• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Moja mała kolekcja samochodów

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.323 108 2
#41
Simca Oceane jest super, dostawczaki też pierwsza klasa.
Bardzo lubię Twój temat odwiedzać można tu naprawdę ciekawe samochody zobaczyć, taki kawał historii motoryzacji francuskiej.
Taki Facel Vega firma która na początku swojej produkcji karosowała auta np. dla Simki, potem zaczęli produkcję aut luksusowych.
Do swoich aut wkładali silniki Chryslera V8.
Gratuluję świetnej kolekcji.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#42
Powoli zabliżamy się do końca francuskiej kolekcji. Dzis przedostatni odcinek, a w nim przykład nienajszczęśliwszego wyboru samochodów, dokonanego przez twórców serii. Każdy ma oczywiście swoje wyobrażenie o tym, które z dziesiątek czy nawet setek modeli francuskich aut należałoby odwzorować w kolekcji najważniejszych wyrobów francuskiej motoryzacji. Moim zdaniem zamiast wypuszczać trzy, niewiele różniące się od siebie wersje tego samego modelu, lepiej byłoby zrobić model zupelnie innego samochodu. No, ale tak jest łatwiej i z pewnością taniej. Poniżej trzy zestawy z citroenami ami 6. Jeden z nich już wcześniej prezentowałem, ale pokazuję go jeszcze raz, teraz w towarzystwie pozostałych dwóch zestawów dla porównania.

IMG_0062a.JPG

IMG_0065a.JPG

IMG_9976a.JPG


Renault 4CV z lat 1950-tych:

IMG_0011a.JPG


Peugeot 204:

IMG_9968a.JPG


I na koniec samochód, który w swoim czasie uważałem za jedno z najładniejszych francuskich aut: simca 1500. Tylko nie pytajcie, dlaczego wersja pocztowa ma czarne reflektory (!). Sam się nad tym zastanawiam i nie potrafię znaleźć sensownego wytłumaczenia, ale tak został model wykonany fabrycznie.
IMG_0069a.JPG
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.323 108 2
#43
Citroen Ami jest takim ciekawym pojazdem i bardzo ceniony wśród kolekcjonerów zabytkowych pojazdów 1:1, pewnie dla tego w tej serii poświęcono mu tyle uwagi.
Simca pocztowa patrząc na cywilną wygląda jakby fabryce zapomnieli pomalować światła srebrną farbą, została tylko czarna podkładowa.
Gratuluje świetnych modeli.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.829 386 20
#44
Kolejne świetne modele pokazujesz. Twój temat ogląda się bardzo przyjemnie, bo pokazujesz zupełnie inne modele, takie rzadko spotykane w naszej skali. Gratuluję tej unikatowej kolekcji francuskiej motoryzacji. :)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#46
Dzisiaj ostatni odcinek: głównie renault, w tym dwa zestawy modeli R4 z lat 1960-tych i trzeci zestaw, w sumie bardzo podobnych R4 z czasów o 20 lat późniejszych. Pozostają dwa zestawy, których ciągle mi brakuje: citroen ID19 break (kombi) i dostawczy renault 1000 kg z lat 1950-tych. Jak je kiedyś może zdobędę, to oczywiście pokażę. Ponieważ tytuł mojego wątku nie ogranicza mnie tylko do samochodów francuskich, coś jeszcze kiedyś pewnie zaprezentuję, jeżeli tylko będzie to coś wartego pokazania. Dziękuję wszystkim za cierpliwość i miłe słowa, jakie tu napisaliście i życzę dobrej zabawy.

Pozdrawiam

IMG_9964a.JPG


IMG_0071a.JPG

IMG_0001a.JPG

IMG_0003a.JPG

IMG_0007a.JPG

IMG_9972a.JPG
 

Seba19/77

Znany użytkownik
Reakcje
0 1 0
#47
Renie wyjątkowo zgrabne,a i garbaty 203 jest modelem nietuzinkowym. Moja faworytka to R8 Gordini. Co do wspomnianych przez Ciebie zestawów przedwczoraj zdaje się widziałem je na francuskim e-bay.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#48
Wprawdzie nie korzystam z e-bay, allegro czy innych takich portali, ale ciekaw jestem, jaka była cena tych zestawów? Może Kolega podać link?
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.829 386 20
#50
MOdele piękne i znów trudno wybrać faworyta. Podobają się po prostu wszystkie.

A jeśli chodzi o pozostałe modele to:


Nie wiem czy o te chodziło?

http://www.ebay.pl/itm/voiture-mini...esMiniatures&hash=item2c67d671de#ht_500wt_969

jeśli tak to wystarczy wpisać w ebayu

citroen ID 1/87

i wyskoczy kilka aukcji.

A jeśli chodzi o Renault to chyba to

http://www.ebay.pl/itm/RENAULT-1000...sMiniatures&hash=item337b9dc0ab#ht_500wt_1203

Też proponuję wpisać

renault 1000 1/87

i będzie kilka aukcji z tymi modelami.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#51
Dzięki za linki. Te ID19 już mam, były w mojej prezentacji. Chodzi o drugi (a właściwie pierwszy) zestaw, z dwoma citroenami ID w wersji break (kombi): cywilny i ambulans. Te ciężarówki renault, to te, o które chodzi. Problem w tym, że nie bardzo mam ochotę kupować przez e-bay. Ale może się złamię?
 

