• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Moja makieta h0

OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#43
Witam:)
Wrzucam pare zdjęć z mojego drugiego szutrowanie torów. IMG_20160227_172241.jpg IMG_20160227_172241.jpg IMG_20160227_173038.jpg
IMG_20160227_173957.jpg
Mam jeszcze pytanie odnośnie miejsc, które wskazują strzałki na ostatnim zdjęciu. Problem w tym, że w zaznaczonych miejscach błyszczy się wikol. Chciałbym to jakoś zamaskować, czy ma ktoś jakiś pomysł?
 
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#46
Witam.
W między czasie pracy przy mojej makiecie, powstała mała dioramka na półkę. Przedstawia ona fragment szlaku na linii jednotorowej - nie wiem, dlaczego kojarzy mi się ona z linią 117 przed elektryfikacją... Nie jest ona jeszcze w całości skończona, ale to kwestia jednego weekendu. Dodam słupki kilometrowe i zieleń niską (bo na średnią i wysoką nie ma na niej miejsca).
c3da6847-fb13-493b-808a-7af678e2fb98.jpg
 
OP
OP
kolejowy Marwin
Reakcje
70 0 0
#47
Przeglądałem dziś relacje ŻELISTRZEWO (2) i dostrzegłem tam, bardzo ładnie zarośnięty (zachwaszczony) tor. Mam pytanie - czy tam jest gąbka, czy trawa elektrostatyczna? I jak wykonać tak realistyczne zachwaszczenie? (Ja używam fragmentów maty, ale nie daje to takich pięknych efektów, jak na wspomnianej makiecie). Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi w tym temacie.
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.095 1 0
#48
Elektrosadzarka i trawa elektrostatyczna. Kropla rozcieńczonego wikolu między podkłady i sadzisz. Tylko DCC wyłącz bo jak szyn dotkniesz to będziesz miał na makiecie analog ;)
 
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#51
Pierwsza próba tynkowania. Myślę, że metodą wklepywania zrobię też imitacje betonu na plastikowych kanałach rewizyjnych. Później pigment i trochę WASHA i będzie git:D
9b05d94e-e826-4cc4-b194-b6818ad76ef7.jpg
9949c1e9-94ce-462b-aefc-1b35f3c850dd.jpg
 
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#52
Kanały rewizyjne - teraz przypominają prawdziwe kanały (chyba, że tak mi się tylko wydaje:D). Jeszcze przed patynowaniem, ponieważ nie mam na razie czarnego pigmentu.
f30ca48d-58e0-4247-a132-41aa1c23d3ce.jpg

70591c56-dea2-4ed5-8324-25f61e400793.jpg
 
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#54
Ten kanał to zestaw firmy Auchagen. Jest to model plastikowy. W zestawie są dwa kanały. Sprawdzę numer i Ci dokładnie napiszę.
[DOUBLEPOST=1462390533,1462390034][/DOUBLEPOST]Auchagen 41612. Stopki mocujące szyny są fabrycznie przymocowane do kanału, samemu trzeba tylko przykleić schody i zaopatrzyć się w szyny.
[DOUBLEPOST=1462392146][/DOUBLEPOST]Dodam jeszcze, że gdy robiłem zdjęcia farba była świeżo nałożona i schła.
 
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#56
Witam!
W związku z tym, że tor szlakowy jest już prawie na ukończeniu (szutrowany i patynowany), trzeba się zabrać za stację... i tu pojawia się stop. Muszę jeszcze wykonać pędnie. Zamieszczam plan ich przebiegu do sprawdzenia;) Mam nadzieję, że nie będzie błędów.
Przechwytywanie.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#58
Niestety, nie do końca. Pędnie do napędów zwrotnicowych wchodzą równolegle do toru, nie prostopadle. Przebieg tras powinien być taki, jak niżej (niech inni koledzy zechcą mnie poprawić, jeżeli coś jest nie tak):

Marwin 1.JPG


Chociaż tak na prawdę, to z nastawni na jednym końcu stacji nie nastawia się zwrotnic na drugim końcu, bo trasy pędniowe byłyby za długie. W zasadzie do zwrotnic po prawej stronie powinna być druga nastawnia.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
#60
Panowie :), czy nie uważacie, że stacja jest na tyle mała (krótka) i posiada na tyle mało rozjazdów (5), że nie warto budować dwóch nastawni, osobnej dla każdej głowicy, a ekonomiczniej byłoby wszystkimi zwrotnicami sterować z nastawni znajdującej się w budynku dworca w osi stacji? Poniżej moja propozycja w formie wizualnej:

schemat.jpeg


Jestem ciekaw co na to Pan @Tomek K? Bardzo proszę o opinię Panie Tomku.
 

Podobne wątki