Witam wszystkich, mój pierwszy post tutaj, choć forum przeglądam od dłuuugiego czasu
Długo się zbierałem, z parę lat już he he do tego projektu/projektów (bo pewnie będzie tego więcej).
Widziałem wątek Pado i inne, i znalazłem motywację, i trochę czasu ;-) aby coś wybrać z kolekcji i ożywić.
Kanał użytkownika "Der Theoretiker" na YT też mnie popchnął.
Po zrobieniu niezbędnych zakupów komponentów, z kolekcji padło na początek na srebrne AWM Renault Magnum 480.
Na nim zdecydowałem się poeksperymentować i zdobyć doświadczenie w kwestii: co, jak i w jakiej kolejności robić.
Potem pewnie wezmę się za kilka innych modeli z kolekcji, które mnie kuszą ;-)
Części, które użyłem to:
Rozbiórka i przymiarka serwa.
Przymiarka złożonej mechaniki serwa i kół.
Wiercenie otworów pod ledy i przymiarka włączników.
Płytka 0.6mm z rastrem 1,27 do tylnych ledów.
Ledy przylutowane, przymiarki i dolutowane przewody 0,15mm.
Wstępnie silnik zamontowany.
Podłączone gniazdo ładowania i włącznik. Jako, że to eksperyment, to padło na takie większe i wygodniejsze gniazdo. W innych modelach może spróbuję z 3x mniejsze lub 2,5mm mini jacka z maleńkim gniazdem. Piny docięte tak, aby nie można było się pomylić przy ładowaniu.
c.d.n
Długo się zbierałem, z parę lat już he he do tego projektu/projektów (bo pewnie będzie tego więcej).
Widziałem wątek Pado i inne, i znalazłem motywację, i trochę czasu ;-) aby coś wybrać z kolekcji i ożywić.
Kanał użytkownika "Der Theoretiker" na YT też mnie popchnął.
Po zrobieniu niezbędnych zakupów komponentów, z kolekcji padło na początek na srebrne AWM Renault Magnum 480.
Na nim zdecydowałem się poeksperymentować i zdobyć doświadczenie w kwestii: co, jak i w jakiej kolejności robić.
Potem pewnie wezmę się za kilka innych modeli z kolekcji, które mnie kuszą ;-)
Części, które użyłem to:
- odbiornik DSM2 RX43d-1,
- mikro serwo z sol-expert-group,
- mechanika kół to zestaw Herpy 053303, zakończony przez Herpę, więc jak ktoś ma i nie potrzebuje to chętnie odkupię
- silnik z przekładnią 1:324 G324M660P od kkpmo (testowałem 1:120 , 1:252) ale dla mnie poniżej 1:120 to za szybkie uważam (a 1:90 które jako sampla dostałem, to rakieta), zresztą one nie trzymają tych obrotów/przełożeń i to dość mocno nie trzymają,
- płytka raster 1,27 do mocowania tylnych ledów,
- złącza do ładowania (mniejsze i większe, zależy co pasuje do montażu),
- ledy 603,
- mikro włączniki,
- ogniwa 150mAh (zamierzam też dodać 500mAh, jeśli pojazd umożliwia ukrycie tego większego ogniwa gdzieś "w budzie" lub w naczepie),
- jako nadajnik używam pomarańczowego sześciokanałowego "Orange T-Six" kupionego w HobbyKing.
Rozbiórka i przymiarka serwa.
Przymiarka złożonej mechaniki serwa i kół.
Wiercenie otworów pod ledy i przymiarka włączników.
Płytka 0.6mm z rastrem 1,27 do tylnych ledów.
Ledy przylutowane, przymiarki i dolutowane przewody 0,15mm.
Wstępnie silnik zamontowany.
Podłączone gniazdo ładowania i włącznik. Jako, że to eksperyment, to padło na takie większe i wygodniejsze gniazdo. W innych modelach może spróbuję z 3x mniejsze lub 2,5mm mini jacka z maleńkim gniazdem. Piny docięte tak, aby nie można było się pomylić przy ładowaniu.
c.d.n