• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moje boje z RC H0

OP
OP
piotrkk
#61
Udało mi się coś w końcu nagrać i pokazać, że jeździ ta Scania ;-)
A to brakowało czasu, a to ciągle było już ciemno lub bardzo pochmurno,
a nie mam dobrego, wystarczającego oświetlenia jeszcze, więc jest jak jest.



DSC_2073_l.jpg
DSC_1994_l.jpg



A teraz czas na nowsze koleżanki :)

CS20 od Herpy

DSC_2090_l.jpg



Idzie to coraz szybciej o ile jest czas na dłubanie.
Od razu serwo przetestowane.

DSC_2050_l.jpg

DSC_2051_l.jpg



Tym razem gniazdo ładowania będzie od góry w zbiorniku.
Zauważyłem, że w tym modelu, będzie więcej kombinowania w umiejscowieniem innych detali
jak gniazdo do naczepy, czy przełączniki. Zobaczymy jak to wyjdzie.

DSC_2054_l.jpg



Po pomalowaniu na końcu, będzie mniej się rzucać w oczy, tak jak w tej wcześniej pokazanej Scanii.

DSC_2053_l.jpg



Od płytki rastrowej odkroił mi się cały pasek i postanowiłem hurtem przygotować sobie tylne światełka :D

DSC_2091_l.jpg
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#62
Biała Scania piękna. Robota rewelacyjna. zazdroszczę Ci tych świateł z tyłu ;) Muszę przetestować tą płytkę u siebie ;) Czekam na dalsze prace.
 

Astro

Aktywny użytkownik
#63
Piotrze. Mistrzostwo i tyle. Tu nie ma co więcej pisać...
Szymon, robię zakup płytek 1,27 w tme. A że sprzedają po 10 szt. Co daje 5 setek, a oczywiście tyle mi nie potrzeba, szukam chętnych by odkupili ode mne co nieco. Myślę zatrzymać 3 szt. Dla siebie. Resztę na zbyt bez zysku oczywiście :)
 
OP
OP
piotrkk
#64
A przy okazji chciałem przestrzec przed brakiem uwagi i wiarą w standardy.
Jakiś czas temu zakupiłem serwa w SOL-EXPERT Group, model mikro S18JST i wcześniej
testowałem i montowałem je przyjmując polaryzację: czerwony + , czarny - , biały sygnał
i wszystko było ok. Na opakowaniu nie było wzmianki o podłączaniu, no bo standardowe miało miejsce.

I ostatnio dokupiłem 5 serw (pakiet 5 sztuk) i podłączałem standardowo do testera najpierw,
bo zawsze wcześniej testuję wszystko.
No i nie działy. Tester przygasał, a serwo się grzało po ułamku sekundy.
Obmierzyłem oporności i doszedłem do wniosku, że coś z nimi nie tak i napisałem to SOL-EXPERT.
W odpowiedzi zwrócili mi uwagę, że CZARNY to + a CZERWONY - !
Oczywiście potem pogrzebałem w śmietniku pod stołem i odnalazłem opakowanie z nalepką mówiącą o "aktualnej" polaryzacji.

Także jak ktoś nabędzie takie serwa, to polecam mocno uważać i czytać takie naklejeczki :D
Ja w rozpędzie i w rutynie przeleciałem ją wzrokiem nie wczytując się w szczegóły.
Mój błąd i przestroga na przyszłość.

Swoją drogą u majfriendów ktoś mocno przekombinował, aby zmienić standard.
Chyba że płytkę w środku zmienili i nie pasowały im kolory tej tasiemki z przewodami i żeby jej nie skręcać zamienili kolory, ale raczej w to wątpię :D

DSC_1169.JPG
 

Astro

Aktywny użytkownik
#65
A przy okazji chciałem przestrzec przed brakiem uwagi i wiarą w standardy.
Jakiś czas temu zakupiłem serwa w SOL-EXPERT Group, model mikro S18JST i wcześniej
testowałem i montowałem je przyjmując polaryzację: czerwony + , czarny - , biały sygnał
i wszystko było ok. Na opakowaniu nie było wzmianki o podłączaniu, no bo standardowe miało miejsce.

