• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Moja makieta

OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#82
W tzw międzyczasie próbuję uruchomić Esu Lokprogrammer, ale na razie jest "pod górkę":
DSC04228.JPG
Tak przy okazji - czy próbował ktoś wstawić do diesla (np SU45) generator dymu? W sumie oglądając filmy na yt z rozruchu albo odjazdu ze składem np SU45 to nieźle "daje czadu z rury" czarnym dymem (podejrzewam że generator nie zmieściłby się w obudowie, a jeżeli nawet to nie wiadomo czy dałoby się uzyskać efekt wizualny zbliżony do prawdziwego diesla); podobnie mi się zamarzyło jakby w elektrowozie była możliwość podnoszenia i opuszczania pantografów - taka np startująca siódemka na dwóch i zaraz opuszczamy powoli pierwszy, jak już trochę się rozpędzi (tak zaobserwowałem w rzeczywistych odjazdach); z tego co się orientuję to są już loki ze sterowanymi pantografami.

) generator dymu
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.335 56 1
#83
Nie pamiętam kto oferował montaż pantografów z serwem ale koszt wynosił 200 zł za sztukę. Sam generator dymu w dieslu będzie do kitu, musiałbyś zamontować jakiś mini-wiatraczek który by ten dym ładnie "rozprowadził", na YouTubie gdzieś był filmik spalinówki z generatorem i nawet na rozruchu bardziej kopciła.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#84
chyba coś znalazłem:
rzeczywiście kiepski efekt, przede wszystkim dym powinien być czarny a nie biały no i nie taka strużka;
tutaj jest dopiero efekt:
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#86
Przebudowałem kolejny raz tory przed stacją - z pierwotnych 9-ciu torów zostało 7 i chyba to będzie wersja ostateczna:
DSC04248.JPG
po dwie bocznice po każdej stronie, dwa główne tory wjazdowe plus dodatkowy, na którym stoją teraz lokomotywy (brakuje tam jeszcze jednej krzyżówki)
DSC04247.JPG
w miejscu gdzie leży na torach pilnik przetnę sklejkę, bo 2,2m jest bardzo nieporęczne do transportu; tym samym powstanie możliwość wpięcia dodatkowego modułu z samymi prostymi torami, tak by na bocznicach mogły stać składy dłuższe niż 5 wagonów; z przebudową było trochę zabawy bo trochę "powyginałem" tory główne i w niektórych miejscach trzeba było docinać elementy torowiska, bowiem Piko nie przewiduje nietypowych rozwiązań.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#87
Tak przy okazji zapytam, czy tak jest poprawnie zestawiony skład z kuszetką, a w zasadzie to jego początek?
DSC04249.JPG
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.273 41 5
#88
Z mojego punktu widzenia i wiedzy kuszetki sąsiadują/sąsiadowały zwykle z wagonem klasy 2. Ale może były wyjątki. Koledzy pewnie mają większą wiedzę na ten temat. Sam chętnie się dowiem.
U Ciebie ponadto widzę dwa różne etapy logo pkp. Kuszetka jest z trumienką, a reszta bez. To jednak nie jest błąd. Bywały większe mezalianse :)
Nie jestem pewien lokomotywy. Widziałem kuszetkę w towarzystwie wielu lokomotyw (Gagarin, Rumun, Byk, EU07 itd), ale nie wiem, gdzie Fiaty prowadziły takie składy.

