• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Moduly by Arti55

OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
27102013800.jpg
Nie bardzo rozumiem czemu koledzy radzicie mi przylutować dodatkowe przewody skoro w instrukcji Tilliga pokazano jeden kabelek, który podłączony jest do napędu. Czy to nie wystarcza?
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
126 3 0
Im więcej punktów łączących nawierzchnię torową z systemem zasilania tym lepiej. A nóż będzie zimny lut gdzieś, puści i masz fragment torowiska bez zasilania. Druga sprawa, będziesz miał bardzo blisko przewody systemowe do zrobienia polaryzacji. Dajesz kostkę montażową 5 rzędową (minimum) i przez nią puszczasz zasilanie napędu oraz połączenie przewodów od polaryzacji z napędu z 3 przewodami z rozjazdu. Robię tak od samego początku, później nie ma problemów, że coś nie jest zasilone i trzeba robić poprawki.

Zrobisz jak uważasz.
 
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
Im więcej punktów łączących nawierzchnię torową z systemem zasilania tym lepiej. A nóż będzie zimny lut gdzieś, puści i masz fragment torowiska bez zasilania. Druga sprawa, będziesz miał bardzo blisko przewody systemowe do zrobienia polaryzacji. Dajesz kostkę montażową 5 rzędową (minimum) i przez nią puszczasz zasilanie napędu oraz połączenie przewodów od polaryzacji z napędu z 3 przewodami z rozjazdu. Robię tak od samego początku, później nie ma problemów, że coś nie jest zasilone i trzeba robić poprawki.

Zrobisz jak uważasz.
Ok i to mi się podoba takie wytłumaczenie. W flexach zrobiłem dwa punkty zasilania, na wypadek, że jeden nawali.
 
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
02112013805.jpg
02112013806.jpg
02112013808.jpg
02112013810.jpg
02112013811.jpg
03112013812.jpg
03112013814.jpg
02112013807.jpg
W sobotę poczyniłem następne kroki przy makietce. Przykleiłem tory. przygotowałem do spatynowania i szutrowania.
 
OP
OP
Arti55

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
Witam. Powoli zmierzam do konca budowy mojej makiety modulowej. Zaczynam juz powaznie myslec aby to podlaczyc i zrobic jakis fajny pulpit. Koledzy z:forum pomogli mi w znalezieniu sklepunz elektronika. Pytanie moje odnosnie sterowania na spotkaniach modelarskich? Co mam kupic abym mogl swobodnie podlaczac sie na spotkaniach modelarskich? Slyszalem, ze musze miec wlasny boster jako wlasciciel makiety ze stacj. Mam w domu dwa lokmausy. Czy to sie przyda?
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.284 41 5
A nie można by tych bocznic z lewej przełożyć na prawą stronę? Jakoś logiczniej by było... Może jeszcze nie jest za późno :)?
 

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
136 6 0
Nie bardzo rozumiem. Kabelki mam przylutować do zaznaczonego na czerwono miejsca, a podłączyć poprzez styk w napędzie Tylliga. Czy tak?
Ja to zrobiłem tak.
Przewody przylutowałem do szyn po 2 na każdą szynę. Do krzyżownicy przylutowałem przewód z żarówką 12 V/15W w szeregu.
Żarówki dodałem teraz przed Gdańskiem i spełniają swoją rolę. Sygnał DCC nie jest zakłócany w przypadku rozprucia.
27102013800-1.JPG
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Arti!! Dałem Ci anty-docenta (z miłości) :). Czemu się upierasz z tymi semaforami kształtowymi jako wjazdowymi. Już Ci pisałem - taki układ uniemożliwia podanie maszyniście informacji na temat semafora wyjazdowego. Jeżeli tak "musi być i basta" to postaw przy tych semaforach wjazdowych (kształtowych) tarcze ostrzegawcze przelotowe (świetlne) i powiąż ich sygnały z sygnałami na semaforach wyjazdowych z torów zasadniczych. Inaczej nie będzie to zgodne z zasadami obowiązującymi na PKP. Uff, aż musiałem przerwać robotę. Uściski :) Poza tym pięknie ale o tym sam wiesz :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
Michał ma rację w pierwszej części. Ale, żeby kształtowa tarcza ostrzegawcza uprzedzała o wskazaniach semafora świetlnego nigdy nie słyszałem. Nawet nie bardzo wiem, jak to dałoby się w realu zrobić. Może Tomek K. coś podpowie, czy w ogóle się coś takiego stosuje? Odwrotnie to owszem (To świetlna przed semaforem kształtowym).

W ogóle pozostawienie kształtowych semaforów wjazdowych przy całej sygnalizacji świetlnej nie ma sensu i nigdzie się z czymś takim nie spotkałem w rzeczywistości. Pierwszą rzeczą, jaką się robi przy modernizacji urządzeń srk, jest właśnie wymiana na świetlne jeśli nie całej sygnalizacji, to przynajmniej semaforów wjazdowych!