I ostatnio dokupiłem 5 serw (pakiet 5 sztuk) i podłączałem standardowo do testera najpierw,
bo zawsze wcześniej testuję wszystko.
No i nie działy. Tester przygasał, a serwo się grzało po ułamku sekundy.
Obmierzyłem oporności i doszedłem do wniosku, że coś z nimi nie tak i napisałem to SOL-EXPERT.
W odpowiedzi zwrócili mi uwagę, że CZARNY to + a CZERWONY - !
Oczywiście potem pogrzebałem w śmietniku pod stołem i odnalazłem opakowanie z nalepką mówiącą o "aktualnej" polaryzacji.

Także jak ktoś nabędzie takie serwa, to polecam mocno uważać i czytać takie naklejeczki :D
Ja w rozpędzie i w rutynie przeleciałem ją wzrokiem nie wczytując się w szczegóły.
Mój błąd i przestroga na przyszłość.

Swoją drogą u majfriendów ktoś mocno przekombinował, aby zmienić standard.
Chyba że płytkę w środku zmienili i nie pasowały im kolory tej tasiemki z przewodami i żeby jej nie skręcać zamienili kolory, ale raczej w to wątpię :D

Zobacz załącznik 528294
też zauważyłem dopiero jak podłączałem do odbiornika RX43D, w Unimogu zastosowałem zestaw "gotowy" w oparciu o RX35D7 oraz sterownik ER600L, gdzie dla ułatwienia wlutowane są konektory 1,25mm :) Tam podpinając konektor nie dało się podpiąć źle. Dopiero jak lutowałem RX43D w Landcruiserze, coś nie grało :) Mają po prostu schrzanioną partię. Małe chińskie rączki się pomyliły podczas produkcji...
 

daromaro

Aktywny użytkownik
#66
A moglibyscie podac parametry tych serw - dlugosc/szerokosc/wysokosc. Ja ostatnio zakupilem Hiteca HS-40 ale wydaje mi sie ciut za duze na takie zabawy. (sama skrzynka bez mocowan i ramienia: dlugosc 20.0mm x szerokosc 8.6mm x wysokosc 17.0mm).

Z mniejszych analogowych Hiteca to HS-35 wymiary (dł. x sz. x wys.): 18.6mm x 7.6mm x 15.5mm
 

Astro

Aktywny użytkownik
#68
Udało mi się coś w końcu nagrać i pokazać, że jeździ ta Scania ;-)
A to brakowało czasu, a to ciągle było już ciemno lub bardzo pochmurno,
a nie mam dobrego, wystarczającego oświetlenia jeszcze, więc jest jak jest.



Zobacz załącznik 528194 Zobacz załącznik 528195


A teraz czas na nowsze koleżanki :)

CS20 od Herpy

Zobacz załącznik 528198


Idzie to coraz szybciej o ile jest czas na dłubanie.
Od razu serwo przetestowane.

Zobacz załącznik 528199
Zobacz załącznik 528200


Tym razem gniazdo ładowania będzie od góry w zbiorniku.
Zauważyłem, że w tym modelu, będzie więcej kombinowania w umiejscowieniem innych detali
jak gniazdo do naczepy, czy przełączniki. Zobaczymy jak to wyjdzie.

Zobacz załącznik 528201


Po pomalowaniu na końcu, będzie mniej się rzucać w oczy, tak jak w tej wcześniej pokazanej Scanii.

Zobacz załącznik 528202


Od płytki rastrowej odkroił mi się cały pasek i postanowiłem hurtem przygotować sobie tylne światełka :D

Zobacz załącznik 528203
Witam. Mam pytanie a propos tylnych swiateł. Co to za czerwone diody? Jaki producent? Ostatnio w tme kupilem chyba wszystkie typy by znaleźć z barwionym "szkłem" ale mimo ze w kartach katalogowych byly kolorowe obrazki, wszystkie diody są przezroczyste...
Drugie pytanie. Czy element świecący mozna zalać polimerem, żywicą itp by np uformować koguta?
 
OP
OP
piotrkk
#69
Na fotki nie patrz, już się 2 razy przejechałem na tym szukając białych i wracały do TME.
Nawet same opisy też mogą mylić (np. raz wiersz "soczewka diody" minął się z rzeczywistością).
Ja staram się czytać pdf-a ze specyfikacją, a nie same info co TME ma w opisie, ale uważam, że to też nie daje 100% gwarancji.

led, producent: KINGBRIGHT ELECTRONIC
https://www.tme.eu/pl/details/kph-1608id/diody-led-smd-kolorowe/kingbright-electronic/

Ja swoje podlewam żywicą, więc i pewnie całe można zalać w kogucie.
W moim przypadku na tyle prąd mały daję na nie, że się nie grzeją.

A jaki polimer używasz, masz jakiegoś linka? Ja dotychczas zalewałem je żywicą.
 

Astro

Aktywny użytkownik
#70
Mam starą butelkę polimeru jeszcze ze studiów - biały nonejm (pewnie etykieta kiedyś była. A kupiłem w plastycznym we Wrzeszczu niedaleko polibudy. Jednoskładnikowy twardniejący w bliżej nieokreślonych warunkach. Nie jest to klej polimerowy tylko masa do zalewania np. grafik, rycin itp. Bardzo przezroczysty. Leżał w pudle z 20 lat i w zasadzie się kończy, ale ostatnio kupiłem UV utwardzalny Bondic - rewelacja - kilka sekund pod światłem i twardy, ale barwi leciutko na żółto. Nie wiem czy to żywica, czy coś innego, ale sprawdza się. Niedługo będę testował z barwnikami.
Te diody właśnie kupiłem zaglądając właśnie do pdfów.. i przyszły w białych szkiełkach. Chyba kupię jakiś klej do szkła i pomaluję. Wprawdzie widać je tylko w zbliżeniu, no ale...
Spróbuję razem z płytkami 1,27 zamówić jeszcze raz i zobaczymy co z tego wyniknie.
Z klei a propos płytek trawionych - podziwiam twe dzieła i muszę sam się nauczyć robić. W rodzinie mam kilku elektroników, w tym brata, ale rozwiało ich po świecie i nawet nie ma komu mnie nauczyć. Znów jutub pójdzie w ruch ;)
 
OP
OP
piotrkk
#71
A kupiłem w plastycznym we Wrzeszczu niedaleko polibudy. J[...]. Bardzo przezroczysty.
A to widzę, że kolega też z Gdańska :)

No ja poszukuję jakiejś substancji twardniejącej i będącej bardzo przezroczystą. Dlatego dopytuję się o ten polimer.
Zamówiłem epoxy u sprzedawcy na allegro, niby przezroczyste (na reflektory, które planuję),
ale wysłane "kurierem" Inpostu 1 grudnia i do dzisiaj nie ma
i się bujam z infolinią i interwencjami i magazynami, żeby uznali że zginęło, a nie że gdzieś się znajdzie.
 

Astro

Aktywny użytkownik
#72
Konkretnie obecnie z Wejherowa, chociaż napływowy.

Z tymi kurierami to masakra jakaś. Wolę paczkomaty, z tym nie ma problemów prawie wcale.
Fajne są żywice dwuskładnikowe samoodpowietrzające - oczywiście w przypadku reflektorów to bez sensu, ale np. dobry model można w sześcianie zatopić i będzie wieczny :)
Przyjdą płytki, to podrzucę do GD próbkę tego UV utwardzalnego, Planuję jakiś reflektor zrobić z diodą, chromowanym lustrem i właśnie wszystko zatopione w tym Bondic-u. Mam kilka ciężarówek bez szkiełek w reflektorach, tylko z jakimś chromem imitującym, poćwiczę na nich.

czy przewody zasilające ledy w tej białej scanii nad kabiną jakoś mocowałeś do plastiku, czy sobie wiszą? Druga kwestia mnie interesująca - nie jest lepiej ukryć, wzorem Szymka w defenderze, część rezystorów w okolicy ledów (w kabinie? ) i prowadzić mniej przewodów? O ile dobrze czytam schematy, to ledy potrzebują wspólnego zasilania i wystarczy im doprowadzić jeden przewód, a tak ciągniesz po dwa na każdy led. Czy się mylę?
 
OP
OP
piotrkk
#73
Fajne są żywice dwuskładnikowe samoodpowietrzające
A możesz coś polecić. Coś przezroczystego i samoodpowietrzającego?

[...] oczywiście w przypadku reflektorów to bez sensu
O nie nie. Właśnie przy tej okazji tej zamówionej żywicy bezbarwnej, co dojechać nie może do mnie,
to myślę jak ją odpowietrzyć, bo tego wcześniej nie robiłem.
A w tej nowej Scanii CS20 będę dorabiał reflektory pod szybą co na froncie są i potrzebuję przezroczystą żywicę lub coś podobnego, co da się odpowietrzyć.


czy przewody zasilające ledy w tej białej scanii nad kabiną jakoś mocowałeś do plastiku, czy sobie wiszą?
O te chodzi?
Jeśli tak, to ledy i przewody przy ledach zalane żywicą.



nie jest lepiej ukryć, wzorem Szymka w defenderze, część rezystorów w okolicy ledów (w kabinie? ) i prowadzić mniej przewodów? O ile dobrze czytam schematy, to ledy potrzebują wspólnego zasilania i wystarczy im doprowadzić jeden przewód, a tak ciągniesz po dwa na każdy led.
*Zależy od sytuacji*, odległości, wygody.
Zwykle łatwiej mi pociągnąć parę włosków więcej niż kombinować z płytkami.
Bo wtedy musiałbym więcej się bawić w trawienie płytek, a to chwilę czasu marnuje.
I wolę pociągnąć więcej przewodów. Ale np. z tyłu mam wspólne zasilanie dla jednej strony.
A czasami skręcam gdzieś przewody zasilające i dolutowuję "główniejszy" i od pewnego punktu ciągnę jeden.
Inna sprawa, że mi łatwiej mieć każdego leda osobno i montować je w różnej kolejności.
Jak komuś jest wygodniej inaczej to akurat nie oceniam co jest lepsze czy gorsze, bo raz jedno jest sensowniejsze raz drugie :) Jak kto woli i co preferuje :)
 

daromaro

Aktywny użytkownik
#74
Troche tak sie skupiacie na 'swiatelkach'. A moze napiszecie cos o aku i innych elementach elektryki.
Tak sie zastanawiam czy nie pokombinowac troche z pmma i chloroformem. Kiedys przez przypadek wyszedl mi ladny przezroczysty odlew.
[DOUBLEPOST=1513978017,1513977708][/DOUBLEPOST]
A kupiłem w plastycznym we Wrzeszczu niedaleko polibudy.
Ja znam tylko jedno takie miejsce: STORM na Uphagena 19 :)
 

Astro

Aktywny użytkownik
#75
A możesz coś polecić. Coś przezroczystego i samoodpowietrzającego?


O nie nie. Właśnie przy tej okazji tej zamówionej żywicy bezbarwnej, co dojechać nie może do mnie,
to myślę jak ją odpowietrzyć, bo tego wcześniej nie robiłem.
A w tej nowej Scanii CS20 będę dorabiał reflektory pod szybą co na froncie są i potrzebuję przezroczystą żywicę lub coś podobnego, co da się odpowietrzyć.



O te chodzi?
Jeśli tak, to ledy i przewody przy ledach zalane żywicą.





*Zależy od sytuacji*, odległości, wygody.
Zwykle łatwiej mi pociągnąć parę włosków więcej niż kombinować z płytkami.
Bo wtedy musiałbym więcej się bawić w trawienie płytek, a to chwilę czasu marnuje.
I wolę pociągnąć więcej przewodów. Ale np. z tyłu mam wspólne zasilanie dla jednej strony.
A czasami skręcam gdzieś przewody zasilające i dolutowuję "główniejszy" i od pewnego punktu ciągnę jeden.
Inna sprawa, że mi łatwiej mieć każdego leda osobno i montować je w różnej kolejności.
Jak komuś jest wygodniej inaczej to akurat nie oceniam co jest lepsze czy gorsze, bo raz jedno jest sensowniejsze raz drugie :) Jak kto woli i co preferuje :)
Co fakt to fakt. Jeden lubi ogórki a drugi córkę ogrodnika...
Co przewodów to chodzi mi o to co dalej się z nimi dzieje tzn w kabinie.
Zywicę znajdę i podeślę. Robilem z niej blat stołu z zalanymi monetami. Wyszlo super klarownie ale po mechanicznym polerowaniu. Koszt materiału to kilkadziesiąt złotych + prlowskie monety. Blat sprzedalem duuużo drozej :D teraz zbieram korki od wina by je zatopić więc musze duzo wiecej pic zeby mieć szybciej blat...
Ale do rzeczy - nie wiem czy reflektor spolerujesz do polysku.

Jak chcesz odpowietrzac to musisz wyposazyc się w komorę odpowietrzającą ale chyba nie warto. Sam nie próbowałem. Kilka mikrobąbli było ale na blacie nie widać a na rycinach tym bardziej.
[DOUBLEPOST=1513978972,1513978627][/DOUBLEPOST]
Troche tak sie skupiacie na 'swiatelkach'. A moze napiszecie cos o aku i innych elementach elektryki.
Tak sie zastanawiam czy nie pokombinowac troche z pmma i chloroformem. Kiedys przez przypadek wyszedl mi ladny przezroczysty odlew.
[DOUBLEPOST=1513978017,1513977708][/DOUBLEPOST] Ja znam tylko jedno takie miejsce: STORM na Uphagena 19 :)
Aku lipo 3.7V im wieksze pojemnosci przy mniejszych rozmiarach tym lepiej. Kupuję w tme. Ponizej 100mah nie warto bo krotka zabawa. Osobowki ze światłami pojezdzą na 40mah cos ok 20minut wiec w fallerach zero zabawy. Glownie stoja i się ladują. Warto pomyslec wtedy o wymiennych. Do tira zmiescisz 650 mah i pojezdzi z 2 godziny nawet chyba ze nawalisz swiateł markerow itp. To krócej.