Jeszcze nawiążę do układu stacji....Czy planujesz tam dworzec? Gdzie jeśli tak? Ile peronów i jakie przejścia pomiędzy?
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#89
Jeszcze nawiążę do układu stacji....Czy planujesz tam dworzec? Gdzie jeśli tak? Ile peronów i jakie przejścia pomiędzy?
Na wcześniejszych stronach są fotki - jeden peron dwustronny plus dwa jednostronne (wzoruję się na układzie peronów stacji Lublin, z małą modyfikacją peronu 3-ego) moduł stacyjny też będzie przecięty na pół w celu jego przedłużenia w miejscu docelowym makiety. Chciałbym zmieśćić na najdłuższym peronie min. 8 wagonów razem z lokomotywą. Najwięcej zabawy jest z ułożeniem torowiska tak, by zwrotnice zmieściły się w granicach modułu (ok. 110 x 62,5 cm).
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.273 41 5
#90
No miejsce na perony widzę, ale nie widzę miejsca na dworzec (budynek dworca - to miałem na myśli).
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#91
Postaram się wkomponować go na pierwszym peronie, ale jeszcze nie wiem jaki będzie układ stacji - najpierw muszę dopracować torowisko do możliwości podziału modułu na dwa mniejsze. Niestety nie ma za dużo miejsca, ale może uda się upchnąć peron i dworzec na 20-stu paru centymetrach.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#92
Po trzech dniach "manewrów" torami (próbowałem wciskać i docinać zwrotnice Eaglemosa, ale zaplątałem się za bardzo i zrobiłem na piko) udało mi się ułożyć tory postojowe dla lokomotyw manewrowych bądź ewentualny dojazd do lokomotywowni na następnym module:
DSC04250.JPG
obecny moduł stacyjny będzie przecięty pod torami G62, których to używam właśnie do spinania poszczególnych części przyszłej makiety.
Na razie będzie bocznica dla IC; udało się tak ułożyć, że nawet jak stanę Su-ką na środku, to mogę ją minąć po sąsiednich torach bez problemu, więc "dwójka" tym bardziej się zmieści.
DSC04251.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#93
Kolejna przebudowa głowicy stacji - wróciłem do 8-śmiu torów i powstał w zasadzie idealny (moim zdaniem) układ torowy na tej powierzchni:
DSC04252.JPG
mam do dyspozycji max 4 tory wjazdowo- wyjazdowe, które mogą być użyte w dowolnej konfiguracji: 4, 3 lub 2, przy czym każdy niewykorzystany może służyć jako tor postojowy dla lokomotyw (te 4 tory mam w planach zelektryfikować); oprócz tego po każdej stronie po dwie bocznice postojowe dla wagonów; czerwona przerywana linia oznacza miejsce podziału - jest możliwość wstawienia modułu przedłużającego z samymi torami prostymi (obecny moduł "roboczy" ma długość 230cm, podzieliłem go na pół); tutaj z prawie pełnym obłożeniem taborem:
DSC04253.JPG
docelowo chyba zmienię sklejkę na szerszą - teraz jest 62,5 cm, czyli arkusz przecięty wzdłuż na pół, pomierzyłem np. w samochodzie (w celu przewożenia na tylnym siedzeniu) i maks. wymiar to 75 cm szerokości na 125 długości (tak mniej więcej; muszę robić tak by jeden moduł można było postawić na drugim, więc jakoś to muszę dograć)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#96
Na razie wygląda to na dość chaotyczny układ rozjazdów i skrzyżowań, dla mnie trochę bez sensu. Nie bardzo rozumiem skąd i dokąd (i po co) miałyby się odbywać przebiegi. Ale żeby to rzetelnie ocenić, trzeba zobaczyć plan całości, inaczej to wróżenie z fusów. Na planie powinno być widać tory szlakowe i stacyjne z zaznaczeniem ich przeznaczenia, inaczej trudno to ocenić.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#97
Może trochę rozjaśnię kolorami:
DSC04252.JPG
główne tory szlakowe - wjazd niebieski, wyjazd zielony, na żółto bocznice
dla wersji z dwoma szlakami:
DSC04252 - Kopia.JPG
kolory tak jak wyżej; układ rozjazdów jet zrobiony tak, że z każdego peronu mogę pojechać na każdy tor, a z każdego toru peronowego mam możliwość wjazdu na dwie bocznice.
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 34 1
#98
Tutaj objaśnienie układu torów:
DSC04254 - Kopia (2).JPG
1,2,3 - perony
niebieski - wjazd
zielony - wyjazd
żółty - drogi wagonów na bocznice
DW - dworzec
peron 1 i 2 są dłuższe niż 3 ze względu na układ torów (na fotce pudełka symulujące perony ułożyłem równo, ale w rzeczywistości trójka powinna być cofnięta poza łuk)
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.273 41 5
#99
No, teraz jest jaśniej....Nie mniej nadal uważam te przejścia zwrotnicowe za nieco chaotyczne...
A dasz radę namalować układ całej stacji w scarmie, czy innym programie? Może łatwiej będzie ogarnąć całość i coś doradzić.
 

Podobne wątki