• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Moja wizyta w Bieszczadach

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#1
Witam kolegów i koleżanki.
Poniższa relacja dotyczy pobytu na Bieszczadzkiej Kolejce Leśnej której było by grzechem nie odwiedzić podczas pobytu w Bieszczadach. Powyższa kolejka oferuje na teraz dwie trasy z stacji Majdan (główna siedziba)
pierwsza do Przysłupia druga trasa do Balnicy.
Osobiście wybrałem tą drugą trasę ponieważ wydawała mi się ciekawsza krajobrazowo.
Był poniedziałek 7 sierpnia br. padał deszcz i było dość zimno a więc uznałem ,że taka pogoda jest lepsza na przejażdżkę kolejką aniżeli wędrówka po górach.
Na początek sama stacja Majdan
Stacja Majdan.jpg

Jak widać na powyższym zdjęciu na torach oprócz wagonów używanych w ruchu turystycznym zgromadzono także kilka eksponatów tworząc mały skansen
skansen.jpg skansen 2.jpg skansen 3.jpg skansen 4.jpg
Majdan Kp4.jpg Kp4.jpg
Wewnątrz budynku stacyjnego gdzie siedział pan dyspozytor wydzielono pomieszczenie na małą izbę pamiątek
Izba pamięci.jpg Izba pamięci 2.jpg
W poczekalni zaś można było podziwiać znane już pewnie wielu z nas tematyczne dioramki autorstwa ks. Janusza Grygiera
Poczekalnia.jpg
Rozkład jazdy realizowany jest według określonych godzin jak na prawdziwą kolej przystało;) zatem trzeba było poczekać ,aż wcześniejszy pociąg nie wróci do stacji Majdan. Czekając na swój odjazd mogłem zobaczyć powrót wcześniejszych pociągów. Pierwszy " zameldował" się skład z Balnicy
Pociąg z Balnicy.jpg
Po odczepieniu wagonów wykonano na wolnym torze oblot składu-formując kolejny skład do Przysłupia.
oblot.jpg oblot 2.jpg
Następnie do stacji "zawitał" wcześniejszy pociąg z Przysłupia :)
Kolejka z Przysłupia.jpg
CDN..
 

Załączniki

OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#2
Teraz już można było wyruszyć w podróż do Balnicy. Choć deszcz wzbierał na sile i ręce drętwiały wsiadłem do wagonu aby oddać się przyjemności jazdy i wykonania kilkunastu zdjęć.

A więc w drogę(y)
W trasę.jpg W trasę 2.jpg W trasę 3.jpg W trasę 4.jpg
W trasę 5.jpg W trasę 6.jpg W trasę 7.jpg
Przed końcową stacją Balnica szlak skręca dużym łukiem
łuk.jpg łuk 2.jpg łuk 3.jpg
Po kilku minutach następuje wjazd do Balnicy
Balnica.jpg

CDN...
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#4
Paweł ten ze zdjęcia stał "zimny" jako eksponat - użyczony z Muz-Kolu.
Ale we wtorki i piątki do Balnicy pociągi ciągnie czynny parowóz , które nie widziałem .
Znaczy widziałem jak stał zamknięty w lokomotywowni;)
Poniżej tabliczka z tego zimnego
Kp4-1257.jpg

A to centrum handlowe o którym wspomniałeś podczas półgodzinnego postoju było oblegane.
Dobrze ,że takie w ogóle było :D można było uraczyć się gorącą herbatą ,lub kawą w ten zimny dzień (y)
Ja piłem herbatkę ,a dodatek już z piersióweczki miałem:LOL:
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#5
Powróćmy na szlak.
Jako ,że Balnica jest stacją końcową należało przestawić lokomotywę na drugi koniec składu.
Balnica oblot.jpg Balnica oblot 2.jpg Balnica oblot 3.jpg
Już uformowany skład na wyjazd w stronę Majdanu
Do Majdanu.jpg
Tory w drogę powrotną
tor z kierunku Majdanu.jpg
Jednak przed wyjazdem musieliśmy troszkę poczekać ,bo tor na szlaku był zajęty przez kolejny pociąg do Balnicy.
Po wjeździe na stację tego składu mogliśmy ruszać w drogę powrotną
Balnica krzyzowanie pociągów.jpg
I znów sentymentalna podróż do stacji Majdan
Powrót do Majdanu.jpg do Majdanu.jpg do Majdanu 2.jpg

I na koniec coś jeszcze ze stacji Majdan z dedykacją dla Pawła Radeckiego :)
oznaczenia szyn.jpg

oznaczenia szyn 2.jpg


I kolegów modelarzy wąskotorowych ze specjalnym pozdrowieniem (y)
sprzęg orczykowy.jpg


Wszystkim gorąco polecam wycieczkę w tamte strony i skorzystanie z przejażdżki Bieszczadzką Kolejką Leśną.
Naprawdę warto tyle tylko ,że może przy lepszej pogodzie :)

Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#10
Panowie cała przyjemność po mojej stronie :)

Jednak z kronikarskiego obowiązku powinienem wspomnieć o jeszcze jednej atrakcji dla miłośników kolejnictwa.
A jest to przejażdżka drezynami rowerowymi po szlaku kolejowym - dawnej linii 108.
Bardzo ciekawa propozycja na spalenie zbędnych kalorii :D
Drezyny prezentują się tak
drezyny.jpg

drezyny 2.jpg

Główna siedziba znajduje się na stacji Uherce Mineralne
A tory po których się poruszają przedstawiają dwa kolejne zdjęcia
Uherce Mineralne.jpg

Uherce Mineralne 2.jpg

Takie same drezyny (filia,oddział) stoją na stacji Ustrzyki Dolne , którymi to można odbyć podróż do Krościenka
Zainteresowanych odsyłam na stronę internetową drezyn:
http://drezynyrowerowe.pl/pl/
Pozdrawiam
Zbigniew
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.501 33 3
#11
Według mapy google'a, na stacji Nowy Łupków jest Bieszczadzkie Muzeum Kolejnictwa. Bywszy ostatnio z NŁ niczego takiego nie widziałem, więc w te pędy.... Ochłonąłem dosłownie i w przenośni ujrzawszy zasoby owego Muzeum. No cóż, początki bywają trudne, ale z taaaką nazwą..... ;)

mknl.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wycieczki i podróże koleją i związane z koleją 49

Podobne wątki