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
#52
Przepiękna kolekcja :eek:... Kocham samochody francuskie i amerykańskie, ale nigdy nie mogę wybrać faworyta... może to i nawet dobrze ;). W całej kolekcji Francuzów moimi faworytami były: Citroeny GS, CX, SM, AMI, ID i DS (przede wszystkim). Gratuluję i zazdroszczę pięknej kolekcji.
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.404 47 0
#54
Jak widać we Francji opłacalne jest produkowanie modeli klasyków rodem z tego kraju.Kolekcja przepiękna a modele prezentują się o wile ciekawiej na tych podstawkach we dwa.Za to duży plus dla producenta.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#55
Pragnę Kolegów z przyjemnością poinformować, że do mojego garażu dojechały ostatnie dwa zestawy francuskiej serii: półciężarówki renault 1000 kg i citroen ID break w werji cywilnej i ambulans czerwonego krzyża. Jeszcze raz dziękuję Koledze mafo za linki do e-bay. Wprawdzie nie kupuję na takich portalach, ale okazało się, że sprzedający podali bezpośredni kontakt do siebie, co dodatkowo dało efekt w postaci małego upustu w stosunku do ceny na e-bay.

IMG_0425a.JPG
IMG_0427a.JPG



A propos podstawek: modele mocowane są wystającymi z podstawek "grzybkami", wchodzącymi w otwory w podwoziu, po czym przekręconymi o pewien kąt. Problem w tym, że wymaga to, by wszystkie modele miały ten otwór na tej samej, określonej wysokości nad "jezdnią". Przy autach nisko zawieszonych nie ma z tym wielkiego problemu, ale w innych przy patrzeniu z boku widoczny jest wystający z podłogi w dół element z tym otworem. W niektórych modelach trochę to razi. W skrajnym wypadku ciężarówki citroen 23 ten element da się odkręcić od podwozia, ale w innych jest on na stałe odlany. Na poniższych fotkach widać, o co chodzi. W modelu peugeota 504 tego elementu wymontować nie da, można co najwyżej go zeszlifować, bezpowrotnie tracąc możliwość przymocowania modelu do podstawki.

IMG_0097a.JPG

IMG_0104a.JPG
IMG_0102a.JPG
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#56
Po przeprowadzeniu remanentu mam do odstąpienia cztery zestawy francuzów:
Citroën DS 19 (1956 & 1958 Police)
Peugeot coupé 504 1969 / Peugeot coupé 504 Rallye
Simca Aronde P60 1962 /Simca P60 Etoile 1960
Citroën CX 2000 - 1975 + Citroën CX 2400 GTI - 1977
Po szczegóły zapraszam do działu "Giełda" lub na pw.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.829 386 20
#57
Modele piękne i każdy z osobna świetny, więc znów nie wybiorę faworyta.
Cieszę się, że moja pomoc się przydała. :)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#58
Witam Kolegów ponownie.

Jak już chyba pisałem, zbieram głównie modele z lat 1960-tych i 70-tych, bo takie pasują do moich zbiorów kolejowych (III i IV epoka). Nie mogło więc zabraknąć trabantów i wartburgów. Te ostatnie już pokazywałem, ale jeszcze do nich wrócę. Przejrzałem swoje stare zbiory (sprzed ok. 15 lat) i znalazłem jakieś antyczne modele tych dwóch samochodów. Na podwoziu jednego z nich widnieje napis S.E.S. Same modele są dość uproszczone. Dla porównania zestawiłem te modele ze współczesnymi wersjami modeli tych aut (pokazywany już przeze mnie wartburg w ostatniej wersji). W międzyczasie dotały do mnie modele Herpy: wartburg 353 we wczesnej wersji, również kombi, a także różne wersje trabanta, więc też wrzucam. Trafił mi się też trabant 600 Brekiny. Jeszcze takiego modelu nie widziałem (tzn. modelu, bo prawdziwe takie znam z dawnych czasów).

IMG_9938a.JPG

IMG_9946a.JPG


IMG_0094a.JPG


IMG_0433-2a.JPG

IMG_9941a.JPG

IMG_0096a.JPG
 

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
10.404 47 0
#59
P50 z Brekiny bardzo fajny modelik.Szkoda że tak trudno go rozmontować w celu pomalowania uszczelek i wnętrza.Warczyburgi i Trabanty Herpy też bardzo fajne modele, idealne do wszelkiego rodzaju poprawek, udoskonaleń i waloryzacji.Mam już ich sporo, ale ilekroć patrzę na kolejne to znowu mam ochote je kupować.:D
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#60
Dla mniej obeznanych: P50 to to samo, co trabant 500, a trabant 600 różnił się tylko pojemnością silnika. Oczywiście trudno stwierdzić, czy model to 500, czy 600. Żeby było śmieszniej, poprzednikiem P50/trabanta500 był samochód P70, który nie nosił nazwy "trabant".
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Samochody osobowe 31
Samochody osobowe 1376

Podobne wątki