• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moja stajnia i kuźnia PKP w skali 0

Jacek765

Znany użytkownik
#21
Aha jeszcze bym zapomniał wagony polskiej produkcji nie miały z boku pokręteł hamulca ręcznego postojowego. Nie mam też pewności czy miały po bokach miejsca na kłonice jak w wagonach produkcji niemieckiej.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
#22
Dzięki za te informację Niewiele mi mówią te oznaczenia o których piszesz. Założeniem była PPPzk Możesz pomóc z tym numerem? Jaki powinienem nadać? koło hamulcowe usunę.
 

Jacek765

Znany użytkownik
#26
No to łopatologicznie.Na rysunku zaznaczyłem na zielono gdzie potrzebne są zmiany;
1. granica obciążenia pod literą A wpisz wartość 69,4t a pod literami BC 70,0t
2. masa własna wagonu w górnej części tabeli wpisz 25550kg (mogą być małe róznice kilkudziesięciu kg)
3. powierzchnia ładunkowa powinno być 36.8m2
4. hamulec zespolony tutaj powinno być jeśli dobrze pamiętam W-G SAB
Obecny numer to 37 51 482 8077-5 nie wiem dlaczego jest podzielony po osobowemu na 37 51 48 28 077-5.
Numery dla wagonów Koln SSy46 i 48W/11Z ustalono w zakresie 482 8000 do 483 0999. Prawdopodobnie nigdy nie zapełniono tej przestrzeni numerowej natomiast przy założeniu że wagony najstarsze pochodzenia niemieckiego otrzymały najniższe numery a wyprodukowano w Polsce 851 wagonów to proponowałbym wybrać numer z wyższego zakresu tego przedziału numerów n.p. 482 8763 albo inny n.p. 483 0026. Oczywiście żeby wszystko pasowało nalezy zmienić cyfre samokontroli (ostatnia cyfra oddzielona kreską).
PPPzk303.png
 

Jacek765

Znany użytkownik
#29
Wygląda dobrze i chyba wszystko się zgadza. Nie zapomnij o pierwszej części numeru czyli kodu wymiany i numeru zarządu w tym przypadku 37 51. Sprawdź tylko czy numer samokontroli będzie pasować i w razie czego zmień.
 

Jacek765

Znany użytkownik
#31
Dawno nie liczyłem cyfry samokontroli i dla pewności zrobiłem to dwa razy i wyszło mi że powinna być 8 bo suma cyfr iloczynow wyszla 42.
Tak więc numer wagonu powinien być 37 51 483 0026-8 .
Pewnie i tak nikt by się nie zorientował na zasadzie że mądry nie zauważy a głupi pomyśli że tak ma być.
 

Jacek765

Znany użytkownik
#33
Według metody obliczania poszczególne cyfry nieparzyste mnozymy x2 a parzyste x1.
Dla numeru 37 51 483 0026 mamy wynik
6 7 10 1 8 8 6 0 0 2 12 teraz należy zsumowac poszczególne cyfry wyniku nie liczby. Czyli jeżeli wynik mnożenia x2 będzie dwucyfrowy to należy dodać nie całą liczbę tylko jej poszczególne cyfry czyli
6+7+1+0+1+8+8+6+0+0+2+1+2 =42 czyli do pełnej dziesiątki brakuje 8 i to jest cyfra samokontroli.
 
#36
Pierwszą cyfrę mnożysz przez 2, drugą przez 1 trzecią przez 2, czwartą przez 1 i tak do końca cyfr.
27 51 483 00 26
67 101 886 002 12
dodając 6+7+1+0+1+8+8+6+0+0+2+1+2=42 cyfra samokontroli jest 8 Żle pododawałem cyfry. Przepraszam za zamieszanie.
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#37
Czytam powyższe wpisy i nasuwa mi się pytanie. Powiedzcie koledzy po co w ogóle jest ta cyfra samokontroli? Co ona daje? A co byłoby jakby numer wagonu był bez cyfry samokontroli? Pytam, bo przecież cyfra samokontroli wynika z numeru i jest obliczana po nadaniu numeru wagonu, a nie przed. Zatem za każdym razem jak nadamy jakikolwiek numer wagonu i prawidłowo obliczymy cyfrę samokontroli to czy taki numer będzie prawidłowy?
 

xxx

Aktywny użytkownik
#39
Cyfra samokontroli potwierdza poprawność wcześniejszych liczb po przeliczeniu. Tak jako ciekawostkę .......każdy z nas ma cyfrę samokontroli a dokładnie ostatnia cyfra numeru pesel jest cyfrą samokontroli :) więc i w człowieku jest trochę z taboru :)
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#40
Cyfra samokontroli potwierdza poprawność wcześniejszych liczb po przeliczeniu. Tak jako ciekawostkę .......każdy z nas ma cyfrę samokontroli a dokładnie ostatnia cyfra numeru pesel jest cyfrą samokontroli :) więc i w człowieku jest trochę z taboru :)
To rozumiem, ale przecież cyfra samokontroli wynika z wcześniej nadanego numeru i jest zależna od wcześniej ustalonych cyferek nadanego numeru. Czyli najpierw nadajemy numer, a potem wyliczamy cyfrę samokontroli. Więc nadany numer jest prawidłowy nawet bez cyfry samokontroli, bo jak przemnożymy zgodnie z algorytmem cyferki i wpiszemy cyfrę samokontroli to i tak wcześniejsza część numeru nie ulega zmianie. To po co ta cyfra samokontroli? Nadal nie rozumiem idei...