Witaj! A więc, to moja kolej, na moją kolej Koleją pasjonuję się już kilka dłuższych chwil... stary się nie czuję, bo i nie jestem, ale już nie mam chęci na wyścigi galerii fotograficznych. Zachęcony innymi wątkami postanowiłem w ramach przypływu weny dzielić się swoimi doświadczeniami. Jeśli nie przypadną one do gustu, to nie będę narażał waszych dostawców internetowych na zbędne transfery...
Zacznijmy więc od roku 2005 i lokomotyw serii EP05. Jak mnie pamięć nie myli, to niedobory lokomotyw na 160km/h miały doprowadzić, że w ZNTKiM w Gdańsku dokonano kolejnych napraw rewizyjnych. Czechy zawsze mi się bardzo przypadły i czując, że ten powrót nie potrwa długo dostałem wtedy dużego ciśnienia, aby uwiecznić ich w regularnej służbie, jak najwięcej. Do Gliwic, mojego rodzinnego miasta EP05-16 i EP05-23 ostatnie sprawne maszyny tej serii regularnie przyjeżdżały z EX4510 "Stanisław Wysoscki" relacji Warszawa Wchodnia - Gliwice. Poniżej parę kadrów...
8 lutego 2005 i EP05-16 opuszcza Gliwice... szybki rozruch, hamowanie kontrolne i opuszczenie pantografów pod ulicą Zabrską, dalej na ostro do Zabrza...
EP05-16 po przyprowadzeniu pociągu z Warszawy spycha skład na grupę postojową. Dziś niestety żadne "pośpiechy" się tam nie odstawiają...
Zima, 23 lutego 2005 i EP05-23 gotowa do odjazdu!
Chwilę później z próby po naprawie rewizyjnej do ZNLE Gliwice wracała EP09-015... pamiętam, że radość z takiego zdjęcia w Gliwicach była spora!
Później seria EP05 na długo zniknęła z Gliwic... dopiero chęć przywrócenia do ruchu EP05-23 przez PKP Intercity już w formie "lokomotywy muzealnej" sprawiła, że w 2017 roku ukończono jej naprawę rewizyjną. Gęba się cieszyła, kiedy 17 kwietnia 2018 roku po blisko dekadzie znowu zobaczyłem w ruchu na żywo EP05-23 tym razem z EIC 1420 "Górnik" w relacji "Wysockiego"... skład już nie ten, ale maszyna prezentowała się pięknie! W miejscu, gdzie kiedyś stałem sam zgromadziła się liczna grupa hobbystów.
Zacznijmy więc od roku 2005 i lokomotyw serii EP05. Jak mnie pamięć nie myli, to niedobory lokomotyw na 160km/h miały doprowadzić, że w ZNTKiM w Gdańsku dokonano kolejnych napraw rewizyjnych. Czechy zawsze mi się bardzo przypadły i czując, że ten powrót nie potrwa długo dostałem wtedy dużego ciśnienia, aby uwiecznić ich w regularnej służbie, jak najwięcej. Do Gliwic, mojego rodzinnego miasta EP05-16 i EP05-23 ostatnie sprawne maszyny tej serii regularnie przyjeżdżały z EX4510 "Stanisław Wysoscki" relacji Warszawa Wchodnia - Gliwice. Poniżej parę kadrów...
8 lutego 2005 i EP05-16 opuszcza Gliwice... szybki rozruch, hamowanie kontrolne i opuszczenie pantografów pod ulicą Zabrską, dalej na ostro do Zabrza...
EP05-16 po przyprowadzeniu pociągu z Warszawy spycha skład na grupę postojową. Dziś niestety żadne "pośpiechy" się tam nie odstawiają...
Zima, 23 lutego 2005 i EP05-23 gotowa do odjazdu!
Chwilę później z próby po naprawie rewizyjnej do ZNLE Gliwice wracała EP09-015... pamiętam, że radość z takiego zdjęcia w Gliwicach była spora!
Później seria EP05 na długo zniknęła z Gliwic... dopiero chęć przywrócenia do ruchu EP05-23 przez PKP Intercity już w formie "lokomotywy muzealnej" sprawiła, że w 2017 roku ukończono jej naprawę rewizyjną. Gęba się cieszyła, kiedy 17 kwietnia 2018 roku po blisko dekadzie znowu zobaczyłem w ruchu na żywo EP05-23 tym razem z EIC 1420 "Górnik" w relacji "Wysockiego"... skład już nie ten, ale maszyna prezentowała się pięknie! W miejscu, gdzie kiedyś stałem sam zgromadziła się liczna grupa hobbystów.
- 14
- 5
- 4
- Pokaż wszystkie