• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Moje modele taboru i makiety H0e

OP
OP
Maslo

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#25
No I tutaj pojawia się problem. Nie mam pojęcia. Dostałem je od kolegi ktory je po prostu skądś miał. A nie wiadomo skąd...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0
#30
na rysunku pierwszym jest sytuacja ,która Ty opisałeś i pokazałeś ALE bez pokazania efektu "świecenia" -prosba o pokazanie jak mozesz tego efektu - uzyłes jak napisałeś wczesniej przypadkowy nominał kulki - tak na oko trochę za duzy - to tak jakby w reflektorach prawdziwych była uzyta zarówka z powiekszalnika fotograficznego - ale rozumiem taki nominał miałeś akurat "pod reką" , na rysunku drugim mój sposób , który pokazałes w "działaniu" i teraz rysunek trzeci z cyklu a gdyby tak połączyć siły ...?
kulka !!-to jest genialne !!!
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Maslo

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#31
W moim przypadku użyłem kulki która ma średnicę . 1,5 mm.

Mam tez mniejsze 1 mm ale jest za mała do otworów lustra, i po prostu wpada, nie rozpraszając odpowiednio swiatła po lustrze.

No ale montując kulkę 1,5 mm to już zaczyna się problem z dostępnym miejscem pod "szkłem". Czarny parowóz ma zamontowane diody LED 0603 a Zielony 0402. Mimo ze różnica szerokości do długości jest znaczna między diodami, to już na wysokości nie wiele się różnią. W jednym i drugim przypadku montując na sposób H0'arta miałem problem z tym że przewody od diody przy tak małym obiekcie są dość sprężyste i wypychały całość na zewnątrz, bądź miałem problem aby estetycznie wszystko zamontować.

Mój sposób jest taki :

Najpierw dioda przyklejona na dno klosza cyjanoakrylem. czekamy aż dobrze odparuje klej. Następnie spiłowuje tył lustra aby mogło bardziej się schować w środku. oczyszczam wszelkie otwory w lustrze i przymierzam kulkę - jak wszystko bez problemu chowa się pod "szkielkiem" to wklejam kulkę do lustra subtelną warstewką takiego kleju który robi się przeźroczysty. Potem smaruje delikatnie obrzeże lustra tak żeby nie obróciło się podczas drgań modelu, ale żeby można było jeszcze wyciągnąć je z klosza np. w celu wymiany diody.

po 10.03 będę mieć już aparat to postaram się pokazać jak świecą. ale mimo wszystko nie potrafiłem ująć obiektywem faktycznie tego co sam widziałem, jak pięknie świeci taka lampa.

Póki co metoda ta, pozwoliła wszystko ładnie zamknąć w środku, estetycznie, a światło też przyjemnie się rozprasza.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 6 0
#32
W moim przypadku użyłem kulki która ma średnicę . 1,5 mm.

Mam tez mniejsze 1 mm ale jest za mała do otworów lustra, i po prostu wpada, nie rozpraszając odpowiednio swiatła po lustrze.
- no więc własnie w trzecim rysunku jest sposób na nie "wpadanie' kulki o mniejszej srednicy do otworu w lustrze przez wstawienie kawałeczka swiatłowodu o przekroju otworu w lustrze i przyklejenie do tego kawałka swiatłowodu własnie mniejszej srednicy kulki - co Ty na to ?
poza tym trzeba by poeksperymentowac z klejami róznymi ,zeby wyeliminować "dziką" /nieporzadana ingerencję /inwazję tam gdzie nie trzeba kleju , a które znakomicie spełniały swoja funkcje - np klej super glu przezroczysty klei kulke do światlowodu i koniec swiatłowód nie musi byc klejony poniewaz musi byc wstawiony w otwór odbłyśnika na styk dioda przystawiona tylko do swiatłowodu ale przyklejona do 'pleców' lustra -ALE tu innym klejem , który nie robi zadnych niepożądanych sytuacji - trzeba dowiedziec sie jaki to musi byc rodzaj kleju i zewnetrxzny bok lustra w garnku również musi czymś posmarowany tak ,żeby nic nie było niewlasciwego w efekcie czystości wykonania a spelniało funkcę lekkiego oporu lustra w garnku ale żeby nie "trzymało" na stałe
 
