• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Moja mała kolekcja samochodów

M

Maverick

Gość
#61
Dla mniej obeznanych: P50 to to samo, co trabant 500, a trabant 600 różnił się tylko pojemnością silnika. Oczywiście trudno stwierdzić, czy model to 500, czy 600...
A Ja zawsze myslalem, że P50 oznacza starą wersję Trabanta tą okrąglą i bym dal sobie za to ręce obciąć. To jakie oznaczenie mial ten "nowszy" Trabant ... takie same??? P50 jak jego stara wersja???
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
#62
A Ja zawsze myslalem, że P50 oznacza starą wersję Trabanta tą okrąglą i bym dal sobie za to ręce obciąć.
Zaraz, to chyba nieporozumienie. To, co pisze kolega Maverick, nie jest sprzeczne z moimi wyjaśnieniami. Dla uporządkowania, wydaje mi się, że było tak (od najstarszych do najnowszych):

P70 - protoplasta trabanta z "dykty",
P50 - nazwany później trabantem 500 - "okrągły", pierwszy samochód pod tą nazwą, z silnikiem 500 ccm,
Trabant 600 - ten sam, co wyżej, ale z silnikiem 600 ccm,
Trabant 601 - następny model, bardziej kanciasty, ze "skrzydełkami" z tyłu, najbardziej znany trabant (jego 3 modele pokazałem: zwykły, z bagażnikiem na dachu i kombi), silnnik 600 ccm,
Trabant 1,1 - z lat 1980-tych, z silnikiem VW Polo, lekko zmieniona stylistyka.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.930 386 20
#64
Trabanty i Wartburgi bardzo ciekawe. Też takowe mam w swoich zbiorach okresu PRL-u i bardzo je sobie cenię. Szkoda, że na takim poziomie wykonania nie ma dostępnych naszych, rodzimych osobówek.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
#65
Witam ponownie. Dziś chciałbym pokazać jeszcze kilka modeli samochodów z lat siedemdziesiątych. Sa to auta, które w tamtych czasach bardzo mi się podobały, a jednocześnie były nieosiągalnym marzeniem, zwłaszcza niektóre z nich. Na początek fiat 1300/1500 - techniczny pierwowzór polskiego fiata 125p (pierwsze modele 125p to był ten sam samochód, tyle, że z nowym nadwoziem - wnętrze było identyczne, jak w tym fiacie 1300/1500).

IMG_0091-1a.JPG
IMG_0092-1a.JPG


Volvo 145 - wersja kombi słynnego modelu 144, uważanego wówczas za najbezpieczniejszy samochód świata.

IMG_0429-1a.JPG
IMG_0430-1a.JPG
IMG_0431-1a.JPG


Opel rekord coupe, według mnie jedno z najładniejszych aut tej klasy w Europie tamtych lat. Jeszcze ładniejszy był, podobny, ale nieco większy, opel commodore coupe. Wersje z czarnym dachem, obciągniętym specjalną folią imitującą skórę lub tkaninę - taka była wtedy moda, pochodzenia zresztą amerykańskiego. Oba wspomniane ople stylem nawiązywały do aut amerykańskich.

IMG_0429-2a.JPG
IMG_0430-2a.JPG
IMG_0431-2a.JPG
 

Seba19/77

Znany użytkownik
Reakcje
0 1 0
#66
Volvo bardzo eleganckie, to mój faworyt. Winylowe dachy dodawały wersją coupe charakteru i trzeba przyznać, że z dobrym skutkiem ;). Fiat również prezentuje się dostojnie, poprawki wymagają światła przód i wycieraczki.
 

jarekom

Znany użytkownik
Reakcje
712 2 0
#71
Z tego co pamiętam to ten model Volvo był swego czasu najbezpieczniejszym autem na naszym globie.Szkoda, że mało popularne dzisiaj.
 

wojbra1

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#72
Lubię takie prezentacje, nietypowe auta w naszej skali. Fiat jest ciekawy, ale nie na tyle, żebym go kupił chyba, przypomina mi jeden z modeli NSU tylko nie mogę przypomnieć sobie jakiego. Volvo klasa sama w sobie, piękny model i te kanty mają urok. Rekord to wóz który dziś pewnie też by nie małe zamieszanie zrobił ulicy. Świetne model, a 145 to chyba Neo robi.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.930 386 20
#73
Że też ja przeoczyłem taką prezentację...:oops:. Pięknie się prezentują te modele. Wszystkie fajne, ale jak bym miał wybrać jednego to wziąłbym Volvo. Stary dobry model. Jeszcze z tych niepsujących się.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.388 463 29
#75
Witam Kolegów po przerwie. Temat trochę zamarł, bo nie mam za wielu modeli samochodów i już nie bardzo (na razie) mam co pokazywać. Jak już pisałem, kolekcjonuję głównie modele kolejowe, a samochody traktuję jako uzupełnienie. Coś tam jednak wygrzebałem, choć wydaje mi się, że już w innym wątku ktoś pokazywał podobne modele, zwłaszcza volvo 1800S.

Mercedes 180/190 - Brekina

IMG_0433-1a.JPG


Wartburg 311/312 Camping w trochę nietypowym kolorze - Brekina

IMG_0977-2.JPG


Volvo 1800S, samochód "Świętego" - Herpa

IMG_0978-1.JPG


Skoda 1000MB (1000 małych braków) - Herpa

IMG_0974-1.JPG


Ford Capri I, jeden z ładniejszych (jak dla mnie) samochodów sportowych tamtych lat - Viking

IMG_0973-2.JPG
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.930 386 20
#78
Piękne klasyki. Wszystkie bardzo fajne. Jak bym miał wybierać to ustawiłbym je w takiej kolejności: Volvo, Wartburg, Skoda, Ford i Mercedes. Trzy już z nich mam (co prawda nie koniecznie w tych samych kolorkach), a na resztę też się pewnie skuszę bo wyglądają bardzo kusząco. Podobają się.
 

Maverick

Znany użytkownik
Reakcje
395 37 5
#80
Coś tam jednak wygrzebałem, choć wydaje mi się, że już w innym wątku ktoś pokazywał podobne modele...
Nie wazne, ze ktos juz jakiś model pokazal w innym temacie. My tu pokazujemy innym jakie modele ma każdy z nas w swoich zbiorach i dość czesto zdarzają sie modele z tak zwanej "serii mamby" czyli wszyscy maja, mam i ja ;)
Co do modeli z tej prezentacji to wszystkie są fajne ale jeśli mialbym wybierac faworyta to bylby to Wartburg a po nim Skoda.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 31
Samochody osobowe 1376

Podobne wątki