• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje pierwsze wypociny - SU45.

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
#81
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#84
To nie tak Panowie. Szkopuł tkwi w tym, że producent w nieco inny sposób rozwiązał świecenie czerwonych świateł. Zauważcie, że jeżeli świeciłyby obie żarówki, to oświetlenie pociągowe nie byłoby zmiennokierunkowe. Światłowody został wykonane tak aby do każdej z żarówek dobiegał jeden światłowód od świateł białych i drugi od świateł czerwonych. Dla rozjaśnienia - z kabiny A wychodzą dwa światłowody - od świateł białych i świateł czerwonych - tak samo w kabinie B. Światłowód świateł białych kabiny A jest połączony z światłowodem świateł czerwonych kabiny B i doprowadzony do żarówki nr 1. Analogicznie dla żarówki nr 2 (światła białe kabiny B i czerwone kabiny A). Jak to działa? Zakładamy, że lokomotywa jedzie na przód (maszynista jest w kabinie A). Zapala się żarówka nr 1 i podaje światło jednym światłowodem do świateł białych w kabinie A i świateł czerwonych w kabinie B. Teraz na odwrót - jedziemy do tyłu (mechanik przechodzi do kabiny B). Zapala się żarówka nr 2. Podaje światło wspólnym światłowodem dla świateł białych kabiny B i świateł czerwonych kabiny A. Teraz jasne? Nic w modelu nie jest uszkodzone.

@przemek tabisz - musisz doprowadzić światłowody świateł białych z kabiny A oraz światłowody świateł czerwonych kabiny B do żarówki nr 1 (tej, która będzie się świecić, gdy będziesz jechać naprzód kabiną A). Analogicznie dwa drugiej żarówki - światła czerwone z kabiny A i białe z kabiny B do żarówki nr 2 (świecącej przy jeździe kabiną B naprzód).
 
Ostatnio edytowane:

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
#87
Kolega Remaj12 chyba nie doczytał w czym tkwi problem.
Wiem że na którymś z forum (tym lub tt) czytałem wątek, o tym że był minimalny spadek napięcia i żarówka się nie zapalała.
Ponieważ ostatnio dużo czytam o DCC bo sam przymierzam się do pierwszego zestawu i przeróbek mieszają mi się wątki z forum i nie mogę tego odnaleźć (tego o czym piszę powyżej).
Jak znajdę to wkleję linka.
Problemem mogą być zimne luty np przy połączeniu dekoder - płytka (żarówkę wykluczam bo świeci w analogu-ale też bym lutowanie poprawił).
Pozdrawiam
Wojtek
PS Napisz może bezpośrednio do kolegi Elvisa. He's wise in such things ;)
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#88
Niniejszym zwracam się z uprzejmą prośbą do "Wielkich Elektroników Karol_mar i Elwisa" o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Zamierzam dokupić drugą BR215/218 Roco i sprawdzić. Wyciągnę z innego loka dekoder i sprawdzę w tym kierunku, bo jeżeli w innej lokomotywie zadziała to po prostu zamienię dekodery. Gorzej jak w drugiej lokomotywie będzie to samo - dekoder do reklamacji?!? Mam go od roku, leżał sobie i czekał na SP45.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#91
I tu się pojawia problem bo mój urlop się skończył a w soboty nie za bardzo mam jak bo żona pracuje a z dziećmi lekcje trzeba zrobić i czas im zagospodarować.
Niestety do modelarstwa ich nie ciągnie z wyjątkiem małej, ale jej bardziej podobało się w szopie z modelami 1:1.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#93
Ciekawostka, zamieniłem tego ESU z Bahmanem w EU12 i działa OK świecą obie strony w kierunku jazdy.
Bahman "świeci" tak jak należy we Fiacie. Nic pozostaje mi kupić nowy dekoder do "45" lub zostawić Bahmana.
Ciekawe czy jak teraz znowu przełożę będzie dobrze?
Jedno co zauważyłem to, to że muszę jednak poprawić elektrykę/luty i kable.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#95
Ciekawostka, zamieniłem tego ESU z Bahmanem w EU12 i działa OK świecą obie strony w kierunku jazdy.
A ten ESU działa prawidłowo w tym drugim modelu (EU12)? Jeżeli nie, to oczywiste, że dekoder jest uszkodzony. Jeżeli tylko wyjście tylnych świateł jest uszkodzone, to jak pisał kolega Gor717 można wykorzystać AUX1 lub AUX2.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#96
Na EU12 bez problemów świecą obie strony - tylko białe, bo innych nie ma.
W mojej Sp45 też potrzebne mi są tylko białe.
W kojenej bedą też czerwone i jak się uda to E1. Bazą elektroniki będzie płtyka z EU07/SP45, ale to śpiew przyszłości.
Mimo, że SP/SU45 wychodzi od Piko i SM to będę dalej dla siebie budował FIAT,y.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#97
U Fiata bez zmian, brak czasu i głównie chęci przez wypusty PIKO. :)

Za to spełniam powoli inne marzenie, skład gabarytów STK.
Mam Gagarina, 2 x wagon osłonowy, gabaryt od Kirbi a teraz kończę wagon dla obsługi.
IMG_20170702_172406.jpg

Miniony dla córki, bo kto mi zabroni.:devil:
IMG_20170703_183922.jpg

IMG_20170703_183929.jpg



Do Fiacika wrócę na jesień.
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#98
Dzisiaj tylko na zachętę nowy projekt.
01.jpg

Wrak z giełdy.
02.jpg

Już p wstępnej obróbce i usunięciu "ryfli".
Od Ostbahn'a będą tarcze podzderzakowe, pomosty dachowe, gniazda sprzęgów. Od kolegi 14D40 odbłyśniki.
Generalnie buda ma pasować na fabryczne podwozie PIKO. Poprzednia wersja FIAT'a będzie ukonczona na wiosnę 2018r.
Pewnie i tak najpierw będzie przebicie nr na Wrocławskie na ET22 :).
 

Podobne wątki