• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Moja makieta modułowa

Reakcje
70 0 0
#43
Ogół prezentuje się bardzo ładnie, mam jednak wrażenie, że ten asfalt jest zbyt chropowaty i duży. Na imitacje asfaltu można użyć np. DROBNIUTKI papier ścierny. Szczególnie podoba mi się sygnalizacja na przejeździe(y)
[DOUBLEPOST=1461414703][/DOUBLEPOST]O Kris dodał wpis minute przede mną, ale dobrze, że jest takie samo zdanie odnośnie drogi.
 
OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#44
Wiem wiem droga to był mały eksperyment , zastosowałem drobny piasek jednak po ułożeniu okazał się nie taki drobny zapewne kiedyś to poprawie jak i pasy ,które również nie są idealne.
Dzięki za uwagi cieszę się ,że choć trochę się podoba :).
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.843 386 20
#45
O drodze to się już koledzy wypowiedzieli, jeszcze jakbyś zamienił te zabawkowo-reklamowe ciężarówki na modele to makieta nabrała by lepszego wyglądu. ;)
 

jestrabh

Znany użytkownik
Reakcje
2.813 40 1
#46
Mnie się podoba to co zrobiłeś, a błędów nie popełnia tylko ten co nic nie robi;) Faktycznie droga z papieru ściernego bardzo dobrze wychodzi, ale jeśli byś chciał zostać przy piasku to świetnie nadaje się piasek do kąpieli dla szynszyli z zoologicznego.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#47
Droga powinna być do uratowania. Przesmarowałbym ją rozcieńczonym wikolem i przesypał przez sitko pył z gliny (taki jak w pojemniku po ziemniakach zostaje). Jakby wyschło wszystko na skałę przemalowałbym farbą "asfaltową". Spròbuj gdzieś na kawałku może się uda.
 

kpt_Szostak

Użytkownik
Reakcje
4 2 0
#49
Mnie te pasy trochę psują efekt. Też początkowo malowałem w ten sposób, ale potem za poradą kolegi wycinałem z białej kartki A4 stosowne oznakowania poziome, moczyłem w mleczku wikolowym i tak nasiąkniętą surówkę kładłem po prostu na asfalcie. Małe poprawki co do ustawienia, plus ewentualnie jeszcze trochę skrapiałem mleczkiem ze strzykawki. Efekt moim zdaniem o niebo lepszy. A tak to patrząc się na zdjęcia makiety poczułem się tak swojsko, tak w Polsce, a to też fajny efekt :)
 
OP
OP
Krystian

Krystian

Znany użytkownik
Reakcje
482 2 4
#50
Pasy są do poprawki, natomiast ma to właśnie by polski klimat łącznie z taborem jaki posiadam a mam tylko PKP.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.843 386 20
#53
Ogólny plan na zdjęciach wygląda ciekawie, tylko przy tej ostrości to nie ma za bardzo jak ocenić tej zieleni, no i przydałoby się parę fotek ze zbliżeniami na rośliny.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#54
Heloł :). Jako przedstawiciel podgatunku MiKoli czyli MiUSeRK (Miłośnik Urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym) najpierw wyrażę swój szacunek dla Ciebie za pamięć o tarczach ostrzegawczych. Zapominanie o tych ważnych sygnalizatorach jest wielką bolączką nawet tak ogromnych stacji jak: Radzymin, Podgórki, Szadek, Padowo, Ostrów, Kitajce, Ligota ... albo nie! Napiszę, które stacje mają tarcze ostrzegawcze: Khm (n). To: Lewin Leski, Świerków Miasto, Arturów i zamknięty dla ruchu kolejkowego na imprezach: Międzychód. Natomiast muszę skrytykować dobór tarcz ostrzegawczych. Ta z wysięgnikiem powinna być przy torze zelektryfikowanym (aby tarcza sygnałowa wystawała zza słupa), natomiast tarcza przy lewym torze powinna być jednokomorowa (na niej nigdy nie wyświetli się zielone światło!).
Wskaźniki W11b wskazują, że chyba nie tylko ja należę do tego gatunku Mikoli czyli MiUSeRk-ów. Super!
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
194 2 0
#55
Heloł :). Jako przedstawiciel podgatunku MiKoli czyli MiUSeRK (Miłośnik Urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym) najpierw wyrażę swój szacunek dla Ciebie za pamięć o tarczach ostrzegawczych. Zapominanie o tych ważnych sygnalizatorach jest wielką bolączką nawet tak ogromnych stacji jak: Radzymin, Podgórki, Szadek, Padowo, Ostrów, Kitajce, Ligota ...
Akurat Kitajce jak i niewymieniona tutaj Głuszyca mają tarcze ostrzegawcze. Tyle, że ze względu na ograniczone możliwości przestrzenne i (w przypadku Głuszycy) brak własnych modułów z gniazdami na sygnalizatory typu Wattenscheider, po prostu rzadko je zobaczysz na spotkaniu z działającymi tarczami ostrzegawczymi.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#57
Na lewej tarczy można podać tylko sygnały Os1 (czyli stałe światło pomarańczowe) lub Os4 (czyli światło pomarańczowe migające). Pierwszy będzie informować maszynistę, że semafor wskazuje sygnał "stój", drugi, że semafor wskazuje sygnał "droga wolna, ze zmniejszoną prędkością" (czyli światła: zielone wraz z pomarańczowym) :) .
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#59
Obstawiam, że jest to zależne od dozwolonej prędkości na danej linii ponieważ na tarczy ostrzegawczej świetlnej jednokomorowej można pokazać tylko Os1 lub Os4 (ten drugi odnosi się do prędkości 60 lub 40km/h
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#60
Tarcze jednokomorowe ustawia się przed semaforami, które zawsze wskazują albo sygnał stój albo droga wolna ze zmniejszoną prędkością do 40/60/80 km/h. U Ciebie kryterium to spełnienia semafor przy lewym torze :) .
 

Podobne wątki