• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Moje kartonówki

OP
OP
modrzew

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#65
No cóż. Te 40 godzin trzeba poświęcić na budowę modelu. Oczywiście jak ma się wprawę i opracowaną technologię budowy. Najtrudniejsze jest uzyskanie symetryczności pudła. Jak to się uda to dalej pozostaje tylko żmudna robota z uszczegółowieniem modelu. Czyli im więcej czasu spędzi się nad modelem tym lepszy efekt końcowy. Jedno pamiętać trzeba że to jest papier i to co dzisiaj jest równe , jutro może być zwichrowane z powodu pogody. Dlatego budowy z kartonu pudła nie można za bardzo rozciągać w czasie.Trzeba skleić, nasączyć CA i może wtedy czekać. Ja zbudowałem już ponad setkę modeli lokomotyw , tak że jakieś tam doświadczenie zdobyłem.Jednak nie jestem modelarzem kolejowym tylko kartonowym. A to że kleję lokomotywy to u faceta chyba normalne. Wielu rzeczy nie wiem o niuansach budowy lokomotyw , nazw i terminów jakie np używacie sami między sobą.No, ale od czego jest internet,Nie jest tajemnicą że swoje modele sprzedaję.Czy to się opłaca? Otóż nie zawsze. Koszt budowy najtańszego modelu np SM02 to 70zł ale już SU46 kosztuje w budowie 270 zł i to są ceny tylko samych materiałów. A robociznę trudno wycenić, prawda? Kto robił, ten wie.Za cenę takiej kartonówki można kupić już model jeżdżący np SM42 lub nawet EU07. Jednak jeżeli ktoś chce nabyć taki model jako tańszą alternatywę to idzie w złym kierunku. Ja swoje modele oferuję kolekcjonerom którzy nie mają w swoich zbiorach lokomotyw wykonanych z takiego materiału.Zresztą wielu z tego forum już u mnie nabyło taki czy inny model. Pomimo dużej ilości modeli jakie zrobiłem to i tak nie mam z czym pojechać na jakieś zawody lub giełdę aby je zaprezentować.Zero na stanie, Widocznie podobają się. Tak.., czasami sam się zastanawiam jak ja je zrobiłem. Dlatego róbcie , próbujcie a efekty same przyjdą. Po moich fotkach widać jak z czasem rozwijałem się manualnie. Dzisiaj jestem już w stanie odwzorować ze szczegółami każdy element lokomotywy. Oczywiście ze względów ekonomicznych (czas !) muszę zastosować wiele kompromisów.Nie należy oszczędzać na parku narzędziowym...Ja niestety to robię.
pzdr
 

Załączniki

  • 183 KB Wyświetleń: 438
  • 183,8 KB Wyświetleń: 436
Reakcje
56 3 0
#66
Mam też takie pytanie, otóż jak Pan wykonuję te przestrzenne wózki? Modele to mistrzostwo świata! Pokazywałem to kolegom w szkole i nie mogli w to uwierzyć że to papier :D
Mam też wagon 401Ka ale nie wiem jak się za niego zabrać...
 
OP
OP
modrzew

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#68
W budowie Ls 40 z silnikiem. Taka tam wariacja na temat.Oraz Przewoźna Stacja Transformatorowa ASEA z wydawnictwa Model z kartonu.W budowie wagon rozdzielnia 3 kV . I tutaj mam pytanie: jakim kolorem były malowane te wagony. Wg zdjęcia z netu wygląda to na szaro-zielony.Innych fotek nie znalazłem.Chcę pomalować TS91 Tamiya.
 

Załączniki

  • 174,4 KB Wyświetleń: 458
  • 151,9 KB Wyświetleń: 453
  • 165,1 KB Wyświetleń: 448
  • 151,9 KB Wyświetleń: 434
  • 182,1 KB Wyświetleń: 432
  • 77,1 KB Wyświetleń: 453
  • 146,3 KB Wyświetleń: 464
  • 140,5 KB Wyświetleń: 455
  • 131,7 KB Wyświetleń: 460
  • 140,6 KB Wyświetleń: 453

mr_tom

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#69
Drażnisz kolego, drażnisz. Człowiek zagoniony, nie ma kiedy siąść do sklejania, a tu mu wyskakują z kolejnymi modelami.
Bardzo ładna robota.

A nie myślałeś o zrobieniu podwozia tak jak w oryginale tj. jako ostoję z umieszczonym między nimi silnikiem i przekładnią? Nie wiem też, czy to tylko wrażenie, ale filtry powinny być trochę wyższe i sięgać niemal do samej góry tej wyższej skrzynki na obudowie silnika.
 
OP
OP
modrzew

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#70
Myślałem ale nie mam zdjęć ani rysunków budowy ostoi. Tak że nie kombinowałem. Co do silnika to filtry powinny być trochę wyższe ale i tak nie widać. Może kiedyś jak trafię tę wycinankę na allegro to spróbuję zrobić jakiś wypas.
 

mr_tom

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#71
Ja aktualnie jestem na etapie zbierania dokumentacji i rzeczywiście coś sensownego odnośnie ostoi ciężko jest znaleźć. Jak już jednak coś narysuję, to na pewno się tym podzielę, ale to może będzie na gwiazdkę. A na wycinankę Zetki nie licz, bo ona nie ma wnętrz.

Zakładam, że na mój wątek o dokumentacji dla Ls40/Ls60 trafiłeś. Jestem tam kilka pomocnych zdjęć.
 
OP
OP
modrzew

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#72
Ukończony wagon rozdzielni 3 kV przewoźnej podstacji trakcyjnej ASEA z wycinanki " Model z kartonu?".Wagon ten jest średnio-trudny.Podwozie wycinanki jest uproszczone tak że urządzenia to własna konwersja. Model w porównaniu z wycinankami z Zetki i GPMu jest wyższy o jakieś 1 - 1,5 mm.
 

Załączniki

  • 127,9 KB Wyświetleń: 173
  • 143,3 KB Wyświetleń: 169
  • 160,9 KB Wyświetleń: 175
  • 163,1 KB Wyświetleń: 172
  • 180,7 KB Wyświetleń: 178
  • 161,7 KB Wyświetleń: 175
OP
OP
modrzew

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#77
Tak. Płyn maskujący Wamod. Uważam że jest najlepszy i najtańszy. Taśmę kładę po to żeby było jak najmniej rys przy zdejmowaniu maskowania. Jeżeli jednak zdarzy się ich dużo wtedy pryskam tamiyą semi gloss ( półmat) i jest OK. Szybka jest trochę matowa ale nie ma śladów rysek. Tam gdzie nie jest potrzebna przezroczystość sprawdza się dobrze.
 
OP
OP
modrzew

modrzew

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 1 0
#80
Do nasączania to CA lub chiński glut bezbarwny za złotówkę. Jednak małe części lepiej jest robić z płytek i profili polistyrenowych. jest ich taka różnorodność że wszystko można stworzyć.
A na fotce drugi wagon w budowie tej podstacji trakcyjnej. Budowa już długo trwa , jednak dłubaniny jest co nie miara.
 

Załączniki

Podobne wątki