• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje modele

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.716 30 1
#21
Piękna konwersja. uzbierałeś już spory tabor wąskotorówki. Wagon 3AW jako zestaw z Czech jest w zasięgu, chociaż jego montaż nie należy do najprzyjemniejszych. A o 1AW ja też myślę już jakiś czas, bo też mi go brakuje.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#22
A propos konstalowskiego brankarda. Proszę spróbować wykorzystać jako uchwyty dla manewrowego lub przy drzwiach, zszywek biurowych. Sa bardzo cienkie i w tej skali mogą wyglądać bardziej naturalnie. Mimo to są sztywne. W moich modelach, które prezentowałem na forum widać je przy parowozie Garratt i przy obu brankardach.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#23
Dziękuję Koledzy. Wagon typu 3Aw czeka już w kolejce na warsztacie. Mnóstwo pracy mam z nim. Wnętrze prawie (prawie!) dopasowałem do ścian bocznych. Mają bowiem różne długości, tak więc obróbki co niemiara. Ogólnie jestem z tego wagonu zadowolony. Myślę jeszcze jak najlepiej wykonać osadzenie sprzęgów, tak, aby wagon wpisywał się w ciasne łuki.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#24
Jeszcze trochę szkolnych wspomnień. Mój drugi model parowozu serii Px48, nieco uproszczony w porównaniu do poprzedniego, prezentowanego wcześniej. Ten model powstał podczas wakacji w Wielkopolsce w lecie 1991 r. Pierwotnie oznaczyłem go numerem 1907, a obecnie nosi numer 1902 (przenumerowałem go po tym, jak zobaczyłem prawdziwego Px48-1902 stojącego w Opalenicy ale pomalowałem po gnieźnieńsku). Obok niego prezentują się wagon osobowy typu 1Aw rocznik 1991 i węglarka typu 5Ww/6Ww, rocznik ten sam. Tak wtedy wyobrażałem sobie tabor kolei wąskotorowych. Obecnie modele te stoją sobie na półce w pokoju dyżurnego ruchu na stacji w Zaniemyślu. Pokoik ten stanowi mini muzeum - izbę poświęconą starej kolei, a kolejom wąskotorowym w szczególności, która powstała dzięki staraniom p. Nowakowskiego z Zaniemyśla.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#32
Rzeczywiście, HFka jest przeskalowana. Wykonana jest w skali 1:76,5 jeśli dobrze pamiętam. Po przyjęciu takiej uśrednionej skali model nie razi (tak bardzo) swoimi wymiarami, np. szerokością na torze 9mm. Model ogólnie odbieram dobrze. Upodobniłem go do naszych HFek z Cukrowni Leśmierz.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#33
Klika archiwalnych zdjęć moich modeli z początku roku 2007. Eksperymentowałem wtedy z pierwszą dioramą i fotografią. Moje umiejętności fotograficzne były wtedy mocno dyskusyjne wynikłe z braku umiejętności obsługi aparatu cyfrowego. Do chwili obecnej, prezentowane modele przeszły już kilka napraw głównych i ich wygląd zmienił się nieco.
 

Załączniki

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
650 64 8
#34
Klika archiwalnych zdjęć moich modeli z początku roku 2007. Eksperymentowałem wtedy z pierwszą dioramą i fotografią. Moje umiejętności fotograficzne były wtedy mocno dyskusyjne wynikłe z braku umiejętności obsługi aparatu cyfrowego. Do chwili obecnej, prezentowane modele przeszły już kilka napraw głównych i ich wygląd zmienił się nieco.
E, bardzo piekne modele. Kazdy chcialby miec takie archiwum. No i dzieki nowego "UI" na forum, bardzo wygodnie sie je przeglada.
 

marek1704

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
213 0 0
#35
Super!. Już kiedyś widziałem te zdjęcia. Byłem pod takim wrażeniem, że zacząłem robić podobną konwersję parowozu Roco. Nigdy jej nie skończyłem :( Ale teraz chyba do tego wrócę:)
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#36
Dzięki Koledzy jakck_flash i marek1704. Oprócz lokomotywy Lyd2, są to jedynie konwersje fabrycznych parowozów ROCO na typ/serię zbliżone do pekapowskiego taboru. Wagony towarowe wykonałem własnym sumptem, przy wykorzystaniu normalnotorowych wagonów krytych z płaskim dachem Kdt. Przy okazji, moim marzeniem było od zawsze odwiedzić Amerykę Północną, Alaskę, a w szczególności Góry Skaliste. Jako bardzo młody człowiek przeczytałem doskonałą powieść autorstwa Tadeusza Kosteckiego pt. "Wilk". Powieść zaczyna się na linii kolejowej na Alasce, dokładnie w budce maszynisty! Tytułowy "Wilk", to miejscowy rzezimieszek, a w rzeczywistości inspektor policji alaskańskiej McDufty. Pamiętacie Koledzy tę książkę/powieść? "Wilk", to ulubiona lektura mojego staruszka.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#38
Wierzby wąskotorowe, oprócz jednej, są wykonania fabrycznego. Mam wielki sentyment do wierzb towarzyszących wąskim torom. Tę jedną wykonałem sam z kawałka drewna, spinaczy biurowych, gąbki fallerowskiej i kleju cyjanoakrylowego.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#39
Super!. Już kiedyś widziałem te zdjęcia. Byłem pod takim wrażeniem, że zacząłem robić podobną konwersję parowozu Roco. Nigdy jej nie skończyłem :( Ale teraz chyba do tego wrócę:)
Kolego, dzięki za dobre słowo. Taka konwersja nie jest trudna. Maksymalny efekt dają pekapowskie lampy. Jak znajdziesz czas na dokończenie-dokończ! Zobaczysz efekt, jest naprawdę niezły i może przerosnąć oczekiwania.
 
OP
OP
michal.guminiak

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#40
Poprawiłem zdjęcia tendra wzorowanego na typie kruszwickim. Tenderek ten wykonałem w 2006 roku, a jako głównego budulca użyłem kart telefonicznych. Tarcze zderzakowe wzięte są z modelu wagonu normalnotorowego, nie pamiętam już jakiej firmy, wąż, to kawałek izolowanego przewodu, wiadro jest z papieru, oświetlenie główne stanowią opiłowane latarnie parowozowe ROCO, a trzecią, górną lampę wziąłem z parowoziku wąskotorowego prezentowanego powyżej. Szypa jest nieprofesjonalna, pochodzi z jakiegoś okazyjnie kupionego zestawu narzędzi. Prawdziwa powinna być krótsza i z zamkniętą rączką. Węgiel, to pomalowany na czarno modelowy szuter. Aparat cyfrowy wyostrzył jak zwykle wszelkie niedoróbki.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 5
Wąskotorówka 31
Wąskotorówka 309
Wąskotorówka 17
K
Wąskotorówka 8

Podobne wątki