Ano chyba storm to był. :D
 
OP
OP
piotrkk
#76
No to ja w Stormie bywam czasami, to zapytam o jakieś takie specyfiki.
A przewody dalej w kabinie, to robię tak długie, aby się układały po suficie i ściankach.
Jak się ukształtuje je, to potem same siedzą w swoich miejscach. Gdzie można, to kładę kropkę żywicy, aby ustabilizować (o ile to miejsce już nie ruszane będzie przy ewentualnym rozkładaniu).

Troche tak sie skupiacie na 'swiatelkach'. A moze napiszecie cos o aku i innych elementach elektryki.
Bo światełka są ładne :D

A aku, no to jak wcześniej napisane zostało.
3.7V i balans pojemność / rozmiar.
Ja staram się nie mniej jak 150mAh.
W białej Scanii wsadziłem 500mAh, bo było gdzie ją wsadzić,
a w ciągnikach to ciężko, 150mAh i robi się ciasnawo w zależności od modelu.

Ja zamawiam na ali, różne. Ostatnio nabyłem 150mAh 502323. Ta liczba, to 3 rozmiary, grubość w mm x10 , szer, i wys czy jak tam chińczyk zmierzy.
W tym wypadku, to jest wymiar z "elektroniką" ogniwa, ale ja to rozbieram i przekładam w inne miejsce i ogniowo uzyskuję 4-5 mm w szer lub wys.
Ostatnie 2 ogniwa zaskoczyły mnie wydajnością, mimo mojego sceptycyzmu co do oznaczeń.
Ale raczej szukam ogniw pod model. Nie na odwrót.

Co do innych elementów, to ja używam odbiornika systemu DSM2, czyli Deltang Rx43d-1,
tani nie jest, ale ma fajne sterowanie światłami, silnikami i występuje w różnych wariantach wyposażenia i jest mały ~11x12mm jeśli dobrze pamiętam.
I np. ten odbiornik co wspomniałem,ma dużo wyjść pod ledy, a inne mają dodatkowy mostek H na pokładzie.
I są w jakiś stopniu programowalne/konfigurowalne, z czego już miałem okazję korzystać przy rekonfigurowaniu dodatkowych kanałów pod dodatkowe światła.

A Pado np testował inne odbiorniki, od chińczyka z ali chyba, niech się wypowie,
bo ja jeszcze nie testowałem takiego (chyba ten chiński nie ma takiej logiki świateł jak ten Rx43d)

A serwo to już wyżej wcześniej wspomniałem opisałem.
 

Astro

Aktywny użytkownik
#77
Ja z kolei w Unimogu mam odbiornik Rx35D7, trochę gorszy, bo ma sterownik na zewnątrz ER600L, wszystko na DSMX. Mój ma 6 kanałów, z czego wykorzystuje 3. Przewaga jego jest taka, że ma zaimplementowane wtyczki jst, idealne pod mikroserwa, które stosujemy. Wadą jest rozmiar + sterowanie silnikiem (+stop i wsteczne) na zewnątrz. Jest tez tańszy od RX43D, ale niewiele. Za to można go kupić w zestawie do robienia rc na sol expert group. Warto na tym się pouczyć, jak ja właśnie. Landcruisera oprę o RX43D.
Do moich świateł specjalnych używam modułu ALF. też z Sol Expert Group. Mam jeszcze moduł z Antares Hobby, ale nie wiem czy mogę go podpiąć pod odbiornik by sterowac światłami. Przypuszczalnie tak, ale to już gimnastyka. Te moduły z Antaresa kupiłem pod fallery. Kłopot w tym,. że Antares mieści się w usa i się trochę czeka i płaci cło.

Drugi odbiornik RX zastosuję w Zetrosie. Tam wszystko pomieszczę...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
W robocie 9
W robocie 4
W robocie 6

Podobne wątki