużo bardziej niż z aero) a co za tym idzie dobrze niweluje drobne ryski które z pod aero będzie widać. Musisz też pogodzić się z tym że przy ręcznej robocie szlif to podstawa. Podkład jest drogi i raczej na koniec przed malowaniem. W trakcie szlifu chcąc zobaczyć efekty możesz pędzelkiem pomalować szlifowany fragment rzadkim Vallejo w kolorze szarym. Zobaczysz wszystkie niedoróbki i naniesiesz poprawki.Zapewne dopiero zaczynasz zabawę z modelarstwem. Ale nie martw się, piąty , dziesiąty a może i dwudziesty model będzie już idealny.Czyli po prostu praktyka.....
pzdr i trzymam kciuki
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Po wymyciu budy i przeczytaniu kilkukrotnym porad, oraz zastosowaniu się do nich przedstawiam efekt. Dla mnie satysfakcjonujący. W razie "WU" mam jeszcze pozostałe 5 nr bocznych w zapasie.

fach1.jpg


fach2.jpg


Teraz "tylko" klapy dachowe, górne żaluzje na kolor alumanium. Czołownice na koniec na pomarańczowo.
Pozostanie kabina (do zamówienia) i poręcze, chyba zastosuję się do Waszych porad i też alumanium.
W weekend mycie szyb, pytanie czy wamody nie zmatowią szybek?

EDIT:
Poprawki malarskie już zrobione.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Trochę sobotnich prac, buda prawie gotowa. Tylko czołownica do pomalowania i pozostaje montaż galanterii: zderzaki, poręcze, szyby, oznaczenia, reflektory i kabiny.
Pytanie jaki kolor użć do pomalowania wnętrza?

buda.jpg
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Tamiya 8 i 10 mm, ale widzę że muszę kupić jeszcze cieńszą 2-3 mm.

Muszę jeszcze dużo poćwiczyć ze sprayem i nabrać wprawy. Jednak bardziej mi się podobają spray'e niż akryle i aerograf.
Myślę jednak, że jedno uzupełnia drugie.

Mariusz podpowiedz mi czy teraz lakier na to, czy po kalkach i oznaczeniu?
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Czekając na kolejne części do zabudowy wnętrz sadłem do dumania na napędem.
Mam dwie opcje:
1. Prosta i droga - poświęcenie jednej z moich PIKO'wskich "45" i mam wszystko bez problemu, ewentualnie ktoś z forumowiczów ma na zbyciu kompletny napęd?
2. Budowa od podstaw - mam już powiedzmy 80% części, plus taki że zrobię wszystko pod siebie. :)

Ostoja ( przykro mi ale nie pamiętam od kogo - można się przypomnieć, ale chyba kolega @Ostbahn ), silnik i elektronika od Byka:D.
Zestawy kołowe z C628.

naped1.jpg


naped2.jpg


No nic, w sobotę flaszka i dumamy :LOL:.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Prace powolutku do przodu.
Męczę się z montażem odbłyśników i światłowodów do górnych reflektorów. Jako, że płytka od Byka jest troszkę dłuższa to górny reflektor dostał światłowód ze starego Piko.
g_swiatlowod2.jpg

I całość
g_swiatlowod1.jpg


Zrobiłem zderzaki.
zderzak.jpg


Szykuję ostoje.
Na początek zabezpieczenie silnika w osi pojazdu i podkład. Potem dorobię zabezpieczę boki. Finalnie zrobię dwa słupki po przekątnej i od góry dam płaskownik z poipro-coś tam coś tam.
Mam dylemat czy zastosować wózki z Mechano C628 czy jednak Pikowskie?

Zdjęcia wstawię jak serwer pozwoli.
[DOUBLEPOST=1514654211,1514653707][/DOUBLEPOST]Obiecana ostoja.

ostoja3.jpg
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
CD.
Ostoja.

ostoja2.jpg


ostoja1.jpg


I dla uważnych w "kielonku" nr na EU07, aby z toruńskiej zrobić/dokończyć przebijanie numerów na wrocławską EU07-454 SM.

I faza końcowa przebijania. Zostały do wykonania kwadraty po zaprawkach blacharskich. ;)

eu07-454.jpg
 

Podobne wątki