• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Moja makieta modułowa

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.372 463 29
#61
Obstawiam, że jest to zależne od dozwolonej prędkości na danej linii ponieważ na tarczy ostrzegawczej świetlnej jednokomorowej można pokazać tylko Os1 lub Os4 (ten drugi odnosi się do prędkości 60 lub 40km/h
Prędkość na linii nie jest tu decydująca, znaczenie ma prędkość, jaką może wskazywać semafor, do którego tarcza się odnosi, dokładnie tak, jak napisał to kolega bstok70. A ta prędkość może być różna od prędkości na linii, gdy np. wjazd na stację jest tylko po rozjazdach na bok.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#62
Po za tym co już było wyżej to te tarcze ostrzegawcze stoją baaaaardzo daleko od torów do których się odnoszą. Paradoksalnie wydaje się, że tarcza przy torze lewym jest bliżej toru prawego(?!) i faktycznie tarcza z wysięgnikiem powinna stać przy torze zelektryfikowanym. Powinna stać w linii słupów trakcyjnych, a wysięgnik do toru spowoduje, że "wysunie" się i będzie widoczna dla maszynisty
 
OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#63
Zgadza się są zbyt daleko i na pewno będzie to poprawione, co do samej trakcji też jest jaka jest i też będzie ona poprawiona. Niestety co również było pisane w modelarstwie niewolno się śpieszyć a tu niestety troszkę się pośpieszyłem, ale pod koniec roku planowana jest modernizacja :).
 
OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#64
Witam kilka nowych fotek po chwilowej przerwie nieobecności, spowodowanej przyjściem na świat moich synalków( Bliźniaki ).
 

Załączniki

OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#68
Witam dzięki za uwagi ,semafora już niema tzn jest ale świetlny co do przerwy jest za duża ale to też zostało poprawione .
[DOUBLEPOST=1492932219][/DOUBLEPOST]Tak wszystkie rozjazdy są w 100% przejezdne i codziennie śmigają tam pociągi.
 
OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#69
Witam w wolnej chwili wziąłem się za drogi metodą prób i błedów wyszedł taki efekt czy Koledzy moga się wypowiedzieć i coś ewentualnie doradzić.
Zastosowałem pył zamiast jak ostatnio pisaku pobocza do korekty ale chodzi mi o samą ulice.
 

Załączniki

OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#71
Zgadza się na ostatnim zdjęciu tak są za duże bo użyty był inny materiał dzięki za opinie.
 
OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#72
Witam w dniu dzisiejszym rozpoczynam małą przeróbkę makiety , mianowicie chcę wykorzystać kawałek wolnej przestrzeni
( powstanie ok 3m nowego szlaku) . W planach jest linia jednotorowa zelektryfikowana z posterunkiem odgałęźnym na linie jednotorową niezelektryfikowaną
czyli tą którą już prezentowałem .
Zdjęcia poglądowe nie najlepszej jakości chodziło tylko o podgląd sytuacji.
 

Załączniki

OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#74
Witam fakt nie wiem jak mogłem taką gafę strzelić :( .
Koledzy pytanie o rozmieszczenie tarcz ostrzegawczych obrazek podglądowy.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.372 463 29
#75
Co z tego obrazka ma wynikać? Tarczę ostrzegawczą ustawia się w odległości drogi hamowania przed semaforem, a tu nie widzę semaforów. Fakt, czy linia jest zelektryfikowana czy nie, jest nieistotny. Czy może Kolega sprecyzować pytanie?
 
OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#76
Tak jasne chodzi mi o same tarcze tzn czy mogą być takie jak na obrazku
na lini zelektryfikowanej dwukomorowe a na lini niezelektryfikowanej jednokomorowa..
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.372 463 29
#77
A gdzie mają być semafory, do których te tarcze się odnoszą? Na tarczy jednokomorowej jest tylko światło pomarańczowe i podawany jest tylko sygnał informujący o sygnale "Stój" na semaforze i o sygnale zezwalającym na jazdę z prędkością 40 lub 60 km/h. Na tarczy dwukomorowej dodatkowo można podać zielonym światłem sygnał o jeździe koło semafora z prędkością 100 km/h i największą dopuszczalną. Zastosowanie jednej lub drugiej zależy od tego, jakie sygnały są podawane na semaforze, do którego się tarcza odnosi. Elektryfikacja linii nie ma żadnego znaczenia. Na podstawie takiego obrazka mogę tylko tyle powiedzieć.
 
OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#79
Witam prace pomału idą do przodu jedna część prawie gotowa pozostała jedynie roślinność oraz patyna podkładów ,wskaźniki itd.
Kilka fotek niestety jakość nie najlepsza.
 

Załączniki

Reakcje
5 0 0
#80
Witam kolegę. Przeglądam Twój wątek i nasunęło mi się pytanie o układanie torów. Na zdjęciach dość mocno widać - nie szło tego poprawić ? NIe znam co prawda genezy tych nierówności, ale chyba mogą sprawiać kłpot przy przejazdach ?
2017814_11457.jpg

Ja bym proponował tu przyciąć trochę zwrotnicę (chyba najprościej) i dociągnąć flexa albo mocniej wygiąć samego flexa. Najlepiej było by oczywiście dać zwrotnice o mniejszym skosie :)

A na tym zdjęciu to chyba przyznasz , że trochę dziwnie to wygląda. Nie bylo by lepiej zmienic ją na odbijająca w druga stronę ?
20170129_124804.jpg


Co prawda za dobrze nie widać jak jest na prawdę na tych fotkach, ale z tego kąta patrzenia to ja bym proponował poprawić te miejsca bo makieta zapowiada się bardzo ciekawie :)

Pozdrawiam bardzo serdecznie Piotrek
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki