chf napisał(a):
ale również głowica wjazdowa i wyjazdowa
Jedna głowica z rozdzieleniem na 4 tory to już jest około 1 metra do tego przydało by się przynajmniej 2 metry peronu (zmieści się wtedy w miarę przyzwoity składzik 6-8 wagonów)(z możliwością przedłużenia kolejnym modułem) także całość to przynajmniej 4 metry.
Michal15 napisał(a):
jaka odległośc powinna byc od jednego do drugiego toru?
Zalecane 5 metrów pomiędzy osiami torów co w skali daje ~5,7mm ale to wszystko zależy od przeznaczenia sąsiednich torów:
- semafory,tarcze,latarnie w międzytorzu 4,75m (zalecane 5m)
-słupy trakcyjne 4,90m (zalecane 5m)
- przy uwzględnieniu ciągów drenarskich w międzytorzu 5,10m(zalecane 5,30m)
- obrządzanie i naprawa taboru 5,50m( zalecane 6m)
- droga (szerokość drogi + 2x3m)
-tory do bezpośredniego przeładunku (zalecane 3,5m)
Międzytorza peronowe
-jednokrawędziowe 6m (zalecane 9m)
-dwukrawędziowe z dojściem w poziomie 9m (zalecane 10-13m)
-dwukrawędziowe z dojściem kładką lub tunelem 10,70m (zalecane 12,5-16m)
Dane te pochodzą z artykułu Zakładu Inżynierii Komunikacyjnej
Wydział Inżynierii Lądowej
Politechnika Warszawska
pt: "Drogi szynowe"
W-wa 2002r