Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
W tzw międzyczasie próbuję uruchomić Esu Lokprogrammer, ale na razie jest "pod górkę":
Tak przy okazji - czy próbował ktoś wstawić do diesla (np SU45) generator dymu? W sumie oglądając filmy na yt z rozruchu albo odjazdu ze składem np SU45 to nieźle "daje czadu z rury" czarnym dymem (podejrzewam że generator nie zmieściłby się w obudowie, a jeżeli nawet to nie wiadomo czy dałoby się uzyskać efekt wizualny zbliżony do prawdziwego diesla); podobnie mi się zamarzyło jakby w elektrowozie była możliwość podnoszenia i opuszczania pantografów - taka np startująca siódemka na dwóch i zaraz opuszczamy powoli pierwszy, jak już trochę się rozpędzi (tak zaobserwowałem w rzeczywistych odjazdach); z tego co się orientuję to są już loki ze sterowanymi pantografami.
Nie pamiętam kto oferował montaż pantografów z serwem ale koszt wynosił 200 zł za sztukę. Sam generator dymu w dieslu będzie do kitu, musiałbyś zamontować jakiś mini-wiatraczek który by ten dym ładnie "rozprowadził", na YouTubie gdzieś był filmik spalinówki z generatorem i nawet na rozruchu bardziej kopciła.
Przebudowałem kolejny raz tory przed stacją - z pierwotnych 9-ciu torów zostało 7 i chyba to będzie wersja ostateczna:
po dwie bocznice po każdej stronie, dwa główne tory wjazdowe plus dodatkowy, na którym stoją teraz lokomotywy (brakuje tam jeszcze jednej krzyżówki)
w miejscu gdzie leży na torach pilnik przetnę sklejkę, bo 2,2m jest bardzo nieporęczne do transportu; tym samym powstanie możliwość wpięcia dodatkowego modułu z samymi prostymi torami, tak by na bocznicach mogły stać składy dłuższe niż 5 wagonów; z przebudową było trochę zabawy bo trochę "powyginałem" tory główne i w niektórych miejscach trzeba było docinać elementy torowiska, bowiem Piko nie przewiduje nietypowych rozwiązań.
Z mojego punktu widzenia i wiedzy kuszetki sąsiadują/sąsiadowały zwykle z wagonem klasy 2. Ale może były wyjątki. Koledzy pewnie mają większą wiedzę na ten temat. Sam chętnie się dowiem.
U Ciebie ponadto widzę dwa różne etapy logo pkp. Kuszetka jest z trumienką, a reszta bez. To jednak nie jest błąd. Bywały większe mezalianse
Nie jestem pewien lokomotywy. Widziałem kuszetkę w towarzystwie wielu lokomotyw (Gagarin, Rumun, Byk, EU07 itd), ale nie wiem, gdzie Fiaty prowadziły takie składy.
Jeszcze nawiążę do układu stacji....Czy planujesz tam dworzec? Gdzie jeśli tak? Ile peronów i jakie przejścia pomiędzy?
Na wcześniejszych stronach są fotki - jeden peron dwustronny plus dwa jednostronne (wzoruję się na układzie peronów stacji Lublin, z małą modyfikacją peronu 3-ego) moduł stacyjny też będzie przecięty na pół w celu jego przedłużenia w miejscu docelowym makiety. Chciałbym zmieśćić na najdłuższym peronie min. 8 wagonów razem z lokomotywą. Najwięcej zabawy jest z ułożeniem torowiska tak, by zwrotnice zmieściły się w granicach modułu (ok. 110 x 62,5 cm).
Postaram się wkomponować go na pierwszym peronie, ale jeszcze nie wiem jaki będzie układ stacji - najpierw muszę dopracować torowisko do możliwości podziału modułu na dwa mniejsze. Niestety nie ma za dużo miejsca, ale może uda się upchnąć peron i dworzec na 20-stu paru centymetrach.
Po trzech dniach "manewrów" torami (próbowałem wciskać i docinać zwrotnice Eaglemosa, ale zaplątałem się za bardzo i zrobiłem na piko) udało mi się ułożyć tory postojowe dla lokomotyw manewrowych bądź ewentualny dojazd do lokomotywowni na następnym module:
obecny moduł stacyjny będzie przecięty pod torami G62, których to używam właśnie do spinania poszczególnych części przyszłej makiety.
Na razie będzie bocznica dla IC; udało się tak ułożyć, że nawet jak stanę Su-ką na środku, to mogę ją minąć po sąsiednich torach bez problemu, więc "dwójka" tym bardziej się zmieści.
Kolejna przebudowa głowicy stacji - wróciłem do 8-śmiu torów i powstał w zasadzie idealny (moim zdaniem) układ torowy na tej powierzchni:
mam do dyspozycji max 4 tory wjazdowo- wyjazdowe, które mogą być użyte w dowolnej konfiguracji: 4, 3 lub 2, przy czym każdy niewykorzystany może służyć jako tor postojowy dla lokomotyw (te 4 tory mam w planach zelektryfikować); oprócz tego po każdej stronie po dwie bocznice postojowe dla wagonów; czerwona przerywana linia oznacza miejsce podziału - jest możliwość wstawienia modułu przedłużającego z samymi torami prostymi (obecny moduł "roboczy" ma długość 230cm, podzieliłem go na pół); tutaj z prawie pełnym obłożeniem taborem:
docelowo chyba zmienię sklejkę na szerszą - teraz jest 62,5 cm, czyli arkusz przecięty wzdłuż na pół, pomierzyłem np. w samochodzie (w celu przewożenia na tylnym siedzeniu) i maks. wymiar to 75 cm szerokości na 125 długości (tak mniej więcej; muszę robić tak by jeden moduł można było postawić na drugim, więc jakoś to muszę dograć)
Na razie wygląda to na dość chaotyczny układ rozjazdów i skrzyżowań, dla mnie trochę bez sensu. Nie bardzo rozumiem skąd i dokąd (i po co) miałyby się odbywać przebiegi. Ale żeby to rzetelnie ocenić, trzeba zobaczyć plan całości, inaczej to wróżenie z fusów. Na planie powinno być widać tory szlakowe i stacyjne z zaznaczeniem ich przeznaczenia, inaczej trudno to ocenić.
Może trochę rozjaśnię kolorami:
główne tory szlakowe - wjazd niebieski, wyjazd zielony, na żółto bocznice
dla wersji z dwoma szlakami:
kolory tak jak wyżej; układ rozjazdów jet zrobiony tak, że z każdego peronu mogę pojechać na każdy tor, a z każdego toru peronowego mam możliwość wjazdu na dwie bocznice.
Tutaj objaśnienie układu torów:
1,2,3 - perony
niebieski - wjazd
zielony - wyjazd
żółty - drogi wagonów na bocznice
DW - dworzec
peron 1 i 2 są dłuższe niż 3 ze względu na układ torów (na fotce pudełka symulujące perony ułożyłem równo, ale w rzeczywistości trójka powinna być cofnięta poza łuk)
No, teraz jest jaśniej....Nie mniej nadal uważam te przejścia zwrotnicowe za nieco chaotyczne...
A dasz radę namalować układ całej stacji w scarmie, czy innym programie? Może łatwiej będzie ogarnąć całość i coś doradzić.