OP
OP
Maslo

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#33
Ja na to - nie przeszkadza mi to że , mam większą kulkę - wygląda jak żarówka, nie szpeci, efektownie się prezentuje. Wiec ja pozostanę przy swoim. Przy Twoim pomyśle musiałbym jeszcze walczyć ze światłowodem a tego nie mam :) Ale i tak trzeba zeszlifować tył lustra żeby ładnie wszystko siedziało w środku. Co do klejów to ten który używam czyli dokładnie : Mikro Kristal Klear z firmy MicroScale nie pozostawia brudu w postaci przebarwień czy mgiełek. Mam wrażenie że jest toi udoskonalony wikol który staje się zawsze perfekcyjnie przejrzysty. Na ten klej wykonuje trzymanie kulki w lustrze, oraz lustra w kloszu.

Myślę ( nie narzucam) że mój sposób jest bardzo dobry, wszystko tak naprawdę rozbiją się o to aby teraz jakoś zaprezentować wam ten właściwy efekt. Najlepiej na żywo. Wtedy sami ocenicie.
 
OP
OP
Maslo

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#34
Kolejny etap prac zakończony. Zaowocował tym że, mam skończone 3 parowozy. wszystkie z dekoderami. Test oświetlenia jako tako na zdjęciach. Pomimo oznaczenia zastosowanych diód jako ciepła biała, są one na tyle chłodne ,że chyba przy kolejnym modelu przećwiczę temat z żółtą diodą.
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#36
Jeśli dobrze kojarzę, to ktoś stosował na zbyt zimne diody taki sposób, że je malował żółtą farbą. Wtedy dawały naturalniejszy odcień.
 
OP
OP
Maslo

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#37
Jak są nie zamontowane to faktycznie wydają się być jak ciepłe, efekt taki jest dopiero po zmontowaniu wszystkiego... no nic tego już nie będę zmieniać. Przy następnym modelu będę eksperymentować.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#38
BRAWO,BRAWO,BRAWO!
Kolego Mateuszu jak patrzę na Twoje prace to coraz bardziej mnie skrzywia w stronę H0e;) więc cel popularyzacji tej dziedziny modelarstwa możesz uznać za uzyskany.
Zapytam tylko ,bo tak wnioskuję z załączonych zdjęć,że parowozy robiłeś(lutowałeś) sam, a z jakich modeli zaadoptowane są napędy?- np. parowozik Ty830 przypomina model z firmy MINITRAINS
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#39
Zimny odcień to też może być wplyw chromowanego lustra. Jeżeli lustro jest białe to światło wydaje sie bardziej cieple. Ale jak ktoś weźmie lupe i zajrzy w reflaktor a tam biale to wstyd.
 
OP
OP
Maslo

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#40
Parowóz LAS Ty-830 jest to zestaw od Pana Witolda Fity.

http://forum.modelarstwo.info/threads/fitomodele.3260/page-2#post-145654

z tego co wiem powinny być nowe zestawy dostępne. Koszt zestawu to ok 80 zł + przesyłka.
Zestaw jest zaprojektowany pod napęd z fabrycznego modelu firmy Roco : http://www.roco.cc/en/product/22511-0-0-0-0-0-0-002001/products.html

Oprócz tego że model wyglądem jest prawie zbliżony do polskiego LAS'a to mosiężne wyposażenie zestawu solidnie dociąża model, poprawiając jego właściwości jezdne.

Parowóz Ty4-1083 - to spolszczona wersja niemieckiego parowozu HF110C - który u nas nigdy nie występował, czysta fantazja. Model bazowy : http://www.roco.cc/en/product/22511-0-0-0-0-0-0-002001/products.html
Parowóz Ty4-1098 - jak wyżej z tym że jako baza użyłem parowóz HF110C z dużą czołownicą, zakrywającą cylindry od czoła. Model bazowy: http://www.schmalspur-bahn-werke-eu...-ww-ii-dampflok---edw-hf110c---drg---h0e.html
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 5
Wąskotorówka 31
Wąskotorówka 150
Wąskotorówka 17
K
Wąskotorówka 8

Podobne wątki