• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moja stajnia i kuźnia PKP w skali 0

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#21
Aha jeszcze bym zapomniał wagony polskiej produkcji nie miały z boku pokręteł hamulca ręcznego postojowego. Nie mam też pewności czy miały po bokach miejsca na kłonice jak w wagonach produkcji niemieckiej.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.943 15 2
#22
Dzięki za te informację Niewiele mi mówią te oznaczenia o których piszesz. Założeniem była PPPzk Możesz pomóc z tym numerem? Jaki powinienem nadać? koło hamulcowe usunę.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#26
No to łopatologicznie.Na rysunku zaznaczyłem na zielono gdzie potrzebne są zmiany;
1. granica obciążenia pod literą A wpisz wartość 69,4t a pod literami BC 70,0t
2. masa własna wagonu w górnej części tabeli wpisz 25550kg (mogą być małe róznice kilkudziesięciu kg)
3. powierzchnia ładunkowa powinno być 36.8m2
4. hamulec zespolony tutaj powinno być jeśli dobrze pamiętam W-G SAB
Obecny numer to 37 51 482 8077-5 nie wiem dlaczego jest podzielony po osobowemu na 37 51 48 28 077-5.
Numery dla wagonów Koln SSy46 i 48W/11Z ustalono w zakresie 482 8000 do 483 0999. Prawdopodobnie nigdy nie zapełniono tej przestrzeni numerowej natomiast przy założeniu że wagony najstarsze pochodzenia niemieckiego otrzymały najniższe numery a wyprodukowano w Polsce 851 wagonów to proponowałbym wybrać numer z wyższego zakresu tego przedziału numerów n.p. 482 8763 albo inny n.p. 483 0026. Oczywiście żeby wszystko pasowało nalezy zmienić cyfre samokontroli (ostatnia cyfra oddzielona kreską).
PPPzk303.png
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#29
Wygląda dobrze i chyba wszystko się zgadza. Nie zapomnij o pierwszej części numeru czyli kodu wymiany i numeru zarządu w tym przypadku 37 51. Sprawdź tylko czy numer samokontroli będzie pasować i w razie czego zmień.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#31
Dawno nie liczyłem cyfry samokontroli i dla pewności zrobiłem to dwa razy i wyszło mi że powinna być 8 bo suma cyfr iloczynow wyszla 42.
Tak więc numer wagonu powinien być 37 51 483 0026-8 .
Pewnie i tak nikt by się nie zorientował na zasadzie że mądry nie zauważy a głupi pomyśli że tak ma być.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#33
Według metody obliczania poszczególne cyfry nieparzyste mnozymy x2 a parzyste x1.
Dla numeru 37 51 483 0026 mamy wynik
6 7 10 1 8 8 6 0 0 2 12 teraz należy zsumowac poszczególne cyfry wyniku nie liczby. Czyli jeżeli wynik mnożenia x2 będzie dwucyfrowy to należy dodać nie całą liczbę tylko jej poszczególne cyfry czyli
6+7+1+0+1+8+8+6+0+0+2+1+2 =42 czyli do pełnej dziesiątki brakuje 8 i to jest cyfra samokontroli.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#36
Pierwszą cyfrę mnożysz przez 2, drugą przez 1 trzecią przez 2, czwartą przez 1 i tak do końca cyfr.
27 51 483 00 26
67 101 886 002 12
dodając 6+7+1+0+1+8+8+6+0+0+2+1+2=42 cyfra samokontroli jest 8 Żle pododawałem cyfry. Przepraszam za zamieszanie.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.551 386 20
#37
Czytam powyższe wpisy i nasuwa mi się pytanie. Powiedzcie koledzy po co w ogóle jest ta cyfra samokontroli? Co ona daje? A co byłoby jakby numer wagonu był bez cyfry samokontroli? Pytam, bo przecież cyfra samokontroli wynika z numeru i jest obliczana po nadaniu numeru wagonu, a nie przed. Zatem za każdym razem jak nadamy jakikolwiek numer wagonu i prawidłowo obliczymy cyfrę samokontroli to czy taki numer będzie prawidłowy?
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#39
Cyfra samokontroli potwierdza poprawność wcześniejszych liczb po przeliczeniu. Tak jako ciekawostkę .......każdy z nas ma cyfrę samokontroli a dokładnie ostatnia cyfra numeru pesel jest cyfrą samokontroli :) więc i w człowieku jest trochę z taboru :)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.551 386 20
#40
Cyfra samokontroli potwierdza poprawność wcześniejszych liczb po przeliczeniu. Tak jako ciekawostkę .......każdy z nas ma cyfrę samokontroli a dokładnie ostatnia cyfra numeru pesel jest cyfrą samokontroli :) więc i w człowieku jest trochę z taboru :)
To rozumiem, ale przecież cyfra samokontroli wynika z wcześniej nadanego numeru i jest zależna od wcześniej ustalonych cyferek nadanego numeru. Czyli najpierw nadajemy numer, a potem wyliczamy cyfrę samokontroli. Więc nadany numer jest prawidłowy nawet bez cyfry samokontroli, bo jak przemnożymy zgodnie z algorytmem cyferki i wpiszemy cyfrę samokontroli to i tak wcześniejsza część numeru nie ulega zmianie. To po co ta cyfra samokontroli? Nadal nie rozumiem idei...