• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modyfikacje rozjazdu PECO Code 55

a_tox1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Od paru (wielu par) dni, a właściwie wieczorów, i to nieregularnie, pastwię się nad rozjazdem, prawym, PECO Code 55 (SLE388F).
Oto kilka zdjęć efektów starcia, pierwszego poważnego .
Przed nieszczęśnikiem jeszcze kilka modyfikacji aby go minimalnie przybliżyć do wyglądu rozjazdu pruskiego.
W przybliżeniu, jak w opisie ze strony http://www.makieta87.pl/?action=article&ar=1&m=7&s=1
Może się uda. Rozjazd lewy czeka pełen obaw.
Na razie wywaliłem podkłady i pekowski mechanizm na "lewo" od iglic oraz "suwak".
Do iglic dolutowałem pręcik mosiężny 0,5 mm.
Dosunąłem dwa podkłady, k
 

mikser1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
:D swego czasu popełniłem takowy, tylko miałem pod reką c80 co H skwitował bardzo dosadnie :) (oczywiście zwyczajny polski nie pruski)
 
OP
OP
A

a_tox1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Wsiąkły "obrazki" z mojego pierwszego posta... :-(
Czy jest szansa, że się znajdą?
(Jakby się znalazły to ten post można uznać za zbędny)
 
H

hugwa1

Gość
#5
A to interesujące, bo obrazki zdechły jak wywaliło bli¼niaczy post który wysypałem na hasiok....
Podeślij mi prosze mailem na o2, wstawię.
 
H

hugwa1

Gość
#6
mikser napisał(a):
oczywiście zwyczajny polski nie pruski
Czyli pruski właściwie, choć nie w pochodzeniu były różnice.
Robiłes go według kwitów S49, tymczasem ten Artura to w zasadzie S42.
(Jeśli potrzebujesz dokładne kwity na S42 to...no, powinienem mieć w którymś kartonie, a S6 mam chyba w pieknościowym albumie com go na urodziny dostał od Ministernego)
 
OP
OP
A

a_tox1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Aż tak się chyba nad nim nie będę pastwił, ale jeśli można to prosiłbym o wspomnianą dokumentację, jeśli nie będzie problemów z wydobyciem jej z kartonu.
Tego polskiego i pruskiego. Z góry dziękuję.
Zobaczę co można jeszcze "popsuć".
Generalnie problemem koncepcyjnym były wydłużone podkłady pod zwrotnik.
W "Rozjazdach kolejowych" £ączyńskiego, na rysunkach, występują po dwa wydłużone podkłady przeznaczone do montażu urządzeń nastawczych.
Inna sprawa, że w moich planach jest stacyjka pochodzenia pruskiego.
Obecne Pomorze Zachodnie, dawniej Hinterpommern.
Dwa rozjazdy były pochodzenia pruskiego, a jeden (?) polski, dostawiony podczas budowy bocznicy z rampą boczno-czołową.
Takie są moje przypuszczenia, bo obecnie zamiast torów jest ścieżka rowerowa, a w terenie brak śladów po rozjazdach.
Jako rozjazd z toru głównego na bocznicę będzie chyba robił PECO Code 55 lewy ze średnim łukiem.
Ewentualnie dojdzie drugi jako żeberko ochronne a jednocześnie będzie można tam coś odstawić.
 
H

hugwa1

Gość
#8
a_tox napisał(a):
jeśli nie będzie problemów z wydobyciem jej z kartonu
Spróbuję pprzeglądać pod tym kątem paczki jak je będe nosiłł w czasie przeprowadzki, to już za kilka dni.
 

mikser1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
o stary... dałeś do pieca. to było wieki temu, w między czasie było przenoszenia forum i problemy z fotkami. chyba się nie zachowało. a jeżeli to jest gdzieś na forum.
 
OP
OP
A

a_tox1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
Pytań w w/w wątku ciąg dalszy:

Czy ktoś z Forumowiczów dokonywał modyfikacji rozjazdów Peco Code 55 Electrofrog pod kątem DCC?...
Otóż znalazłem w "sieci" kilka "mądrych" opracowań, jak to należy zmodyfikować rozjazd Peco Electrofrog, aby nie było zwarć i innych podobnych atrakcji.
Zabrałem się za przecinanie szyn biegnących od krzyżownicy do iglic i stwierdzam, że łatwo nie jest.
W miejscu przecięcia zieje "ogromna" szczelina (ok. 0,5 mm).

Moje pytanie brzmi:
Czy na którejkolwiek makiecie zbudowanej przez Normowiczów były takie modyfikacje robione?
Z tego co mi wiadomo to było "kilka" jazd w DCC i był wątek w tym temacie http://www.forum.n-orma.pl/viewtopic.ph ... ght=#23469
Generalnie to wątek zakończył się remisowo i nie wiadomo jakie były ostateczne wnioski...


Chodzi mi o tego typu modyfikacje:

http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm
http://www.bobclay.co.uk/dccTurnout.html
http://www.mrol.com.au/articles/electri ... iring.aspx
http://www.wiringfordcc.com/switches.htm#a1
http://www.loystoys.com/peco/about-electrofrog.html
 
M

ministerek1

Gość
#13
:?: działa bez modyfikacji
Wystarczy odizolować od reszty dwie szyny wychodzące od dzioba krzyżownicy i spolaryzować ją
 

kolmod

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Koledzy, powiedzcie mi, a ten rozjazd Peco C55 to standardowo jak jest elektryczne skonstruowany? Czy ma izolowaną krzyżownicę którą trzeba by polaryzować? Wogóle, to trzeba coś modyfikować elektrycznie, aby nie było problemów z taborem (o ile są)?
Pytam bo dopiero wchodzę w tą skalę, a rozjazdy dopiero jadą do mnie z Czech i nijak jeszcze ich nie macałem.
 

kolmod

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
Dziękuję milan za fotki! ;-)
Widzę, że przeciąłeś szyny by odizolować krzyżownicę. Czy dlatego, że na standardowym wykonaniu przez PECO może nastąpić jednak jakieś zwarcie (przy dziobie krzyżownicy)? Miałeś taki przypadek?
 
OP
OP
A

a_tox1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#19

kolmod

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
Czyli raczej wypadałoby tej operacji dokonać... :-/
Nie zadowala mnie to, bo zawsze to więcej roboty, a i psuje to nieco wygląd (te cięcia jak na ODRY_TŘEMEŠNÁ_II_001 103.jpg). Nie mogli tego w Peco od razu przewidzieć? No ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem.